Cubase a trzaski w audio
-
- Posty:12
- Rejestracja:niedziela 22 lip 2007, 00:00
Witam!
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam.
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam.
Re: Cubase a trzaski w audio
...Witam!
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam....
**********************
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest..
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam....
**********************
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest..
Re: Cubase a trzaski w audio
1.Instrukcja - to podstawa
2.lub książka Cubase SX Szybki Start -Thad Brown, wydawnictwa helion.
I tą lekturę polecam. W języku polskim opisane wszystkie niezbędne rzeczy
przez midi, edycję wave, obsługa i konfiguracja programu.
są też już inne nowsze książki dotyczące SX3.
Nie mam ich ale domyślam się, że podobnie opisane są podstawy nagrywania
i edycji.
2.lub książka Cubase SX Szybki Start -Thad Brown, wydawnictwa helion.
I tą lekturę polecam. W języku polskim opisane wszystkie niezbędne rzeczy
przez midi, edycję wave, obsługa i konfiguracja programu.
są też już inne nowsze książki dotyczące SX3.
Nie mam ich ale domyślam się, że podobnie opisane są podstawy nagrywania
i edycji.
Midas M32R,EVE SC203,PC IntelCore2 Duo E6550 2.33GHz, 4GBRAM, Win7/64, HDSP9632+AI4S-192, BCF2000, lenovo Ideapad700 i7 16GB RAM, Cubase 8/7.5,SoundForge10, CDArchitect5.2, PSPaudioware, NomadFactory, StevenSlateDrums4, BFD ECO
Re: Cubase a trzaski w audio
......Witam!
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam....
**********************
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
Havier: bzdura - nie zawsze masz taką możliwość poza tym to nie zawsze skuteczne - czasem trzeba ciąć w innych miejscach, przesuwac względem siebie. Wtedy pomaga nam funkcja Auto Fade
Nie wiem jaka masz wersje Cubase - poszukaj opcji Auto Fades Settings - i aktywuj auto Fade in oraz Auto Fade Out
Tak naprawde najlepiej zawsze przy łączeniu 2ch sasiadujacych eventow korzystać z Crossfade (sktót na klawiaturze: X) na tyle dlugiego aby nie by ło słychać trzasków ale na tyle krótkiego i precyzyjnie ustawionego, żeby nie było słychać płynnego przejścia.
Co do efektu i pracochłonności - to głównie kwestia wprawy i doświadczenia.
Ostatnia opcja to cięcie wave'a w tzw 'zero crossing' czyli w miejscu w, którym fala przecina się z osią x na wykresie (tak na chłopski rozum)
Używanie Declickera to nonsens.
Jeśli masz naprawde poważne problemy z klikami sprawdź też składową stałą na wejściu karty - to może być przyczyna.
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam....
**********************
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
Havier: bzdura - nie zawsze masz taką możliwość poza tym to nie zawsze skuteczne - czasem trzeba ciąć w innych miejscach, przesuwac względem siebie. Wtedy pomaga nam funkcja Auto Fade
Nie wiem jaka masz wersje Cubase - poszukaj opcji Auto Fades Settings - i aktywuj auto Fade in oraz Auto Fade Out
Tak naprawde najlepiej zawsze przy łączeniu 2ch sasiadujacych eventow korzystać z Crossfade (sktót na klawiaturze: X) na tyle dlugiego aby nie by ło słychać trzasków ale na tyle krótkiego i precyzyjnie ustawionego, żeby nie było słychać płynnego przejścia.
Co do efektu i pracochłonności - to głównie kwestia wprawy i doświadczenia.
Ostatnia opcja to cięcie wave'a w tzw 'zero crossing' czyli w miejscu w, którym fala przecina się z osią x na wykresie (tak na chłopski rozum)
Używanie Declickera to nonsens.
Jeśli masz naprawde poważne problemy z klikami sprawdź też składową stałą na wejściu karty - to może być przyczyna.
Re: Cubase a trzaski w audio
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
I tu kolega mnie ubiegł. Tak właśnie się robi w każdym programie.
Tym bardziej polecam lekturę książek, bo im dalej w las tym pytań
będziesz miał więcej.
Przy okazji jesienią ma się ukazać pozycja opisująca Cubase 4
(to w zapowiedziach wydawnictwa) niestety nie wiem czy będzie przekład czy też rodzima produkcja.
**********************
I tu kolega mnie ubiegł. Tak właśnie się robi w każdym programie.
Tym bardziej polecam lekturę książek, bo im dalej w las tym pytań
będziesz miał więcej.
Przy okazji jesienią ma się ukazać pozycja opisująca Cubase 4
(to w zapowiedziach wydawnictwa) niestety nie wiem czy będzie przekład czy też rodzima produkcja.
