...chodzi głównie o nagrania koncertów na żywo....
Na pewno im prostrze rozwiązanie tym lepsze. ... Potrzebne są nagrania dokumentacyjne dla uczelni i na potrzeby konkursów w jakości powiedzmy "półprofesjonalnej".
Dlatego zadaję pytanie na forum, żeby wspólnie znaleźć rozwiązanie, bo wiem że kwota, jaką dysponuję, jest tragicznie niska na takie przedsiębwzięcie....
Do dobrego stereofonicznego nagrania wystarczą 2 mikrofony, wiele audiofilskich wytwórni tak właśnie nagrywa. Do lepszego uchwycenia akustyki chyba bardziej będa pasowały mikrofony o charakterystyce dookólnej lub ósemkowej. Istotny jest sposób ustawienia mikrofonów. Myśle że do nagrań dokumentacyjnych to absolutnie wystarczy. Oczywiśćie można użyć do nagrania kilkudziesięciu mikrofonów, tylko po co

)) Większa ilość mikrofonów jest potrzebna wyłącznie do kreowania brzmienia na mikserze, kiedy potrzebna jest możliwość licznych poprawek brzmienia po nagraniu. Do nagrań dokumentacyjnych jest to absolutnie nie potrzebne.
P.S.
Czy dobrze jest zakładać, że brzmienie orkiestry, solistów i t.d. jakie mamy na sali koncertowej jest okropne i zamiast niego należy nagrywać każdy instrument osobno? Przeprasam za herezję, czy muzyka nie powinna brzmieć właśnie tak jak ją słyszymy powiedzmy w 10 rzędzie? Czy lepiej jest to nagrać dwoma mikrofonami ustawionymi w 10 rzędzie, czy próbować zrobić marna namiastkę tego miksując 80 ścieżek z mikrofonów ustawionych przy instrumentach orkiestry?