RAM - dobieranie kości

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
SEBSON
Posty:217
Rejestracja:poniedziałek 01 paź 2007, 00:00
Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: SEBSON » niedziela 24 lut 2008, 19:45

Zgoda edneysis.Wiem ,że wjazd z takim kompem jak mam na współczesne forum to jak chęć poszpanoania starym audi...i zaraz tu na mnie tak zaczną trąbić ze ogłuchnę.Ale zarówno Ty swoim ferrari i ja swoim golfem dojedziemy w każdy zakątek świata bez przeszkod.Ale kto wyrwie więcej lasek na - że tak powiem - na to co wydobywa sie z głośników naszych wozów ... to juz całkiem inna historia ... Chodzi mi tylko o to że ciągle kawał dobrej muzy bez szczególnych kolizji i męczarni mozna robić na starych dobrze skonfigurowanych kompach i programach i niebszebranej rzeszy wspaniałych instrumentów wirtualnych..Ale zgodzę sie z Toba Ty ramu potrzebujesz więcej.

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » niedziela 24 lut 2008, 20:01

Tak SEBSON,preceli - ale ja nie powiedzialem ze na starym kompie nie mozna robic dobrych produkcji, to zalezy tylko od ciebie , nawet na takim kompie mozna dac rade , ale przypuscmy ze bardzo spodobalby Cie sie preset w massive , i co dalej ?? jezeli sam preset zabiera ci 50 % Cpu? a co dalej ? , to wlasnie chodzi o to ze ja kazdym kompie mozna zrobic dokaldnie to samo ale majac wiekszego procka jak i ram nie musisz robic niepotrzebnych rzeczy jak np rendering do wav, tylko cieszysz sie z robienia muzyki.

Awatar użytkownika
SEBSON
Posty:217
Rejestracja:poniedziałek 01 paź 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: SEBSON » niedziela 24 lut 2008, 20:13

A dalej powiedzmy -ednes - spodoba Ci sie prest z super nowej wtyczki ktora żre 5,5gb ramu i ....co dalej ?

Awatar użytkownika
preceli
Posty:2452
Rejestracja:poniedziałek 06 gru 2004, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: preceli » niedziela 24 lut 2008, 20:37

...co dalej ?...

Dalej to pewnie będzie to, co zawsze - mam tłuste, wypasione brzmienie które za cholerę nie mieści mi się w miksie. Obcinam, obcinam, obcinam... aż w końcu jest dobrze.
Tyle, że na końcu wychodzi na to, że zapłaciłem(?) jak za Ferrari a dalej jadę maluchem . Fizyki (czyt. praw akustyki, w tym maskowania) nie przeskoczysz. Chyba, że kolega zaparł się i robi kawałek raptem na jednym presecie ku uciesze "nieprzytomnych" programistów i tfurców rozdętych do nieprzytomności sampli, finansując przy tym ich obecnie mocno pojechane ambicje.
[addsig]
Wiedza zawsze ileś tam kosztuje, głupoty i niewiedzy nie da się oszacować.

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » niedziela 24 lut 2008, 21:44

ja sadze ze taki problem trudno rozwiazac kazdy robi cos innego , ty masz swoja technike ktos inny ma swoja , ty uwazasz ze to nie ma sensu a drugi ze to jest cos wspanialego , nie licza sie mozliwosci tylko efekt - mozemy przyjac taka teze:) ale ja i tak chcialbym rozwiazac swoj problem ktory pozwoli mi korzystac z moich 4 GB ramu:)

Awatar użytkownika
uruk
Posty:44
Rejestracja:wtorek 07 lut 2006, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: uruk » niedziela 24 lut 2008, 23:15

Każdy oczywiście widzi czubek własnego nosa.Niektórym wystarczy 512 Mb bo każdy sekwencer na tym pójdzie, a inni potrzebują więcej niż 2Gb, bo np. piszą muzykę filmową i taka VSL (vienna symph library) plus inne wynalazki ułatwiające prace na tym polu, bardzo szybko wyczerpują zasoby RAMu.
Sebson i Preceli uważają że niepotrzebna jest taka ilość ramu.I to prawda...Im jest ona do niczego niepotrzebna, ale nam Tak!!!Tyle w sprawie czubka własnego nosa.

Wracając do tematu.Dołożyłem ostatnio 2x1GB Patriot LLK 800MHz CL4 do takiej samej ilości tych samych pamięci-tak żeby było 4GB (win XP Prof).Po tej czynności nie mogłem pracować stabilnie w Nuendo 2 i kontakt 2 wywracało się potwornie.Oczywiście próbowałem wszystkich możliwych zmian w boot.ini żeby aktywować 3G mode, ale stabilności to nie poprawiało. Pamięci osobno używane(czyli 2x1) nie powodowały takich skutków.Po długiej i nierównej walce, wymieniłem pamięci na Patriot DDR II 4GB (2x2GB) 800MHz CL5 i problem zniknął.Wprawdzie system widzi 3.2 ale to jest na systemach 32BIT nie do przeskoczenia.Chętnie dowiedziałbym się(od użytkowników oczywiście ) jak pracują DAWy pod systemami 64bitowymi.Pozdrawiam
Szukam książki Dźwięk w filmie - Małgorzata Przedpełska-Bieniek.Kupie,pożyczę,zapłacę za przesyłkę)

Awatar użytkownika
edneysis
Posty:245
Rejestracja:sobota 10 lis 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: edneysis » poniedziałek 25 lut 2008, 00:22

uruk no wlansie , tylko ze ja pracujac na cubasie sx 3 i tak nie moge przekroczyc 2 gb ramu tak jakby program nie dawal soebie rady z iloscia wieksza niz 2 gb da sie to jakos ominac czy porpstu to wina cubase'a , a moze inne programy juz przekraczaja 2 gb???

