mam natomiast pytanie do kolegów akustyków - w pierwszym obrazku, pierwszym linku [http://www.uwm.edu/~type/audio-reports/BoundaryMicExperiments/BoundaryMicsStudy/BoundaryMicsStudy_files/image005.jpg]: czy dźwięk odbity nie będzie przesunięty w fazie w stosunku do tego nagranego bezpośrednio? jaka musiałaby być (pewnie skrajna) sytuacja, żeby było to odwrócenie fazy 180st?
...
**********************
No właśnie drugi obrazek wraz z wykresami pokazuje że dzieki małej odległosci mikrofonu od powierzchni (a więc małej róznicy odległosci przebtej przez dźw. bezp. i odb.) nie dojdzie do znaczących kancelacji związanyh z przeciwfazą. Owszem, teoretycznie wystepuje tam takie zjawisko, ale dla bardzo wysokich częstotliwości, tj. takich, dla których róznica dróg jest równa połowie fali oraz harmonicznych.
Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań
Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań
...mam natomiast pytanie do kolegów akustyków - w pierwszym obrazku, pierwszym linku [http://www.uwm.edu/~type/audio-reports/BoundaryMicExperiments/BoundaryMicsStudy/BoundaryMicsStudy_files/image005.jpg]: czy dźwięk odbity nie będzie przesunięty w fazie w stosunku do tego nagranego bezpośrednio? jaka musiałaby być (pewnie skrajna) sytuacja, żeby było to odwrócenie fazy 180st?
...
**********************
Na chłopski rozum trzeba by zarejestrować tylko odbity bezpośrednio dźwięk i musiałby być zarejestrowany z tą samą mocą. Tak czy nie? :)
Też mnie to ciekawi. Ktoś to wyjaśni?
...
**********************
Na chłopski rozum trzeba by zarejestrować tylko odbity bezpośrednio dźwięk i musiałby być zarejestrowany z tą samą mocą. Tak czy nie? :)
Też mnie to ciekawi. Ktoś to wyjaśni?
:)
Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań
czy dźwięk odbity nie będzie przesunięty w fazie w stosunku do tego nagranego bezpośrednio?
**********************
Dzwiek odbity z bardzo bliskiego zrodla jest zawsze niebezpieczny, dlatego nalezy uwazac, jak jest ustawiony pulpit, z ktorego wokalista czy lektor czyta.
Ta sama zasada dotyczy naglasniania wieloma mikrofonami przy duzej czulosci. Np. dwa dodatkowe mikrofony podporkowe umieszczone w orkiestrze symfonicznej w odleglosci metra od siebie to duze niebezpieczenstwo i prawdopodobienstwo zepsucia naturalnosci dzwieku z powodu znoszenia sie pewnych skladowych dzwieku po zmiksowaniu sygnalow z tych obu mikrofonow.
**********************
Dzwiek odbity z bardzo bliskiego zrodla jest zawsze niebezpieczny, dlatego nalezy uwazac, jak jest ustawiony pulpit, z ktorego wokalista czy lektor czyta.
Ta sama zasada dotyczy naglasniania wieloma mikrofonami przy duzej czulosci. Np. dwa dodatkowe mikrofony podporkowe umieszczone w orkiestrze symfonicznej w odleglosci metra od siebie to duze niebezpieczenstwo i prawdopodobienstwo zepsucia naturalnosci dzwieku z powodu znoszenia sie pewnych skladowych dzwieku po zmiksowaniu sygnalow z tych obu mikrofonow.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań
Ta sama zasada dotyczy naglasniania wieloma mikrofonami przy duzej czulosci. Np. dwa dodatkowe mikrofony podporkowe umieszczone w orkiestrze symfonicznej w odleglosci metra od siebie to duze niebezpieczenstwo i prawdopodobienstwo zepsucia naturalnosci dzwieku z powodu znoszenia sie pewnych skladowych dzwieku po zmiksowaniu sygnalow z tych obu mikrofonow. ...
**********************
Nie bardzo rozumiem. Czemu mowisz akurat o metrze, jakas specjalna odleglosc? Jak dla mnie to wszystko zalezy jeszcze od kierunkowosci danych mikrofonow i odleglosci od instrumentow... Jakies tam znoszenie zawsze bedzie, ale czym tak naprawde jest "naturalnosc" dzwieku? Kazdy mikrofon wprowadza swoje znieksztalcenia (nie mowiac o innych elemntach toru), wiec wydaje mi sie, ze termin "naturalnosc" jest czesto naduzywany. Ehh... a to prowadzi juz do glebszej dyskusji nad estetyka nagrywania i pewnymi wyborami, wiec nie bede sie zaglebial ;)
http://www.music.mcgill.ca/sr/
Re: Sposób na pozyskanie dB przy realizacji nagrań
Nie bardzo rozumiem. Czemu mowisz akurat o metrze, jakas specjalna odleglosc?
Nie konkretnie o 100cm a o malej odleglosci.
Jak dla mnie to wszystko zalezy jeszcze od kierunkowosci danych mikrofonow i odleglosci od instrumentow... Jakies tam znoszenie zawsze bedzie,
I dlatego nie powinno sie ustawiac blisko mokrofonow w takim przypadku i dokladnie przemyslec rozstawienie instrumentow, jesli to mozliwe
ale czym tak naprawde jest "naturalnosc" dzwieku? Kazdy mikrofon wprowadza swoje znieksztalcenia (nie mowiac o innych elemntach toru), wiec wydaje mi sie, ze termin "naturalnosc" jest czesto naduzywany.
Tyle, ze ten problem przy dzisiejszej technice jest zupelnie pomijalny wobec kwestii popsucia nagrania przez zle rozstawienie mikrofonow.
Nie konkretnie o 100cm a o malej odleglosci.
Jak dla mnie to wszystko zalezy jeszcze od kierunkowosci danych mikrofonow i odleglosci od instrumentow... Jakies tam znoszenie zawsze bedzie,
I dlatego nie powinno sie ustawiac blisko mokrofonow w takim przypadku i dokladnie przemyslec rozstawienie instrumentow, jesli to mozliwe
ale czym tak naprawde jest "naturalnosc" dzwieku? Kazdy mikrofon wprowadza swoje znieksztalcenia (nie mowiac o innych elemntach toru), wiec wydaje mi sie, ze termin "naturalnosc" jest czesto naduzywany.
Tyle, ze ten problem przy dzisiejszej technice jest zupelnie pomijalny wobec kwestii popsucia nagrania przez zle rozstawienie mikrofonow.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!