Ta metoda z nagrywaniem 2 razy i miksowaniem w stereo jest niezla i mam dość przestrzenne i soczyste brzmienie.
Jesli zalezy Ci na wiekszym zageszczeniu gitar (nie wiem jaki to rodzaj muzyki), to nagraj ich jeszcze. Najlepiej z troszke innym brzmienien.
Jeszcze tylko powiedzcie mi kiedy się robi stereo???
Nie wiem dokladnie o co Ci chodzi mowiac "robi stereo"? Jesli chodzi Ci o poszeraznie obrazu, przy uzyciu narzedzi typu "Stereo imager", to ja to osobiscie odradzam. Wystarczy dokladnie posiedziec przy miksie i tez bedziesz zadowolony.
Pozdrawiam/Zone
Płaska gitara
- OYCIECPIOTR
- Posty:237
- Rejestracja:wtorek 25 lut 2003, 00:00
Re: Płaska gitara
1)- podłączyć PODa do normalnych głośników (nie żądne kombo) przez wyjście słuchawkowe i mikrofonem ( plus of coz przedwzmacniacz)nagrywać tradycyjnie. Przy okazji można poeksperymentowac z różnymi rodzajami głośników. Fajne brzmienie uzyskałem podłączając go do... starego Kasprzaka, takiego złomu, w którym już tylko radio i głośniki chodzą.
2) nagrywając liniowo grać dwa razy to samo i rozbijać na lewy i prawy kanał. Jedno brzmienie powinno mieć więcej dołu (Messa), drugie powinno być skrzekliwe, z podbita gora i redukcja dołu.
3) Już kiedyś o tym pisałem- taki sygnał przepuszcza się przez Free Filter albo CurvaEQ (czy jak mu tam, jest demo na ostatnim EiS) ze zdjętą charakterystyką z jakiegoś znanego wzmacniacza. Polecam kawałek gitary z Toxicity System OF A Down, albo ,,Broken" Pantery (z ich 3 płyty).
Potem jakaś lekka symulacja nasycenia lampy (Quadra Fuzz, czy Warmer PSP np.)
4) Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszystkie te metody połaczyć i szukać do skutku właściwego brzmienia. Może w końcu coś wyjdzie.
******************************************************
Przypadkiem udało mi się uzyskać ciekawe, mocne brzmienie, więc
postanowiłem jeszcze ten temat uzupełnić. Niestety, potrzebny jest oprócz PODaxt dodatkowo BOSS Turbo Distortion DS-2. Jednak wielu gitarzystów od niego zaczyna, a używany nie kosztuje zbyt wiele...
BOSS podłaczony jest przed PODem.
BOSS:
LEVEL: na godzinie 12
TONE: na ok. 11,5
DIST: na 8
tryb pracy: TURBO (II)
PODxt:
Potencjometry:
DRIVE: na 2
BASS: na MAX
MIDDLE: na MINIMUM
TREBLE: na MAX
PRESENCE: na 11
AMP: spinal puppet
CAB: 4x12 Brit t75
MIC: DYNAMIC
ROOM: 78%
DRUGA WERSJA, dobra do sola, albo jako uzupełnienie w przeciwstawnym kanale poprzedniego brzmienia (przy podwójnym nagrywaniu).
BOSS:
Jak wyżej.
PODxt:
Potencjometry:
DRIVE: na 2
BASS: na MAX
MIDDLE: na 11
TREBLE: na MAX
PRESENCE: na2
AMP: spinal puppet
CAB: RECTO
MIC: DYNAMIC
ROOM: 8%
Oczywiście eksperymenty jak najbardziej wskazane. I trzeba uważać na Level i Drive w obydwu efektach. Minimalne zmiany dają znaczne różnice w brzmieniu, które jest wtedy za słabe, albo zbyt ,,pomujące".
Pozdrawiam.
OP.
2) nagrywając liniowo grać dwa razy to samo i rozbijać na lewy i prawy kanał. Jedno brzmienie powinno mieć więcej dołu (Messa), drugie powinno być skrzekliwe, z podbita gora i redukcja dołu.
3) Już kiedyś o tym pisałem- taki sygnał przepuszcza się przez Free Filter albo CurvaEQ (czy jak mu tam, jest demo na ostatnim EiS) ze zdjętą charakterystyką z jakiegoś znanego wzmacniacza. Polecam kawałek gitary z Toxicity System OF A Down, albo ,,Broken" Pantery (z ich 3 płyty).
