Drums VSTi

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00
Re: Drums VSTi

Post autor: mytnik » sobota 04 lut 2012, 13:13

Witam.


Po krótkiej przerwie małe sprostowanie


możliwość wyboru dowolnego instrumentu w każdym slocie (np conga zamiast werbla)
Jest to możliwe, ale tylko dla tomów blach i instr. perkusyjnych wyłącznie w trzech slotach percussion


1500 rytmów i wygodny edytor (jak drum track w każdym daw)
Nie ma w tej wersji edytora, za to jest drum track


tylko 16bit i max 24 warstwy velocity
24bit próbki instrumentów są odczytywane, ograniczenie jest tylo do ilości velocity




Do pobrania 2 mapy: dla 2box Drumit Five i Toontrack EZdrummer. EZ nie miałem jak sprawdzić - mapowałem z manuala i tu prośba do Was o mały test.


http://perkusista.art.pl/download.html



Zawartość po rozpakowniu trzeba wstawić do: Moje dokumenty/FXpansion/BFD Eco/Maps




Wkrótce mały tut jak w prosty sposób przygotować własne instrumenty które będą odczytywane przez sampler.


pozdr

drummer

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: mytnik » niedziela 05 lut 2012, 19:43

tylko 16bit i max 24 warstwy velocity
24bit próbki instrumentów są odczytywane, ograniczenie jest tylo do ilości velocity

.....


Nie ma jednak ograniczeń co do vel.


Przedstawię w kilku krokach jak wstawić dowolny intrument składający się z wielowarstwowych sampli. W tym przypadku darmowe instrumenty z modułu 2box do pobrania w formacie dsnd ze strony 2box.se.


Potrzebne narzędzia:


dsoundtool do rozpakowania plików wav z pliku dsnd
TGATool3.exe do przerobienia bmp na tga
HxD edytor szesnastkowy
Total Commander do hurtowej zmiany nazw plików


1. Przygotowanie miniaturki photo.tga
Max rozmiar 180x150 px dowolnego zdjęcia zapisać w formacie bmp. Za pomocą TGATool3 otwieramy bmp, dodajemy kanał alfa i zapisujemy jako photo.tga.


2. Otwieramy photo.tga w HxD i dopisujemy na samym końcu kod: 


00 00 00 00 00 00 00 00 00 54 52 55 45 56 49 53 49 4F 4E 2D 58 46 49 4C 45 2E 00


3. Zmieniamy wszystkie nazwy plików wave na master01-masterXX (01 jest najcichszy, XX najgłośniejszy)


4. Pliki masterNR.wav ładujemy do katalogu: Nazwa_biblioteki/Audio/Nazwa_grupy/Nazwa_instrumentu/Hit


5. Do katalogu Nazwa_biblioteki/Audio/Nazwa_grupy/Nazwa_instrumentu dodajemy zdjęcie photo.tga i tworzymy obok plik Info.xml z zawartością:


<root>
    <BFD2KitPieceInfo
                        name="BFD2KitPieceInfo"
                        info_photo="photo.tga"
                        info_rating="3"
                        kpi_is_metronome="false"
                        kpi_snare_index_ok="true"                         
                        kpi_room_midSideEnabled="false"
                        kpi_name="Wyswietlana nazwa instrumentu"
                        kpi_manufacturer="Unknown"
                        kpi_model="
Unknown"
                        kpi_materials="
Unknown"
                        kpi_date="
Unknown"
                        kpi_text="Dodatkowe info, własne notatki, etc"


    >
        <VObjectArray name="audioChanInfo" count="2">
            <BFD2AudioChanInfo chanName="Direct" chanType="dirOther" encoding="stereoLeft" micIndex="0" chanIndex="0" />
            <BFD2AudioChanInfo chanName="Direct" chanType="dirOther" encoding="stereoRight" micIndex="1" chanIndex="1" />
        </VObjectArray>
        <VString name="kpi_class" string="Percussion" />
        <VObjectArray name="articulation" count="1">
            <VString string="Hit" />
        </VObjectArray>
    </BFD2KitPieceInfo>
</root>


6. Wskazujemy w programie katalog Nazwa_biblioteki i instrument powinien znaleźć się na liście w kategorii Percussion.


UWAGA: Pliki w tym przykładzie powinny być stereo (encoding="stereoLeft/Right") dla plików mono zmieniamy wpis: encoding="mono". Dla innych slotów trzeba troszeczkę inaczej wyedytować plik, o tym najwyżej innym razem.


 


Pozdrawiam

drummer

pi_ro
Posty:70
Rejestracja:wtorek 23 paź 2007, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: pi_ro » poniedziałek 06 lut 2012, 13:28

...
tylko 16bit i max 24 warstwy velocity
24bit próbki instrumentów są odczytywane, ograniczenie jest tylo do ilości velocity

.....


Nie ma jednak ograniczeń co do vel.

Dzięki za tutorial, bardzo się przyda :)


Co do warstw velocity to wydaje mi się że BFD ECO może wczytać instrumenty posiadające większą ilością warstw ale i tak będzie korzystał tylko z 24. To samo tyczy się rozdzielczości bitowej.

Piotrek

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: mytnik » wtorek 07 lut 2012, 10:39

Co do warstw velocity to wydaje mi się że BFD ECO może wczytać instrumenty posiadające większą ilością warstw ale i tak będzie korzystał tylko z 24. To samo tyczy się rozdzielczości bitowej.... 


