ModeCalc od RealTraps

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty:997
Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: Miłaszewski » czwartek 06 mar 2008, 12:24

To tylko potwierdza moje słowa o przewadze RPG nad innymi pod względem rozpraszania czasowego. ...
**********************
masz racje, sprawdzilem dokladnie ten temat
jednak nadal problemem malych rezyserek jest pozycja odsluchowa mniej wiecej w polowie odleglosci pomiedzy glosnikami a tylna sciana, co dla 3.44m pododuje spory zanik 50Hz
odpowiednio duzy policylinder wypelniony wewnatrz warstwa tlumiaca bedzie mial wlasciwosci zarowno tlumiace jak i rozpraszajace dla tak niskiej czestotliwosci - wydaje mi sie, ze w tym przypadku to jest dobry kompromis?

a moze jednak w takiej sytuacji RPG tez bedzie lepszy?
[addsig]

Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty:997
Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00

Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: Miłaszewski » czwartek 06 mar 2008, 13:12

ddThor - ten problem (odleglosci 3.44m) dotyczyl mojego poprzedniego i prawdopodobnie bedzie dotyczyl mojego nowego pomieszczenia, stad moje szczegolne zainteresowanie problemem - moze masz jakis lepszy pomysl niz moj?
[addsig]

Awatar użytkownika
longer
Posty:5
Rejestracja:wtorek 05 wrz 2006, 00:00

Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: longer » czwartek 06 mar 2008, 13:37

słuchajcie, a ma ktoś jakiś pomysł na wyliczenie rezonansów dla pomieszczenia nieprostopadłościennego?

jakiś program, gdzie by sie np ładowało dokładny rysunek 3d ze specyfikacją materiałów ścian...

czy nie ma czegoś takiego i pozostaje badanie profesjonalnym sprzętem akustycznym? no i jeżeli tak to jak to zrobić z okrojonym sprzętem domowym: karta dwukanałowa, mikrofon pojemnościowy nie najgorszy, monitory... się da?
"Cisza nie istnieje"... (szczególnie w domowym studio:)

Awatar użytkownika
dluk
Posty:112
Rejestracja:piątek 15 mar 2002, 00:00
Kontakt:

Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: dluk » piątek 07 mar 2008, 09:46


Bardzo wazne jest unikanie absorbcji srednich i wysokich czestotliwosci poza sytuacjami, gdzie jest to naprawde potrzebne. Zazwyczaj i tak za duzo juz robia dywany i meble. Uzywanie wszelkiego rodzaju gabek, piramidek i innego typu miekkich materialow jest bledem.
*******************************************
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty:997
Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00

Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: Miłaszewski » piątek 07 mar 2008, 12:16

Dlaczego?...
**********************
Dlatego, ze prawdziwe problemy w zamknietych pomieszczeniach istnieja w niskim pasmie. Wytlumiajac w takim przypadku srednie i wysokie czestotliwosci uwypuklamy tylko problemy i pogarszamy ogolna sytuacje.

To jest jeden z najwazniejszych czynnikow wplywajacych na brzmienie - akustyka rezyserki i pomieszczen nagraniowych. To jest cos co odroznia dobre studio od slabego studia.

Naprawde szokujace jest dla mnie to, ze ludzie pakuja radosnie pianki, piramidki i gabki do swoich studiow domowych/projektowych, a nikt nigdy sie nie zastanowia dlaczego to co widac w prawdziwych studiach to drewno, cegla czy kamien, a gabki, piramidki czy pianki tam sie nie uswiadczy.
[addsig]

Awatar użytkownika
longer
Posty:5
Rejestracja:wtorek 05 wrz 2006, 00:00

Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: longer » piątek 07 mar 2008, 12:43

dzieki ddThor!
ściągnąłem to cudeńko (trzeba się zarejestrować) wygląda dość skomplikowanie na pierwszy rzut oka na fora, screeny itd. ale zainstaluje u siebie i zdam relacje jak poszło. :)
"Cisza nie istnieje"... (szczególnie w domowym studio:)

Awatar użytkownika
Miłaszewski
Posty:997
Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00

Re: ModeCalc od RealTraps

Post autor: Miłaszewski » piątek 07 mar 2008, 14:31

...dzieki ddThor!
ściągnąłem to cudeńko (trzeba się zarejestrować) wygląda dość skomplikowanie na pierwszy rzut oka na fora, screeny itd. ale zainstaluje u siebie i zdam relacje jak poszło. :)...
**********************
jesli mowa o Room EQ Wizard to nie jest skomplikowany, ale nalezy rozumiec podstawowe zagadnienia zwiazane z akustyka, zeby umiec poprawnie odczytac wyniki pomiarow

jest jeszcze FuzzMeasure pod OSX - bardzo dobry, nie jest tez specjalnie drogi $150 normalna cena, $90 edukacyjna
[addsig]

ODPOWIEDZ