Potem jakaś lekka symulacja nasycenia lampy (Quadra Fuzz, czy Warmer PSP np.)
4) Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wszystkie te metody połaczyć i szukać do skutku właściwego brzmienia. Może w końcu coś wyjdzie.
******************************************************
Przypadkiem udało mi się uzyskać ciekawe, mocne brzmienie, więc
postanowiłem jeszcze ten temat uzupełnić. Niestety, potrzebny jest oprócz PODaxt dodatkowo BOSS Turbo Distortion DS-2. Jednak wielu gitarzystów od niego zaczyna, a używany nie kosztuje zbyt wiele...
BOSS podłaczony jest przed PODem.
BOSS:
LEVEL: na godzinie 12
TONE: na ok. 11,5
DIST: na 8
tryb pracy: TURBO (II)
PODxt:
Potencjometry:
DRIVE: na 2
BASS: na MAX
MIDDLE: na MINIMUM
TREBLE: na MAX
PRESENCE: na 11
AMP: spinal puppet
CAB: 4x12 Brit t75
MIC: DYNAMIC
ROOM: 78%
DRUGA WERSJA, dobra do sola, albo jako uzupełnienie w przeciwstawnym kanale poprzedniego brzmienia (przy podwójnym nagrywaniu).
BOSS:
Jak wyżej.
PODxt:
Potencjometry:
DRIVE: na 2
BASS: na MAX
MIDDLE: na 11
TREBLE: na MAX
PRESENCE: na2
AMP: spinal puppet
CAB: RECTO
MIC: DYNAMIC
ROOM: 8%
Oczywiście eksperymenty jak najbardziej wskazane. I trzeba uważać na Level i Drive w obydwu efektach. Minimalne zmiany dają znaczne różnice w brzmieniu, które jest wtedy za słabe, albo zbyt ,,pomujące".
Pozdrawiam.
OP.
[URL=http://chomikuj.pl/MISIORPLIKI/SAMPLE+24bity]darmowe sample analogów[/URL]
Re: Płaska gitara
... Tak wiem, że na stronie Line6 jest lista posiadaczy PODa i są tam sławy. Lecz zwróćcie uwagę na to, że to tylko lista posiadaczy, a nie użytkowników i to jest zasadnicza różnica. Gdy ktoś reklamuje jakiś sprzęt, to nie oznacza, że go używa, np. Jenifer od Michela Jaksona, reklamuje wszędzie gdzie się da DigiTecha, ale swoje płyty nagrywa na piecach Peavey. Nadal polecam nagrywać, za pomocą lampowego pre-ampu.
...
**********************
Totalna bzdura!!! Wiekszość z tych sław, które reklamują POD`a używa ich i to z powodzeniem!! Mam DVD Korn`a na którym jak byk widać Flextone HD, byłem na koncercie Paradise Lost, grali wyłącznie na piecach Flextone HD, mam również nagrany koncert SEVENDUST i tam tez wyłącznie Line6. Bob Rock też się podniecał kiedyś, że ma POD Pro, można wiele wymieniać i to z koncertów, więc nie widze tu oszustwa.
Pozdr.

**********************
Totalna bzdura!!! Wiekszość z tych sław, które reklamują POD`a używa ich i to z powodzeniem!! Mam DVD Korn`a na którym jak byk widać Flextone HD, byłem na koncercie Paradise Lost, grali wyłącznie na piecach Flextone HD, mam również nagrany koncert SEVENDUST i tam tez wyłącznie Line6. Bob Rock też się podniecał kiedyś, że ma POD Pro, można wiele wymieniać i to z koncertów, więc nie widze tu oszustwa.
Pozdr.
Re: Płaska gitara
...Panowie, pomocy:))). Topic mogl by przywodzic na mysl dechym, ale to nei o to biega... Nagrywam gitare na komputer przez PODa firmy Line6 i ona jakoś strasznie płasko brzmi. Zwłaszcza na przesterze. Jak nadać jej trochę głębi? Nawet jak mam reverb na maxa to i tak jakieś to płytkie jest. Bawić się w panoramę stereo??? Jeśli tak to przy miksowaniu czy przy masteringu??? Co jest najważniejsze przy nagrywaniu gitary na kompa??? Możecie mi dać jakieś hinty??? Nie wiem za bardzo jak sie do tego zabrać...
.
Pozdrawiam....
