Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
A świstak siedzi i zawija w sreberka. Co zawija to nieistotne, ważne, że zawija.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
...A świstak siedzi i zawija w sreberka. Co zawija to nieistotne, ważne, że zawija.
Pozdrawiam....
**********************
Ooooj
Pozdrawiam....
**********************
Ooooj

Mam 43 lat uczyłem się grać na klawiszach 11 lat obsługuję płynnie programy muzyczne. moich dwuch synów idzie w moje ślady
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
Czy naprawdę to jest problemem? Co nas obchodzi nieskończona odpowiedź, skoro słyszymy (i nagrywamy) tylko skończony jej fragment? O ile się orientuję, rzeczywistą przeszkodą w odplataniu sygnału są szumy - zwłaszcza te, które pojawią się w sygnale po zarejestrowaniu mikrofonem.
**********************
Tak, oczywiście - szum jest bardzo ważnym problemem przy filtracji odwrotnej ale chyba jednak drugim w kolejności po problemie zasadniczym - odwracalności transmitancji.
Przy okazji jeszcze komentarz do pierwszego postu - pomysł "wydzielenia częstotliwości" to po prostu podział sygnału na pasma. Naiwność pomysłu bierze się stąd, że autor nie zdaje sobie sprawy, że w tych "wydzielonych częstotliwościach" odpowiedź pomieszczenia będzie dokładnie tak samo nałożona jak na cały sygnał, bo splot jest operacją liniową.
**********************
Tak, oczywiście - szum jest bardzo ważnym problemem przy filtracji odwrotnej ale chyba jednak drugim w kolejności po problemie zasadniczym - odwracalności transmitancji.
Przy okazji jeszcze komentarz do pierwszego postu - pomysł "wydzielenia częstotliwości" to po prostu podział sygnału na pasma. Naiwność pomysłu bierze się stąd, że autor nie zdaje sobie sprawy, że w tych "wydzielonych częstotliwościach" odpowiedź pomieszczenia będzie dokładnie tak samo nałożona jak na cały sygnał, bo splot jest operacją liniową.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
...Czy naprawdę to jest problemem? Co nas obchodzi nieskończona odpowiedź, skoro słyszymy (i nagrywamy) tylko skończony jej fragment? O ile się orientuję, rzeczywistą przeszkodą w odplataniu sygnału są szumy - zwłaszcza te, które pojawią się w sygnale po zarejestrowaniu mikrofonem.
**********************
Tak, oczywiście - szum jest bardzo ważnym problemem przy filtracji odwrotnej ale chyba jednak drugim w kolejności po problemie zasadniczym - odwracalności transmitancji.
Przy okazji jeszcze komentarz do pierwszego postu - pomysł "wydzielenia częstotliwości" to po prostu podział sygnału na pasma. Naiwność pomysłu bierze się stąd, że autor nie zdaje sobie sprawy, że w tych "wydzielonych częstotliwościach" odpowiedź pomieszczenia będzie dokładnie tak samo nałożona jak na cały sygnał, bo splot jest operacją liniową....
**********************
Zgadzam sie z tym. Zeby to wszystko ladnie wyszlo system musi spelniac zalozenia LTI, czy liniowosc i niezmiennosc w czasie. A jak dobrze wiadomo, odpowiedz impulsowa danego pomieszczenia to tylko pewne przyblizenie systemu LTI. Dziala zadowalajaco w np. reverbach splotowych, ale wydaje mi sie dla tego projektu wszystko rozbije sie o te szczegoly.
**********************
Tak, oczywiście - szum jest bardzo ważnym problemem przy filtracji odwrotnej ale chyba jednak drugim w kolejności po problemie zasadniczym - odwracalności transmitancji.
Przy okazji jeszcze komentarz do pierwszego postu - pomysł "wydzielenia częstotliwości" to po prostu podział sygnału na pasma. Naiwność pomysłu bierze się stąd, że autor nie zdaje sobie sprawy, że w tych "wydzielonych częstotliwościach" odpowiedź pomieszczenia będzie dokładnie tak samo nałożona jak na cały sygnał, bo splot jest operacją liniową....
**********************
Zgadzam sie z tym. Zeby to wszystko ladnie wyszlo system musi spelniac zalozenia LTI, czy liniowosc i niezmiennosc w czasie. A jak dobrze wiadomo, odpowiedz impulsowa danego pomieszczenia to tylko pewne przyblizenie systemu LTI. Dziala zadowalajaco w np. reverbach splotowych, ale wydaje mi sie dla tego projektu wszystko rozbije sie o te szczegoly.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
Mikser EDIROL M-10DX posiada bardzo fajną funkcję.
“Room Acoustic Control” for instant automatic room compensation two TRS 1/4” output jacks
Naprawde działa i naprawde daje rade :)
“Room Acoustic Control” for instant automatic room compensation two TRS 1/4” output jacks
Naprawde działa i naprawde daje rade :)
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
Ludzie zrozumcie, że mylicie problem nierównomiernej charakterystyki częstotliwościowej z problemem pogłosu. W pierwszym poście była mowa o eliminacji POGŁOSU.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
Jak nazwałeś go "prorokiem" to prorok, nie bedzie wiedzial tego znikąd tylko z magicznego pliku o którym powiem jak powstanie.
Program wydzielillby dzwięki w kazdej czestotliwosci i nagral go na mikrofon zatem wiedzialby co usuwać. pokaze to w ten sposob
x-czysty dzwięk
y- pogłos który tworzy pomieszczenie
v- zmieniony dźwięk czyli czysty + poglos ( x+ y)
Program wydzieliłby dźwięk [ x ] i wróciłby dźwięk do mikrofonu po znieksztalceniu [v]
zatem wiedząć że x + y = v TO x - v = y
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?
Program wydzielillby dzwięki w kazdej czestotliwosci i nagral go na mikrofon zatem wiedzialby co usuwać. pokaze to w ten sposob
x-czysty dzwięk
y- pogłos który tworzy pomieszczenie
v- zmieniony dźwięk czyli czysty + poglos ( x+ y)
Program wydzieliłby dźwięk [ x ] i wróciłby dźwięk do mikrofonu po znieksztalceniu [v]
zatem wiedząć że x + y = v TO x - v = y
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?

