Eliminacja sprzężenia na estradzie
Są trzy: prawy, lewy i środek bo małe dzieci jak maja solówki to wychodza troche do przodu i wtedy te boczne już ich nie "słyszą".
Boczne mikrofony stoją przed dziećmi schowane za przednimi kotarami, środkowy zwisa z góry nad dzieci które wychodzą do solówek. Kolumny stoją na samym przodzie sceny przed kotarami osłaniającymi mikrofony żeby nie były widoczne. Między mikrofonami a dziećmi nie ma żadnych przeszkód. Za dziećmi również zwisają kotary i do tylnej sciany jest jeszcze około metra dystansu. Scena po bokach również jest obwieszona kotarami. Na kotarach jest namalowana scenografia. Od dzieci do mikrofonów jest dystans ~2,5 m. Do górnego nie ma nawet 1,5m.
Sala ma ze 20 m długości i 10 m szerokości. Do sali przyczepiona jest scena 1.2m wysoka, 5m szeroka i długa, od podłogi sceny do sufitu ~2.5 m.
...
Już się wtrąciłem i poustawiałem tak żeby było jak najlepiej dla akustyki i trochę ładniej optycznie.
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
Jeśli to możliwe odsuń mikrofony maksymalnie od kolumn.
By dzieciaki coś słyszały użyj odsłuchów (50W na odsłuch wystarczy)
a żeby odsłuchy nie sprzegały się z mikrofonami uzyj kierunkowych mikrofonów.
Skoro to przedstawienie w którym występują dzieci statywy możesz przyizdobić (jako jakoęś kwiatki itp) a w okolicach membrany mikrofony możesz dać bibułę ograniczy sprzęgani i będzie kolorowo i ładnie wyglądać- może się to wydać prymitywną metodą, ale czasem takie są najlepsze.
Jeśli zastosujesz się do moich rad i nic to nie pomoże to przyznaję że nie mam innych pomysłów. Dobrą sprawą jest także porozmawianie z dzieciakami moga śpiewać ciszej przez to że obawiają sie sceny i są miejscem dla nich obcym. Gdy przekonasz i ch do odwarzniejszego śpiewania (powiesz że nie ma się czego bać itp) one poczują się lepiej i być może beda głośniej śpiewać. Często takie psychiczne przygotowanie jest bardzo dobre. Dzieci Cię polubią i lepiej będzie się wam pracować. A to bardzo ważne by artysta z reżyserem wzajemnie się rozumieli( to bardziej ogólna rada)
Mam nadzieję że w czymś Ci to pomoże:)
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
generalnie temat rzeka...
można robić trochę lepiej:
- mikrofony typu shotgun (bardzo silnie kierunkowe)
- albo powieszone nad sceną mikofony pojemnościowe
- zmieniać ustawienia głośników - czasem nawet obrót o kilka stopni zmienia sytuację diametralnie
- eliminować sprzęgi filtrami typy notch
osobiście nie widzę tutaj możliwości zastosowania mikrofonów dynamicznych
generalnie - zapomnij o kompie!!!! w takich wypadkach tylko i wyłącznie klocek sprzętowy
można tu popatrzeć na wspomnianego DEQ2496 albo spróbować sprzęt firmy Sabine
No i najważniejsze - można to zrobić trochę lepiej, nie można w ten sposób zrobić tego dobrze.
Nagłaśniałem wiele tego typu przedstawień, najlepsze efekty uzyskałem wieszając http://www.thomann.de/pl/audio_technica_pro45_haengemikrofon.htm nad sceną
Ale jak mówie - cudu nie oczekuj
[addsig]
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
...
teraz mam dynamiczne ukierunkowane do przodu przez ekranowanie od tyłu.
..
???? mógłbyś rozwinąć?.
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
"Delay audio line-ów, poza robieniem echa i podłosu nic z tego nie wychodzi."
Bo prawdopodobnie nie wiesz jak ich użyć. Ustaw feedback na zero i całkowicie wycisz sygnał "dry" czyli bez efektu - będziesz miał wtedy typową linię opóźniającą a nie echo czy reverb.
"Voice Morpher-y"
A co one mają wspólnego z eliminacją sprzężeń?
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
Voice morpher przesuwa widmo częstotliwościowe sygnału. Działa na takiej samej zasadzie jak freqency shifter.
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
*********************
Nieprawda.
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
Wszystko świetne ale pojemnościówki zawieszone nad sceną napewno nie zbiorą głosu dzieci tak jak kierunkowe, a na pewno nie bedzie ich można zastosować z odsłuchami, a to jeden z problemów.
Jeśli już piszecie coś na forum to czytajcie wcześniejsze wpisy nie rozmawiamy o przypadku ogólnym tylko o przedstawieniu , w którym występują MAŁE dzieci.
Jeżeli miałbym się bawić w mikrofony pojemnościowe wieszanie ich pod sceną i ustawiani ich odpowiednich kątów na chylenia itp. to wolał bym zastosować mikroporty ale nie wiem czy dysponujesz takim sprzętem ( a raczej w takiej ilości).
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
Człowieku, jaki diabel Cię właśnie natchnął cobyś wypisywał takie bzdury?
[addsig]
Re: Eliminacja sprzężenia na estradzie
Skoro masz inne lepsze pomysły to się z nami nimi podziel a nie podwarzasz zdanie innych, to forum ma za zadanie wyrażanie swojego zdanie i dzielenie się wiedzą a nie pokazywanie jakim to jest się fajnym i krytykowanie innych:):):)