**********************
sprawa prosta:
1. gitary zawsze w mono
2. nagraj czyste brzmienia i zduplikuje je na sladach dodając różnych efektów do każde, korekcja pomoże
3. wykorzystaj gotową ścieżkę i podeprzyj się amplitube'em IK Multimedia
4. nie wierz w bzdury,że POD jest do tyłka....
5. dograj na tym samym riffie inne brzmienia gitary, pamiętaj - wszystko w mono !!!! - to dodaje niezłego powera......
6. uważaj na pogłosy !!!! potrafią schrzanić dobrze brzmiące wiosełka
no to pa

Pozdrawiam....
**********************
sprawa prosta:
1. gitary zawsze w mono
2. nagraj czyste brzmienia i zduplikuje je na sladach dodając różnych efektów do każde, korekcja pomoże
3. wykorzystaj gotową ścieżkę i podeprzyj się amplitube'em IK Multimedia
4. nie wierz w bzdury,że POD jest do tyłka....
5. dograj na tym samym riffie inne brzmienia gitary, pamiętaj - wszystko w mono !!!! - to dodaje niezłego powera......
6. uważaj na pogłosy !!!! potrafią schrzanić dobrze brzmiące wiosełka
no to pa
Re: Płaska gitara
sprawa prosta:
1. gitary zawsze w mono
2. nagraj czyste brzmienia i zduplikuje je na sladach dodając różnych efektów do każde, korekcja pomoże
3. wykorzystaj gotową ścieżkę i podeprzyj się amplitube'em IK Multimedia
4. nie wierz w bzdury,że POD jest do tyłka....
5. dograj na tym samym riffie inne brzmienia gitary, pamiętaj - wszystko w mono !!!! - to dodaje niezłego powera......
6. uważaj na pogłosy !!!! potrafią schrzanić dobrze brzmiące wiosełka
no to pa
...
**********************
wydaje mi sie, że chyba przesada jest z tym ZAWSZE W MONO. moze ja źle skumałem, ale wynika z tego, zeby nie zabierać sie za pozycjonowanie gitar w strereo-przestrzeni... nie wiem, waląc kilkukrotnie nagraną ścieżkę gitary w mono faktycznie otrzymasz tego "powera", czy raczej zamuloną ścianę dźwięku "ze srodka głowy" (jak odsłuchać to na słuchawkach). nagrany dwukrotnie ten sam motyw i rozłożony w panoramie w pozycji około 30R/30L pozwala osiagnać tą przestrzennosć gitarowej młócki. ważne jednak jest to, by go nagrać 2x, a nie dublować jeden slad, bo wtedy mimo nawet rozłożenia na krańce panoramy otzymasz dźwięk monofoniczny.
samo nagrywanie przy pomocy amplitube jest chyba moim ulubionym zajęciem, też polecam
wbrew opiniom, że niemożliwe jest osiagniecie dobrego brzmienia, przy pomocy "jakiegoś tam softu"
jeśli jeszcze ma się dostęp do FREE FILTERA, to juz naprawdę można duzo zdziałać...
1. gitary zawsze w mono
2. nagraj czyste brzmienia i zduplikuje je na sladach dodając różnych efektów do każde, korekcja pomoże
3. wykorzystaj gotową ścieżkę i podeprzyj się amplitube'em IK Multimedia
4. nie wierz w bzdury,że POD jest do tyłka....
5. dograj na tym samym riffie inne brzmienia gitary, pamiętaj - wszystko w mono !!!! - to dodaje niezłego powera......
6. uważaj na pogłosy !!!! potrafią schrzanić dobrze brzmiące wiosełka
no to pa
...
**********************
wydaje mi sie, że chyba przesada jest z tym ZAWSZE W MONO. moze ja źle skumałem, ale wynika z tego, zeby nie zabierać sie za pozycjonowanie gitar w strereo-przestrzeni... nie wiem, waląc kilkukrotnie nagraną ścieżkę gitary w mono faktycznie otrzymasz tego "powera", czy raczej zamuloną ścianę dźwięku "ze srodka głowy" (jak odsłuchać to na słuchawkach). nagrany dwukrotnie ten sam motyw i rozłożony w panoramie w pozycji około 30R/30L pozwala osiagnać tą przestrzennosć gitarowej młócki. ważne jednak jest to, by go nagrać 2x, a nie dublować jeden slad, bo wtedy mimo nawet rozłożenia na krańce panoramy otzymasz dźwięk monofoniczny.
samo nagrywanie przy pomocy amplitube jest chyba moim ulubionym zajęciem, też polecam

