Nagrywanie płyt na koncertach

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
pedzel
Posty:175
Rejestracja:czwartek 27 gru 2007, 00:00
Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: pedzel » niedziela 22 cze 2008, 00:19

ale czy ktos odpowiedzialny za sprzet moze miec cokolwiek przeciwko, lub zwyczajnie nie pozwolic niczego podlaczyc do konsoli??...
**********************
Witam!
Wiesz jest tak ze jak nie bedą chcieli to poprostu Cie "zbyją"ze niema takiej mozliwosci albo jeszcze cos- zadko w polsce jest tak ze "chłopcy" od naglosnien "pragną " by udzielic komus pomocy ,przykre lecz prawdziwe
pozdrawiam

Awatar użytkownika
smiechu
Posty:599
Rejestracja:środa 30 kwie 2008, 00:00

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: smiechu » niedziela 22 cze 2008, 00:54

... ale czy ktos odpowiedzialny za sprzet moze miec cokolwiek przeciwko, lub zwyczajnie nie pozwolic niczego podlaczyc do konsoli??...
**********************
Witam!
Wiesz jest tak ze jak nie bedą chcieli to poprostu Cie "zbyją"ze niema takiej mozliwosci albo jeszcze cos- zadko w polsce jest tak ze "chłopcy" od naglosnien "pragną " by udzielic komus pomocy ,przykre lecz prawdziwe
pozdrawiam
...
**********************
No wlasnie tak sie domyslam, co innego gdy chodzi o gruba kase, a co innego gdy ktos to robi za marne grosze... smutne, ale niestety prawdziwe...

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: DJOZD » niedziela 22 cze 2008, 08:34

Chodzi mi o rejestracje wielosladowa... 8-16 sladow... juz mniejsza z tym jak sie podepne, bo widze ze nikt mi tu nie powie wiecej niz wiem... ale czy ktos odpowiedzialny za sprzet moze miec cokolwiek przeciwko, lub zwyczajnie nie pozwolic niczego podlaczyc do konsoli??...
**********************

Najpierw piszesz ze nagrywanie sumy jest bez sensu, a potem ze to najlepsze wyjscie... wyjscie MD nie rozni sie niczym od wyjscia na sumie... (tyle ze inne gniazda)... za takie rady to ja dziekuje...
***********************************
Nie wiem o co ci chodzi. Napisalem ze nagrywanie sumy jest bezsensu - z punktu widzenia puźniejszej obróbki. Jesli jestes taki poinformowany to nie zadawaj pytan lub zadawaj tej precyzyjnie.
(Masz cos przeciewko sygnalowi Rec Out na chinche z konsoli wględem Main Out?)



Chodzi mi o rejestracje wielosladowa... 8-16 sladow... juz mniejsza z tym jak sie podepne, bo widze ze nikt mi tu nie powie wiecej niz wiem... ale czy ktos odpowiedzialny za sprzet moze miec cokolwiek przeciwko, lub zwyczajnie nie pozwolic niczego podlaczyc do konsoli??...
**********************
No to chyba rowniez wiesz ze potrzebujesz rejestratora do ktorego podepniesz poprstu te 16 kanałow z wyjsc Direc Out? Przecierz to takie proste i oczywiscte Wiem ze dziekujesz za takie rady, ale co ty chlopie chcesz wiecej wiedzec? Przeciez tu nie ma żadnych cudów!!!
Idzesz z rejestratorem do akustyka poytasz, podpinasz, nagrywasz sygnal na czysto i tyle! Zadnej filozofii.
A rejestratorem moze byc cokolwiek - laptop z interfejsem lub rejestrator twardodyskowy.


masterofphysicalchemistry
Posty:32
Rejestracja:czwartek 22 maja 2008, 00:00

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: masterofphysicalchemistry » poniedziałek 23 cze 2008, 03:38

...... ale czy ktos odpowiedzialny za sprzet moze miec cokolwiek przeciwko, lub zwyczajnie nie pozwolic niczego podlaczyc do konsoli??...
**********************
czesc,

ja sie podziele moimi spostrzezeniami dot rejestracji koncertów:
1) najlepsze wyjscie - podpinasz się pod direct outy w konsoli i bierzesz wszystkie slady ktore chcesz + ciagniesz sobie pytkę na scenę i zbierasz mikrofnoami to na co dodatkowo masz ochote (bo jak ktos juz wspomnial w klubach czesto sie niektorych rzeczy nie naglasnia).
+proste technicznie, nie mieszasz akustykowi
- znajdz klub gdzie masz mikser z direct outami na wszystkich kanalach ;) (sa takie :p)

2) kupujesz spliter za xxxxx zł :P - rozdzielasz sygnał na FOH i do nagrywania
- drogie
- mieszasz akustykowi

3) robisz sobie tzw igreki - czyli kable rozszywajace sygnal i rozdzielasz kazdy kanal idacy do konsoli i bierzesz do nagrania + dokladasz mikrofonami to co chcesz (wiadomo).
+tanie
-mieszasz akustykowi

A) moze sie akustyk nie zgodzic, ale jesli to Twoja kapela, w sensie ze dla niej pracujesz - to da sie załatwic raczej - musisz zagadac dobrze i polechtac mile jego umiejetnosci itd ;)

B) PILNUJ!!!!! KONIECZNIE!!! poziomów nagrywania, bo jak Ci ziomek przesteruje to juz pozamiatane (zalezy czy on ma na to wpływ czy nie, ale sprawdz zawsze poziomy).

