Sekcje orkiestrowe w syntezatorach
Ostatnio nachodzi mnie na kupno jakiegos syntezatora typu Motif Xs , Fantom X, glownie dla brzmien orkiestrowych , ale z tego co zauwazylem bardzo duzo ludzi pracuje na tych stacjach, i dokaldnie nie wiem jak jest z modulacja brzmien takich jak tromby. Czy da sie je w znaczny sposob zmieniec ? i wogole na jakiej zasadzie mozna to zrobic , bo przeciez to sample i wydaje mi sie ze bedzie to troche inna zasada jak na brzmieniach elektrycznych.Jezeli duzo ludzi ma te syntezatory i uzywa sekcji ktorych charatker nie bardzo mozna zmienic to brzmiania te powtarzaja sie bardzo czesto w kawalkach, przez co staja sie one rozpoznawalne i czesto nudne,wiec chcialbym wybrac najlepsza opcje.
Re: Sekcje orkiestrowe w syntezatorach
...Ostatnio nachodzi mnie na kupno jakiegos syntezatora typu Motif Xs , Fantom X, glownie dla brzmien orkiestrowych , ale z tego co zauwazylem bardzo duzo ludzi pracuje na tych stacjach, i dokaldnie nie wiem jak jest z modulacja brzmien takich jak tromby. Czy da sie je w znaczny sposob zmieniec ? i wogole na jakiej zasadzie mozna to zrobic , bo przeciez to sample i wydaje mi sie ze bedzie to troche inna zasada jak na brzmieniach elektrycznych.Jezeli duzo ludzi ma te syntezatory i uzywa sekcji ktorych charatker nie bardzo mozna zmienic to brzmiania te powtarzaja sie bardzo czesto w kawalkach, przez co staja sie one rozpoznawalne i czesto nudne,wiec chcialbym wybrac najlepsza opcje....
**********************
"Braski" i ogólnie brzmienia orkiestrowe to nie są łatwe barwy do edycji. No bo jak taką trąbkę czy puzon "dofaszerowac" delay'em ;D?
Ja mam w swoim synth'u syntezę VL i możliwości modulacji są spore, ale tylko w odrębie tego, co dany instrument jest w stanie zrobic w real'u. W innym przypadku będzie brzmiał po prostu nienaturalnie/dziwnie (kręciłem kiedyś trąbkę na syntezie FM:P).
Jak masz jakiś sampler, wrzuc sobie brzmienia typu orchestral i spróbuj coś z nimi zrobic. Ciężko. Dlatego najlepiej wybrac jakieś kosmicznie dobrze nagrane sample i na tym bazowac.
Instrumenty o których piszesz posiadają duże banki ROM z samplami, kwestia gustu czy Ci leżą czy nie. Polecam odwiedziny w sklepie i sprawdzenie osobiście.
Natomiast kwestia powtarzalności brzmienia nasuwa się sama - jak ktoś używa "falgowców" (A dużo ludzi to robi), to masz jak w banku że brzmienia, które ciężko się "kręcą", będą się powtarzac.
Mój wniosek: znajdź jakieś fajne sample, załaduj do samplera, będziesz względnie unikalny. Syntezator IMO powinien grac jako całośc a nie tylko do jednego typu brzmień...
**********************
"Braski" i ogólnie brzmienia orkiestrowe to nie są łatwe barwy do edycji. No bo jak taką trąbkę czy puzon "dofaszerowac" delay'em ;D?
Ja mam w swoim synth'u syntezę VL i możliwości modulacji są spore, ale tylko w odrębie tego, co dany instrument jest w stanie zrobic w real'u. W innym przypadku będzie brzmiał po prostu nienaturalnie/dziwnie (kręciłem kiedyś trąbkę na syntezie FM:P).
Jak masz jakiś sampler, wrzuc sobie brzmienia typu orchestral i spróbuj coś z nimi zrobic. Ciężko. Dlatego najlepiej wybrac jakieś kosmicznie dobrze nagrane sample i na tym bazowac.
Instrumenty o których piszesz posiadają duże banki ROM z samplami, kwestia gustu czy Ci leżą czy nie. Polecam odwiedziny w sklepie i sprawdzenie osobiście.
Natomiast kwestia powtarzalności brzmienia nasuwa się sama - jak ktoś używa "falgowców" (A dużo ludzi to robi), to masz jak w banku że brzmienia, które ciężko się "kręcą", będą się powtarzac.
Mój wniosek: znajdź jakieś fajne sample, załaduj do samplera, będziesz względnie unikalny. Syntezator IMO powinien grac jako całośc a nie tylko do jednego typu brzmień...