Awatar użytkownika
SEBSON
Posty:217
Rejestracja:poniedziałek 01 paź 2007, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: SEBSON » poniedziałek 25 lut 2008, 00:49

No tak kolego uruk..widzisz - gdyby jednak odpalił jedynie sekwenser to miałbym faktycznie nie lada problem...Koledze ednesowi 512ramu kojarzy sie z meczennictwem i ciaglym renderowaniem VST na wave'y - a tak absolutnie nie jest..Jezeli chodzi o mnie to jestem glosem rozsadku i wskazac wypada,ze istnieje wiele potencjalnych sposobow konfiguracji sprzetowych i kreowania muzyki - ROWNIEZ FILMOWEJ (chocby Sample Tank,VSC - versja symfoniczna - nie mowiac juz o wysmienitych bankach do Battery (24bit) czy probkach AKAI dedykowanych takowej muzyce(do robienia watkow ktorej sam sie zreszta niekiedy oddaje) - bez uciekania sie do gigantycznych rozmiarow RAMu i inwestycji w plyty,procesory czy drogie,żrące zasoby wtyczki.Dla mnie mozesz wpakowac nawet 10GB RAMu bo urzeklaja Cie presety wtyczki i na sama wtyczke wydac 3000PLN,a wokol sie az roi od mozliwosci brzmieniowych innych,wspanialych instrumentow - zdecydowanie tanszych, czasem nawet lepszych i obiektywnie ciekawszych, brzmieniowo niz VSL i nie potrzebujacych karykaturalnych, mnogich, rozmiarow GB RAMu.Zwroccie uwage, jak ogromny jest potencjal tego co jest do wykorzystania, a pozniej pisz - co komu do czego jest potrzebne, lub nie potrzebne - zarzucajac "grubonosiarstwo" przy okazji.Bo pchacie kase w kieszen ludziom ktorzy celowo i wielodziedzinowo nakrecaja biznes,wykorzystujac wasza niewiedze lub brak wobrazni.

Awatar użytkownika
uruk
Posty:44
Rejestracja:wtorek 07 lut 2006, 00:00

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: uruk » poniedziałek 25 lut 2008, 00:53

...uruk no wlansie , tylko ze ja pracujac na cubasie sx 3 i tak nie moge przekroczyc 2 gb ramu tak jakby program nie dawal soebie rady z iloscia wieksza niz 2 gb da sie to jakos ominac czy porpstu to wina cubase'a , a moze inne programy juz przekraczaja 2 gb???...
**********************
Z tego co wiem program musi być Large Address Aware.Na stronie Steinberga musi coś być na ten temat.Sam nie szukałem bo też wole się zajmować tworzeniem niż komputerem ale czasami się nie obejdzie.Pozdrawiam
Szukam książki Dźwięk w filmie - Małgorzata Przedpełska-Bieniek.Kupie,pożyczę,zapłacę za przesyłkę)

Awatar użytkownika
Soundscape
Posty:2054
Rejestracja:czwartek 15 mar 2007, 00:00
Kontakt:

Re: RAM - dobieranie kości

Post autor: Soundscape » poniedziałek 25 lut 2008, 08:42

Zwroccie uwage, jak ogromny jest potencjal tego co jest do wykorzystania, a pozniej pisz - co komu do czego jest potrzebne, lub nie potrzebne - zarzucajac "grubonosiarstwo" przy okazji.Bo pchacie kase w kieszen ludziom ktorzy celowo i wielodziedzinowo nakrecaja biznes,wykorzystujac wasza niewiedze lub brak wobrazni....
**********************
Wszystko zależy od tego co kto tworzy i na czym. Ja siedzę głównie w drum and bass i elektronice. Testowałem np. już sporo synthów freeware i też tych tańszych i nie używam żadnego zbyt często. Poza tym dla mnie np. (jeżeli chodzi o wtyczki za 3000 pln) takie rzeczy jak Absynth, FM8 czy Massive mają ogromny potencjał (za 1600 pln, łącznie z Pro), ale na procku 2,4GHz nie zdziałasz nimi nic. Zależy też co się ma do obróbki. Daj w projekt pare wtyczek typu: PSP MastrQ lub VW2 z włączoną opcją FAT. Tu znów procesor się może zmęczyć...(Odziwo 10 Massive-ów zje ci 2x2,2GHz a tylko 500-600MB Ramu.)
Aczkolwiek zgadzam się z tym, że na komputerze 2,4GHz + 512 Ram można zrobić bardzo kreatywne rzeczy (nieraz spowodowane np. brakiem mocy ). Sam kiedyś pracowałem na podobnej konfiguracji.

Co do tematu. 4GB Ram zobaczysz faktycznie tylko na 64bit (a jeszcze jak do tego dożucisz Athlona 64 X2, to będzie bardzo fajnie).

Ze swojej strony polecam Geile (800MHz, CL4). Bardzo ładnie chodzą. Starym dobrym Kingstonem też nie można pogardzić.

ODPOWIEDZ