tylko 16bit i max 24 warstwy velocity
24bit próbki instrumentów są odczytywane, ograniczenie jest tylo do ilości velocity
.....
Nie ma jednak ograniczeń co do vel.
Przedstawię w kilku krokach jak wstawić dowolny intrument składający się z wielowarstwowych sampli. W tym przypadku darmowe instrumenty z modułu 2box do pobrania w formacie dsnd ze strony 2box.se.
Potrzebne narzędzia:
dsoundtool do rozpakowania plików wav z pliku dsnd
TGATool3.exe do przerobienia bmp na tga
HxD edytor szesnastkowy
Total Commander do hurtowej zmiany nazw plików
1. Przygotowanie miniaturki photo.tga
Max rozmiar 180x150 px dowolnego zdjęcia zapisać w formacie bmp. Za pomocą TGATool3 otwieramy bmp, dodajemy kanał alfa i zapisujemy jako photo.tga.
2. Otwieramy photo.tga w HxD i dopisujemy na samym końcu kod:
00 00 00 00 00 00 00 00 00 54 52 55 45 56 49 53 49 4F 4E 2D 58 46 49 4C 45 2E 00
3. Zmieniamy wszystkie nazwy plików wave na master01-masterXX (01 jest najcichszy, XX najgłośniejszy)
4. Pliki masterNR.wav ładujemy do katalogu: Nazwa_biblioteki/Audio/Nazwa_grupy/Nazwa_instrumentu/Hit
5. Do katalogu Nazwa_biblioteki/Audio/Nazwa_grupy/Nazwa_instrumentu dodajemy zdjęcie photo.tga i tworzymy obok plik Info.xml z zawartością:
<root>
<BFD2KitPieceInfo
name="BFD2KitPieceInfo"
info_photo="photo.tga"
info_rating="3"
kpi_is_metronome="false"
kpi_snare_index_ok="true"
kpi_room_midSideEnabled="false"
kpi_name="Wyswietlana nazwa instrumentu"
kpi_manufacturer="Unknown"
kpi_model="Unknown"
kpi_materials="Unknown"
kpi_date="Unknown"
kpi_text="Dodatkowe info, własne notatki, etc"
>
<VObjectArray name="audioChanInfo" count="2">
<BFD2AudioChanInfo chanName="Direct" chanType="dirOther" encoding="stereoLeft" micIndex="0" chanIndex="0" />
<BFD2AudioChanInfo chanName="Direct" chanType="dirOther" encoding="stereoRight" micIndex="1" chanIndex="1" />
</VObjectArray>
<VString name="kpi_class" string="Percussion" />
<VObjectArray name="articulation" count="1">
<VString string="Hit" />
</VObjectArray>
</BFD2KitPieceInfo>
</root>
6. Wskazujemy w programie katalog Nazwa_biblioteki i instrument powinien znaleźć się na liście w kategorii Percussion.
UWAGA: Pliki w tym przykładzie powinny być stereo (encoding="stereoLeft/Right") dla plików mono zmieniamy wpis: encoding="mono". Dla innych slotów trzeba troszeczkę inaczej wyedytować plik, o tym najwyżej innym razem.
Pozdrawiam