Całkiem możliwe, ale zrobiłem mały test - ustawiłem 24 warstwy dla jednego instrumentu, potem 5 dla drugiego i na końcu trzeci. W sumie 30 warstw i wszystkie instrumenty były rozpoznawane.


Wczoraj wstawiłem werbel z pakietu freewarowych sampli G&S CW i równolegle ten sam werbel wkleiłem do modułu 2box. W bfd jest jakaś masakra. Nie da się na r\tym po prostu grać. Nie mam pomysłu na przyczynę.

drummer

Awatar użytkownika
ŁR
Posty:15
Rejestracja:niedziela 17 lip 2011, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: ŁR » wtorek 07 lut 2012, 11:22

...
Co do warstw velocity to wydaje mi się że BFD ECO może wczytać instrumenty posiadające większą ilością warstw ale i tak będzie korzystał tylko z 24. To samo tyczy się rozdzielczości bitowej.... 

Całkiem możliwe, ale zrobiłem mały test - ustawiłem 24 warstwy dla jednego instrumentu, potem 5 dla drugiego i na końcu trzeci. W sumie 30 warstw i wszystkie instrumenty były rozpoznawane.

Wczoraj wstawiłem werbel z pakietu freewarowych sampli G&S CW i równolegle ten sam werbel wkleiłem do modułu 2box. W bfd jest jakaś masakra. Nie da się na rtym po prostu grać. Nie mam pomysłu na przyczynę.
...
 


 


Pytanie trochę obok głównego tematu, ale nie mogę przegapić kogoś, kto tak jak ja używa 2Boxa. Czy udało ci się w jakiś sposób rozwiązać problem mapowania Midi dla tego modułu? Niestety, w przypadku tej perkusji elektronicznej nie jest tak jak w Rolandzie - że podłączasz kabel midi i we wtyczkach typu EzDrummer wszystko gra, tak jak powinno. Owszem, stopa, werbel i tomy są na swoim miejscu, ale już hi-hat, czy kilkustrefowe talerze - nie. Rozwiązałeś jakoś tę kwestię? Pozdrawiam.


Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: mytnik » wtorek 07 lut 2012, 11:52

Pytanie trochę obok głównego tematu, ale nie mogę przegapić kogoś, kto tak jak ja używa 2Boxa. Czy udało ci się w jakiś sposób rozwiązać problem mapowania Midi dla tego modułu? Niestety, w przypadku tej perkusji elektronicznej nie jest tak jak w Rolandzie - że podłączasz kabel midi i we wtyczkach typu EzDrummer wszystko gra, tak jak powinno. Owszem, stopa, werbel i tomy są na swoim miejscu, ale już hi-hat, czy kilkustrefowe talerze - nie. Rozwiązałeś jakoś tę kwestię? Pozdrawiam.
...
 


Witam. W unit obok kalibracji hihatu musisz zmienić cc1 na cc4. Jesli masz już nagrane bębny to za pomoca odpowiedniej wtyczki np. w reaperze midi_CC_mapper.


Blachy reaguja w ten sposób, że uderzenie w bell/edge/bow generuje inne nuty, ale ustawiasz tylko wartość bell a reszta ciągnie się za bazową zawsze w takich samych interwałach. Tak samo miałem z hh w roland td-3.


Ez ma mapę przypisaną na sztywno i właśnie m.in. z tego powodu wybrałem bfd. Addictive drums ma mapę pod 2boxa. W superior też można przemapować.


 


Wracając do tematu własnych brzmień odkryłem, że te same sample werbla  przypisane pod np tom reagują już całkiem przyzwoicie. W bibliotece BFD wszytskie sample werbla zawierająa plik ArticTweaks.xml z zapisem wartości vel i poziomów. Działa to dziwacznie z niededykowanymi samplami, ale podejrzewam że to kwestia czasu na zakumanie o co w tym chodzi :)


pozdr

drummer

Awatar użytkownika
ŁR
Posty:15
Rejestracja:niedziela 17 lip 2011, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: ŁR » wtorek 07 lut 2012, 12:05

Dzięki! Pozdr.


Awatar użytkownika
Akton
Posty:710
Rejestracja:piątek 21 gru 2007, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: Akton » wtorek 07 lut 2012, 19:18

Studio Drummer jest w 50% promocji, zarówno w Native Instruments, jak i w Thomannie. Korzystać, koledzy :)


[addsig]
NI Komplete 12, EWQL Symphonic Gold Orchestra,Spectrasonics Omnisphere, NI Alicia's Keys, EWQL Ministry of Rock, IK Philharmonik Miroslav, BFD ECO

wojo2911
Posty:6
Rejestracja:czwartek 17 lis 2011, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: wojo2911 » wtorek 07 lut 2012, 21:31

Witam


Czy Studio Drummer działa jako samodzielny program, czy muszę mieć coś z rodziny NI by zadziałał?


...
Studio Drummer jest w 50% promocji, zarówno w Native Instruments, jak i w Thomannie. Korzystać, koledzy :)
...
 

Dell Vostro i5, 8 GB RAM, Win 7 Home 64bit, Focusrite 8i6, Cubase 6 Elements 64 bit, IK Multimedia Total Bundle

Awatar użytkownika
Robix
Posty:634
Rejestracja:środa 14 sty 2009, 00:00

Re: Drums VSTi

Post autor: Robix » wtorek 07 lut 2012, 21:41

...
Witam

Czy Studio Drummer działa jako samodzielny program, czy muszę mieć coś z rodziny NI by zadziałał?

Musisz mieć albo Kontakt 5, albo darmowego Kontakt Player 5.

Początkujący muzyk.

ODPOWIEDZ