Midas M32R,EVE SC203,PC IntelCore2 Duo E6550 2.33GHz, 4GBRAM, Win7/64, HDSP9632+AI4S-192, BCF2000, lenovo Ideapad700 i7 16GB RAM, Cubase 8/7.5,SoundForge10, CDArchitect5.2, PSPaudioware, NomadFactory, StevenSlateDrums4, BFD ECO
Re: Cubase a trzaski w audio
...Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
I tu kolega mnie ubiegł. Tak właśnie się robi w każdym programie.
Tym bardziej polecam lekturę książek, bo im dalej w las tym pytań
będziesz miał więcej.
Przy okazji jesienią ma się ukazać pozycja opisująca Cubase 4
(to w zapowiedziach wydawnictwa) niestety nie wiem czy będzie przekład czy też rodzima produkcja.
...
**********************
Oczywiście bez urazy dla kolegów, którzy mówią, że trzeba ciąć w ciszy - to najlepsza i najpoprawniejsza metoda.
**********************
I tu kolega mnie ubiegł. Tak właśnie się robi w każdym programie.
Tym bardziej polecam lekturę książek, bo im dalej w las tym pytań
będziesz miał więcej.
Przy okazji jesienią ma się ukazać pozycja opisująca Cubase 4
(to w zapowiedziach wydawnictwa) niestety nie wiem czy będzie przekład czy też rodzima produkcja.
...
**********************
Oczywiście bez urazy dla kolegów, którzy mówią, że trzeba ciąć w ciszy - to najlepsza i najpoprawniejsza metoda.
Re: Cubase a trzaski w audio
.........Witam!
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam....
**********************
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
Havier: bzdura - nie zawsze masz taką możliwość poza tym to nie zawsze skuteczne - czasem trzeba ciąć w innych miejscach, przesuwac względem siebie. Wtedy pomaga nam funkcja Auto Fade
Nie wiem jaka masz wersje Cubase - poszukaj opcji Auto Fades Settings - i aktywuj auto Fade in oraz Auto Fade Out
Tak naprawde najlepiej zawsze przy łączeniu 2ch sasiadujacych eventow korzystać z Crossfade (sktót na klawiaturze: X) na tyle dlugiego aby nie by ło słychać trzasków ale na tyle krótkiego i precyzyjnie ustawionego, żeby nie było słychać płynnego przejścia.
Co do efektu i pracochłonności - to głównie kwestia wprawy i doświadczenia.
Ostatnia opcja to cięcie wave'a w tzw 'zero crossing' czyli w miejscu w, którym fala przecina się z osią x na wykresie (tak na chłopski rozum)
Używanie Declickera to nonsens.
Jeśli masz naprawde poważne problemy z klikami sprawdź też składową stałą na wejściu karty - to może być przyczyna....
**********************
zależy też jaki materiał obrabiamy i co chcemy osiągną.
Np. przy edycji ścieżki wokalnej, gdzie mamy kilka wersji nagranego wokalu
trzeba wykonać karkołomną robotę.
Wiadomo dlaczego - wykonawca. Ale taki klient i trzeba składać z klocków.
Każdy przypadek może być inny i inaczej trzeba podchodzić.
Declicker - lepiej na piechotę choć może to zająć mnóstwo czasu.
Zależ od materiału .
Napewno niejedna osoba borykała się z tym problemem więc proszę o najlepsze patenty osób z doświadczeniem. Mianowicie : podczas cięcia audio na początku i na końcu sampla występują " pyknięcia". Jak połącze dwa zdarzenia uprzednio wycięte, to mam w utworze denerwujące "pyknięcie". Podobna sytuacja ma miejsce jeżeli np. potraktuję "trzask" np. DeClikerem, to na końcu wyrenderowanej części też jest kliknięcie.
Proszę o radę jak skutecznie usunąć te trzaski. Dogrywam często gitarę i mam z tym poważny problem. Jednym z patentów który stosuję, to funkcja "crossfade", ale jest czasochłonne dopasowywanie i niezawsze daje efekt jaki bym oczekiwał.
Pozdrawiam....
**********************
Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
Havier: bzdura - nie zawsze masz taką możliwość poza tym to nie zawsze skuteczne - czasem trzeba ciąć w innych miejscach, przesuwac względem siebie. Wtedy pomaga nam funkcja Auto Fade
Nie wiem jaka masz wersje Cubase - poszukaj opcji Auto Fades Settings - i aktywuj auto Fade in oraz Auto Fade Out
Tak naprawde najlepiej zawsze przy łączeniu 2ch sasiadujacych eventow korzystać z Crossfade (sktót na klawiaturze: X) na tyle dlugiego aby nie by ło słychać trzasków ale na tyle krótkiego i precyzyjnie ustawionego, żeby nie było słychać płynnego przejścia.
Co do efektu i pracochłonności - to głównie kwestia wprawy i doświadczenia.
Ostatnia opcja to cięcie wave'a w tzw 'zero crossing' czyli w miejscu w, którym fala przecina się z osią x na wykresie (tak na chłopski rozum)
Używanie Declickera to nonsens.
