Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
AllShotgun
Posty:174
Rejestracja:poniedziałek 12 lut 2007, 00:00
Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: AllShotgun » niedziela 04 mar 2007, 12:13

Po prostu 192 khz, brzmi potężniej a 44 khz brzmi słabo. po prostu żeby nadążyc za lampowym analogowym brzmieniem musisz miec 192 kHz.
Cześc jestem gitarzystą już 13 lat i studentem dzienikarstwa. Bardzo lubie home-recording, mam E-mu 0404...

Awatar użytkownika
Feefrock
Posty:720
Rejestracja:sobota 12 mar 2005, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Feefrock » niedziela 04 mar 2007, 13:10

...Po prostu 192 khz, brzmi potężniej a 44 khz brzmi słabo. po prostu żeby nadążyc za lampowym analogowym brzmieniem musisz miec 192 kHz....
**********************
Co??????????????????????

Awatar użytkownika
Marty
Posty:3
Rejestracja:środa 05 mar 2008, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Marty » wtorek 11 mar 2008, 01:12

Czy jeśli całą sesję zrealizowałem w 48/16, jest sens robinia mixdownu pod mastering do 24 bitow? Czy bedzie z tego jakaś korzyść dla masteringowca ?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: JoachimK » wtorek 11 mar 2008, 01:26

...Czy jeśli całą sesję zrealizowałem w 48/16, jest sens robinia mixdownu pod mastering do 24 bitow? Czy bedzie z tego jakaś korzyść dla masteringowca ?
**********************

Tak
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Tadeo » wtorek 11 mar 2008, 09:58

...Czy jeśli całą sesję zrealizowałem w 48/16, jest sens robinia mixdownu pod mastering do 24 bitow? Czy bedzie z tego jakaś korzyść dla masteringowca ?
pozdrawiam...
**********************
a może w 32 lub nawet 64 bit skoro niektóre z masteringowych urządzeń cyfrowych właśnie taką maja wewnętrzną rozdzielczość

Awatar użytkownika
force
Posty:437
Rejestracja:wtorek 11 maja 2004, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: force » wtorek 11 mar 2008, 11:29

W 64-ech bitach działa tylko Sonar, no i dobrze jakby procesor i system także pracował na 64bitach
SONY VAIO, MOTU Traveler, Presonus Digimax FS, ADAM A7

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Tadeo » wtorek 11 mar 2008, 11:39

...W 64-ech bitach działa tylko Sonar, no i dobrze jakby procesor i system także pracował na 64bitach ...
**********************
jak najbardziej masz racje
ale
coraz więcej aplikacji (w tym wtyczki-takze te dedykowane do masteringu) działa juz w 64 bitach, nie tylko wspomniany sonar

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: MB » wtorek 11 mar 2008, 13:54

...W 64-ech bitach działa tylko Sonar, no i dobrze jakby procesor i system także pracował na 64bitach ...
**********************
LITOŚĆI !!!

Co ma 64-bitowe słowo czyli możliwość zaadresowania niewyobrażalnie wielkiego obszaru pamięci albo równoległego wykonania 2 lub 4 operacji do dokładności obliczeń?

Co ma nawet 64-dokładność wewnętrzna do rozdzielczości pliku?

Ile jest programów obsługujących 64-bitowe pliki audio?

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Tadeo » wtorek 11 mar 2008, 14:29


Co ma nawet 64-dokładność wewnętrzna do rozdzielczości pliku?
********************************************************
Może zbliża go bardziej do świata analogowego

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Częstotliwość rejestracji oraz materiału docelowego

Post autor: Tadeo » wtorek 11 mar 2008, 15:02

chodzi oczywiście mi o prace z plikiem za pomocą narzędzi które już obsługują wyższą rozdzielczość niż plik źródłowy, nawet wspomniane 64bity. jeśli nie teraz to juz niedługo, tak sadzę.
Wracając do wcześniejszego wątku czyli pliki 16bitowe zgrac do masteru jako 24
mix na nich robiony był np w cubase 32 bitowym z wtyczkami obsługującymi również te 32 bity, jeśli narzędzia masteringowe czuja sie znakomicie w 32 bitach to czemu właśnie w takiej rozdzielczości nie dać pliku do masteringu.
A co gdy mamy do czynienia z plikiem źródłowym 16bit mixowanym np w 64bitowym daw z wtyczkami równiez 64 bit, to zdaje sie wówczas należy dać mix 64 bitowy do masteru (kwestia czasu?) szkoda tylko że wciąż ogranicza nas 16/44 cd audio

ODPOWIEDZ