Szukam jakości, chce poszerzać znajomość studia.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
...Jak nazwałeś go "prorokiem" to prorok, nie bedzie wiedzial tego znikąd tylko z magicznego pliku o którym powiem jak powstanie.
Program wydzielillby dzwięki w kazdej czestotliwosci i nagral go na mikrofon zatem wiedzialby co usuwać. pokaze to w ten sposob
x-czysty dzwięk
y- pogłos który tworzy pomieszczenie
v- zmieniony dźwięk czyli czysty + poglos ( x+ y)
Program wydzieliłby dźwięk [ x ] i wróciłby dźwięk do mikrofonu po znieksztalceniu [v]
zatem wiedząć że x + y = v TO x - v = y
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?
...
**********************
Zbyt piękne żeby było prawdziwe...
Co znaczy "przy następnym nagrywaniu"? nastepnym razem chcesz zaspiewać "tak samo" tzn identycznie? Na tyle identycznie że sam pogłos w obu przypadkach byłby przynajmniej w 90% identyczny? impossible.
Wracając do Twojego wzoru to zdaje sie że x-v=-y, ale nie bawmy sie w wartości bezwzględne, tylko jest problem, bo jak mniemam, sygnal y ma pochodzić od tego dodatkowego mikrofonu, a więc aby jak najlepiej zbierać informacje o akustyce sali, powinien jak najmniej zbierać dźwięku bezpośredniego. to chyba nie byłoby takie łątwe, o ile wykonalne, jesli ten mikrofon nie był by oddalony chociaż o 2 metry. I tu pojawia sie pytanie. Czy odpowiedź pomieszczenia w położeniu mikrofonu y będzie taka sama jak w położeniu mikrofonu głównego? Zapewne nie, toteż jakbys próbował odjąć ten sygnał, to nie "wykancelujesz" nim pogłosu nagranego wraz z sygnałem bezpośrednim.
Program wydzielillby dzwięki w kazdej czestotliwosci i nagral go na mikrofon zatem wiedzialby co usuwać. pokaze to w ten sposob
x-czysty dzwięk
y- pogłos który tworzy pomieszczenie
v- zmieniony dźwięk czyli czysty + poglos ( x+ y)
Program wydzieliłby dźwięk [ x ] i wróciłby dźwięk do mikrofonu po znieksztalceniu [v]
zatem wiedząć że x + y = v TO x - v = y
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?