C) postaw dwa mikrofony (albo chociaz jeden) przed sceną pare metrów (ambient)

D) postaw jeden jub dwa w strone publiki, zebys nie nagrał koncertu gdzie było slychać 2 osoby ;)

to na tyle ode mnie,
pozdrawiam
kk

Awatar użytkownika
dluk
Posty:112
Rejestracja:piątek 15 mar 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: dluk » poniedziałek 23 cze 2008, 09:17

No to chyba rowniez wiesz ze potrzebujesz rejestratora do ktorego podepniesz poprstu te 16 kanałow z wyjsc Direc Out? Przecierz to takie proste i oczywiscte

**********************
No właśnie nie do końca. Kilka razy nagrywałem koncerty i problem był zawsze ten sam - direct out PO korekcji. Były to stoły Soundcrafta i Midas. Przełącznik przed/po tłumiku - jak najbardziej, ale zawsze po korekcji. No i trzeba było kombinować z insertami do połowy.
Dopiero ostatnio nagłaśniali na Allen Heath i tam directy były przed korekcją.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: JoachimK » poniedziałek 23 cze 2008, 23:15

No właśnie nie do końca. Kilka razy nagrywałem koncerty i problem był zawsze ten sam - direct out PO korekcji. Były to stoły Soundcrafta i Midas. Przełącznik przed/po tłumiku - jak najbardziej, ale zawsze po korekcji. No i trzeba było kombinować z insertami do połowy.
Dopiero ostatnio nagłaśniali na Allen Heath i tam directy były przed korekcją....
**********************

?
Jakie modele?
Korzystam z nagrywania live wlasnie m.in. na Midas Venice (Soundcraft tez sie zdarza) w dwoch konfiguracjach - albo po D/I albo poprzez insert. Te stoly maja direct tuz po preampie i za HPF (jesli sie go uzyje). W Midas mozna przelaczyc tor zworkami, ale domyslna konfiguracja jest jak najbardziej "po bozemu". Podobnie jest z insertem. Dzieki temu nie uzywajac HPF mam czysty sygnal kierowany na rejestrator, a moge sobie zrobic dla siebie miks na sluchawki wlacznie z uzyciem EQ, jak i kontrolowac wejscia na PFL.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
dluk
Posty:112
Rejestracja:piątek 15 mar 2002, 00:00
Kontakt:

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: dluk » wtorek 24 cze 2008, 08:39


Jakie modele?
**********************
Modeli nie pamiętam niestety. Przełączyliślmy DO na "pre", ja załączyłem nagrywanie a gościu ekstramalnie pokręcił korektorem no i to się właśnie nagrało. Może było coś w mikserze przestawiane - nie wiem. Fakt jednak, że mój nieduży Spirit LX7 też ma DO po EQ (w pozycji pre). Ostatnio zastanawiałem się nad Alesis MultiMix z wyjściem USB (ten nowy, wielośladowy) i tu również DO jest po korekcji. Z czego to wynika?

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Nagrywanie płyt na koncertach

Post autor: JoachimK » wtorek 24 cze 2008, 09:59

...
Jakie modele?
**********************
Modeli nie pamiętam niestety. Przełączyliślmy DO na "pre", ja załączyłem nagrywanie a gościu ekstramalnie pokręcił korektorem no i to się właśnie nagrało. Może było coś w mikserze przestawiane - nie wiem. Fakt jednak, że mój nieduży Spirit LX7 też ma DO po EQ (w pozycji pre). Ostatnio zastanawiałem się nad Alesis MultiMix z wyjściem USB (ten nowy, wielośladowy) i tu również DO jest po korekcji. Z czego to wynika?...
**********************

Inny przyklad: zdarzalo sie, ze bralem sygnaly ze sprzetu ekipy naglosnieniowej (najczesciej wieksze modele Sondcraft) i sie nie zdarzylo, by byly tego typu klopoty. Odsylam do manuali sprzetu. Przykladowo: instrukcja od Midas XL200: nawet jest podane, ze DI ma sluzyc do podlaczenia multitrack recordera, a insert moze byc zalaczony wedle zyczenia - pre/post EQ.Midas Verona ma insert zawsze przed korektorem, D/O przelaczane zworkami - albo dokladnie z tego samego miejsca jak insert, albo po EQ za wskaznikiem PFL. Podobnie w XL4 do wyboru pre/post EQ i pre/post fader

Co do Spirit LX7 - insert jest przed EQ (ale po HPF, jesli sie z niego korzysta)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

ODPOWIEDZ