Enharmonia - jak to ugryźć?

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
leokos80
Posty:37
Rejestracja:czwartek 11 cze 2009, 00:00
Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: leokos80 » niedziela 06 gru 2009, 14:28

http://tepramu.w.interia.pl/img/teoria/rys_71.gif


Ta grafika powinna wyjaśnić wszystko.Choć już pewnie po teścieLaughing , ale tak na przyszłość.




Awatar użytkownika
Velu
Posty:420
Rejestracja:czwartek 17 paź 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: Velu » niedziela 06 gru 2009, 15:26

Przykładowo... Wyznacz enharmoniczna dla dźwięku C, to jaka ona będzie ? z tego co wiem to, nie będzie to ani Cis ani Des. Chyba że mi tak w głowie namieszano że sam sobie komplikuje.


Nie chcę sugerować twojej pomyłki ale może w takim razie chodzi o wyznaczanie składowych harmonicznych ? tzw szereg haromniczny?

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szereg_harmoniczny_%28muzyka%29

Awatar użytkownika
AkselPL
Posty:1147
Rejestracja:niedziela 31 sie 2008, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: AkselPL » niedziela 06 gru 2009, 16:19

Poprosiłem o radę Pana Stephena Key'a i napisał mi to w taki sposób że zrozumiałem:) Dziękuje wszystkim za pomoc, miło że można tu na kogoś liczyć w razie pogotowia!
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio

Awatar użytkownika
preceli
Posty:2452
Rejestracja:poniedziałek 06 gru 2004, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: preceli » niedziela 06 gru 2009, 19:00

...Poprosiłem o radę Pana Stephena Key'a i napisał mi to w taki sposób że zrozumiałem:) ...



Było jeszcze napisać do św. Mikołaja, Anioła Stróża a najlepiej do samego Najwyższego.
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.

Awatar użytkownika
mytnik
Posty:1308
Rejestracja:czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: mytnik » poniedziałek 07 gru 2009, 09:30

Możesz mi napisać co to za szkoła, w której są muzycy którzy jeszcze nigdy nie grali? Pytam poważnie

drummer

mahon.11
Posty:18
Rejestracja:piątek 31 paź 2008, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: mahon.11 » poniedziałek 07 gru 2009, 11:36


a ja mam takie pytanie powiazane z tematem: otoz, do czego te podwojne bemole i podwojne krzyzyki moga sie przydac? skoro mozna zapisac je na inne sposoby?

Kiedys gdzies slyszalem, ze przy niektorych tonacjach moze byc to przydatne. moglby ktos podac jakies praktyczne zastosowanie tych symboli?


www.myspace.com/piotrglaza

Awatar użytkownika
Akton
Posty:710
Rejestracja:piątek 21 gru 2007, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: Akton » poniedziałek 07 gru 2009, 11:40

...
a ja mam takie pytanie powiazane z tematem: otoz, do czego te podwojne bemole i podwojne krzyzyki moga sie przydac? skoro mozna zapisac je na inne sposoby?

Kiedys gdzies slyszalem, ze przy niektorych tonacjach moze byc to przydatne. moglby ktos podac jakies praktyczne zastosowanie tych symboli?



Przy niektórych tonacjach jest to niezbędne :)
...
 

NI Komplete 12, EWQL Symphonic Gold Orchestra,Spectrasonics Omnisphere, NI Alicia's Keys, EWQL Ministry of Rock, IK Philharmonik Miroslav, BFD ECO

Awatar użytkownika
doministry1
Posty:323
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2008, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: doministry1 » poniedziałek 07 gru 2009, 11:40

...
a ja mam takie pytanie powiazane z tematem: otoz, do czego te podwojne bemole i podwojne krzyzyki moga sie przydac? skoro mozna zapisac je na inne sposoby?

Kiedys gdzies slyszalem, ze przy niektorych tonacjach moze byc to przydatne. moglby ktos podac jakies praktyczne zastosowanie tych symboli?


...
 


Ludzie poczytajcie trochę literatury muzycznej!


Podwójne znaki są właśnie do enharmonii.


Podwójny bemol obniża dźwięk o dwa półtony,


podwójny krzyżyk podwyższa o dwa półtony. 

Kompozytor, Instrumentalista, Improwizator

mahon.11
Posty:18
Rejestracja:piątek 31 paź 2008, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: mahon.11 » poniedziałek 07 gru 2009, 12:14

...
a ja mam takie pytanie powiazane z tematem: otoz, do czego te podwojne bemole i podwojne krzyzyki moga sie przydac? skoro mozna zapisac je na inne sposoby?

Kiedys gdzies slyszalem, ze przy niektorych tonacjach moze byc to przydatne. moglby ktos podac jakies praktyczne zastosowanie tych symboli?


...
 


Ludzie poczytajcie trochę literatury muzycznej!


Podwójne znaki są właśnie do enharmonii.


Podwójny bemol obniża dźwięk o dwa półtony,


podwójny krzyżyk podwyższa o dwa półtony. 




ja to wszystko rozumiem, ale po co mi, to skoro moge wyrazic te podwojne bemole i krzyzyki za pomoca innych symboli (tzn. za pomoca pojedynczych). jakie to ma zastosowanie praktyczne?
www.myspace.com/piotrglaza

Awatar użytkownika
leokos80
Posty:37
Rejestracja:czwartek 11 cze 2009, 00:00

Re: Enharmonia - jak to ugryźć?

Post autor: leokos80 » poniedziałek 07 gru 2009, 12:28




ja to wszystko rozumiem, ale po co mi, to skoro moge wyrazic te podwojne bemole i krzyzyki za pomoca innych symboli (tzn. za pomoca pojedynczych). jakie to ma zastosowanie praktyczne?...
 


Proszę bardzo. Przykładowo mamy gamę dis - moll odmiana harmoniczna (6 krzyżyków przy kluczu) - mamy dźwięki: dis, eis, fis, gis, ais, h, cisis, dis - wiemy, że cisis to to samo co dźwięk d (brzmiące), ale nie możemy zapisać d , bo w tej tonacji to jest 8 stopień, a cisis to właśnie podwyższony siudmy. I nie da się inaczej.


ODPOWIEDZ