**********************
Zbyt piękne żeby było prawdziwe...
Co znaczy "przy następnym nagrywaniu"? nastepnym razem chcesz zaspiewać "tak samo" tzn identycznie? Na tyle identycznie że sam pogłos w obu przypadkach byłby przynajmniej w 90% identyczny? impossible.
Wracając do Twojego wzoru to zdaje sie że x-v=-y, ale nie bawmy sie w wartości bezwzględne, tylko jest problem, bo jak mniemam, sygnal y ma pochodzić od tego dodatkowego mikrofonu, a więc aby jak najlepiej zbierać informacje o akustyce sali, powinien jak najmniej zbierać dźwięku bezpośredniego. to chyba nie byłoby takie łątwe, o ile wykonalne, jesli ten mikrofon nie był by oddalony chociaż o 2 metry. I tu pojawia sie pytanie. Czy odpowiedź pomieszczenia w położeniu mikrofonu y będzie taka sama jak w położeniu mikrofonu głównego? Zapewne nie, toteż jakbys próbował odjąć ten sygnał, to nie "wykancelujesz" nim pogłosu nagranego wraz z sygnałem bezpośrednim.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
x-czysty dzwięk
y- pogłos który tworzy pomieszczenie
v- zmieniony dźwięk czyli czysty + poglos ( x+ y)
Program wydzieliłby dźwięk [ x ] i wróciłby dźwięk do mikrofonu po znieksztalceniu [v]
zatem wiedząć że x + y = v TO x - v = y
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?
...
**********************
No cóż, potrzebny jest prorok, żeby cokolwiek z tego zrozumieć. Jeśli chcesz się zajmować przetwarzaniem sygnałów, to niestety musisz posiąść pewną podstawową wiedzę. Wybacz szczerość, ale to co napisałeś wyżej to jak wywody A. Leppera na temat gospodarki.
y- pogłos który tworzy pomieszczenie
v- zmieniony dźwięk czyli czysty + poglos ( x+ y)
Program wydzieliłby dźwięk [ x ] i wróciłby dźwięk do mikrofonu po znieksztalceniu [v]
zatem wiedząć że x + y = v TO x - v = y
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?

**********************
No cóż, potrzebny jest prorok, żeby cokolwiek z tego zrozumieć. Jeśli chcesz się zajmować przetwarzaniem sygnałów, to niestety musisz posiąść pewną podstawową wiedzę. Wybacz szczerość, ale to co napisałeś wyżej to jak wywody A. Leppera na temat gospodarki.
Re: Zdejmowanie charakterystyki częstotliwościowej pomieszczenia
zatem programik zapisywal by magiczny plik który mowilby o zawartosci [y]
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?
...
**********************
Tak... ale nie bujaj w obłokach...
Myślisz że problemem usuwania pogłosu z materiału audio nigdy nikt się nie zajmował?? Wręcz przeciwnie podejrzewam że każda poważniejsza firma, produkująca software do obróbki audio ma program badawczy w tym zakresie i wiele tęgich głów już nad tym siedziało, nie mówiąc o funduszach jakie na to poszły...
Gdyby to było tak proste jak Ci się wydaje to już dawno byś miał taką cudowną wtyczkę... ale jej nie ma i pewnie długo nie będzie...
Więc zajmij się lepiej adaptacją swojego pomieszczenia do nagrywania zamiast bujać w obłokach...
dzięki czmeu przy kolejnym uzywaniu mikrofonu usuwałby poglos.
Czy potrzbny tu jest prorok?!??!?!?!?

**********************
Tak... ale nie bujaj w obłokach...
Myślisz że problemem usuwania pogłosu z materiału audio nigdy nikt się nie zajmował?? Wręcz przeciwnie podejrzewam że każda poważniejsza firma, produkująca software do obróbki audio ma program badawczy w tym zakresie i wiele tęgich głów już nad tym siedziało, nie mówiąc o funduszach jakie na to poszły...
Gdyby to było tak proste jak Ci się wydaje to już dawno byś miał taką cudowną wtyczkę... ale jej nie ma i pewnie długo nie będzie...
Więc zajmij się lepiej adaptacją swojego pomieszczenia do nagrywania zamiast bujać w obłokach...