Podczas kodowania MP3 ? Który z trybów wybierać?
Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
zdecydowanie normal stereo a własciwie stereo. Joint stereo to zastosowanie algorytmu umożliwiającego zwiększenie stopnia kompresji za cenę utraty części informacji stereo, może to prowadzić przede wszystkim do pogorszenia separacji kanałów, a nawet wystąpienia zniekształceń.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
...Podczas kodowania MP3 ? Który z trybów wybierać?
zdecydowanie normal stereo a własciwie stereo. Joint stereo to zastosowanie algorytmu umożliwiającego zwiększenie stopnia kompresji za cenę utraty części informacji stereo, może to prowadzić przede wszystkim do pogorszenia separacji kanałów, a nawet wystąpienia zniekształceń....
przykro mi, ale jest dokladnie odwrotnie. Do ksiazek marsz :)
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
...
...Podczas kodowania MP3 ? Który z trybów wybierać?
zdecydowanie normal stereo a własciwie stereo. Joint stereo to zastosowanie algorytmu umożliwiającego zwiększenie stopnia kompresji za cenę utraty części informacji stereo, może to prowadzić przede wszystkim do pogorszenia separacji kanałów, a nawet wystąpienia zniekształceń....
przykro mi, ale jest dokladnie odwrotnie. Do ksiazek marsz :) ...
no chyba jednak nie do konca. cytat:
Joint stereo (ang. łączone stereo) – w terminologii MPEG zbiorcza nazwa technik zapisu dźwięku dwukanałowego wykorzystujących podobieństwo wartości na poszczególnych kanałach do zwiększenia efektywności kompresji. Obejmuje kilka różnych, nie związanych ze sobą algorytmów.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
***************************
Zapomniałem dodać, że to ostatnie zdanie jest nieprawdziwe. Algorytmy, choć różne, są jak najbardziej ze sobą powiązane.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
Dlatego właśnie kodeki dają możliwość wyboru.
[addsig]
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
********************************************************************
Zapomniałeś tylko dodać, że rzecz dotyczy przypadków gdzie kanał lewy i prawy są do siebie podobne czyli zależy od rodzaju muzy i generowania plików o niskich przepływnościach. Gdy suma i różnica obu kanałów nie odbiega zbytnio można użyć silnej kompresji lecz skutkiem ubocznym jest najczęsciej pogorszenie obrazu stereo zdekodowanego dźwięku. W przypadku wyższych bitrate i nagrań o silnie zaznaczonej stereofonii (informacje o odległości) suma i różnica znacznie się różnią i co się dzieje przy mocnej kompresji?
Zresztą same kodery fabrycznie, z założenia uzyskania optymalnej jakości podają "rozwiązanie". Jeżeli nie określimy wprost pożądanego trybu stereofonii, użyją "zwykłego" stereo dla nagrań CBR o przepływności większej niż 160 kbit/s oraz plików VBR o jakości 4 (parametr -V) i mniejszej. W pozostałych przypadkach zastosowana zostanie metoda joint-stereo.
Istnieje jeszcze tryb forced joint-stereo, różni się jedynie tym, że koder nie przeprowadza żadnej analizy nagrań wejściowych i wprost kompresuje sumę i różnicę kanałów.
W praktyce trybu forced joint-stereo należy unikać, a joint-stereo stosować podczas generowania plików mp3 o niskich bitrate. Kodery same to ustawiają jeśli określimy tylko precyzyjnie pożądany bitrate. O czym to świadczy?
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo
************************
Czyli dotyczy 99,9999% przypadków współczesnych nagrań. Naprawdę z wielką lupą trzeba szukać współczesnego nagrania muzycznego, gdzie niskie częstotliwości (a to one generują 80% strumienia) są panoramowane skrajnie. Taki przypadek zresztą jest błędny z punktu widzenia technicznego.
Gdy suma i różnica obu kanałów
**************************
Kodowanie łącznie to nie tylko kodowanie suma/różnica. To również kodowanie natężeniowe. Poza tym tę sumę i różnicę wylicza się osobno dla różnych przedziałów częstotliwości i osobno podejmuje decyzję o sposobie reprezentacji.
skutkiem ubocznym jest najczęsciej pogorszenie obrazu stereo zdekodowanego dźwięku
***********************
Nie, wcale nie jest tak jak napisałeś. Tryb różnicowy w kodowaniu łącznym oszczędza ogromną ilość bitów i te bity są przeznaczone na znacznie lepszą reprezentację także sygnału różnicowego, czyli wprowadzają do niego mniejszy błąd kwantyzacji niż błąd przy niezależnym kodowaniu kanałów (który przecież RÓWNIEŻ pogarsza stereofonię). Przeprowadziłem setki skrupulatnych eksperymentów i wiem co mówię.
Zajmuję się zawodowo badaniem kodeków dźwięku. Jeśli chcesz poważnie dyskutować na ten temat, to postudiuj tekst normy, postudiuj kody źródłowe kilku koderów, sam coś zaimplementuj i przeprowadź testy.
Re: Różnica między Join Stereo a Normal Stereo

To oczywiście żart, żeby nie było niejasności.