Jeśli masz naprawde poważne problemy z klikami sprawdź też składową stałą na wejściu karty - to może być przyczyna....
**********************
zależy też jaki materiał obrabiamy i co chcemy osiągną.
Np. przy edycji ścieżki wokalnej, gdzie mamy kilka wersji nagranego wokalu
trzeba wykonać karkołomną robotę.
Wiadomo dlaczego - wykonawca. Ale taki klient i trzeba składać z klocków.
Każdy przypadek może być inny i inaczej trzeba podchodzić.
Declicker - lepiej na piechotę choć może to zająć mnóstwo czasu.
Zależ od materiału .
Midas M32R,EVE SC203,PC IntelCore2 Duo E6550 2.33GHz, 4GBRAM, Win7/64, HDSP9632+AI4S-192, BCF2000, lenovo Ideapad700 i7 16GB RAM, Cubase 8/7.5,SoundForge10, CDArchitect5.2, PSPaudioware, NomadFactory, StevenSlateDrums4, BFD ECO
-
- Posty:12
- Rejestracja:niedziela 22 lip 2007, 00:00
Re: Cubase a trzaski w audio
......Trzeba uciąc Wave jakby w pustym miejscu, czyli w momencie gdzie nie słychać żadnego dźwięku. Ewentualnie można stosować Fade In na początku uciętego Wava. I to nie tylko problem Cubase - zawsze tak jest.....
**********************
I tu kolega mnie ubiegł. Tak właśnie się robi w każdym programie.
Tym bardziej polecam lekturę książek, bo im dalej w las tym pytań
będziesz miał więcej.
Przy okazji jesienią ma się ukazać pozycja opisująca Cubase 4
(to w zapowiedziach wydawnictwa) niestety nie wiem czy będzie przekład czy też rodzima produkcja.
...
**********************
Oczywiście bez urazy dla kolegów, którzy mówią, że trzeba ciąć w ciszy - to najlepsza i najpoprawniejsza metoda....
**********************
Posiadam Cubase SX Szybki Start i nie ma tam słowa o kliknięciach
**********************
I tu kolega mnie ubiegł. Tak właśnie się robi w każdym programie.
Tym bardziej polecam lekturę książek, bo im dalej w las tym pytań
będziesz miał więcej.
Przy okazji jesienią ma się ukazać pozycja opisująca Cubase 4
(to w zapowiedziach wydawnictwa) niestety nie wiem czy będzie przekład czy też rodzima produkcja.
...
**********************
Oczywiście bez urazy dla kolegów, którzy mówią, że trzeba ciąć w ciszy - to najlepsza i najpoprawniejsza metoda....
**********************
Posiadam Cubase SX Szybki Start i nie ma tam słowa o kliknięciach
Re: Cubase a trzaski w audio
Oczywiście bez urazy dla kolegów, którzy mówią, że trzeba ciąć w ciszy - to najlepsza i najpoprawniejsza metoda....
**********************
BarteQ - oczywiście że bez urazy, po to tu jesteśmy.
I jak napisałem, każdy przypadek może być inny.
A składać trzeba tak by nie było słychać łączeń lub "pyknięć" na początku lub końcu sampla.
Posiadam Cubase SX Szybki Start i nie ma tam słowa o kliknięciach...
**********************
Przepraszam Ciebie Marecki, ale wywnioskowałem, że od niedawna pracujesz na Cubase dlatego poleciłem tą lekturę.
Jeśli się mylę to jeszcze raz przepraszam.
Kto pyta nie błądzi.
Midas M32R,EVE SC203,PC IntelCore2 Duo E6550 2.33GHz, 4GBRAM, Win7/64, HDSP9632+AI4S-192, BCF2000, lenovo Ideapad700 i7 16GB RAM, Cubase 8/7.5,SoundForge10, CDArchitect5.2, PSPaudioware, NomadFactory, StevenSlateDrums4, BFD ECO
Re: Cubase a trzaski w audio
może po prostu łączyć dwa eventy tak żeby nie było "skoku" między ...hm, falą. tylko żeby fale się "stykały" na jednakowej wysokości...amplitudzie? ;) nie znam się.
w każdym razie działa w większości przypadków bezbłędnie i w zasadzie chyba identycznie jak crossfade ;)
ps. dziwne to pytanie w ogóle jest, bo rozwiązanie się jakoś tak samo nasuwa...i żadnej lektury nie trzeba przerobić, żeby to "na chłopski rozum" zrobić...
w każdym razie działa w większości przypadków bezbłędnie i w zasadzie chyba identycznie jak crossfade ;)
ps. dziwne to pytanie w ogóle jest, bo rozwiązanie się jakoś tak samo nasuwa...i żadnej lektury nie trzeba przerobić, żeby to "na chłopski rozum" zrobić...