Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
dejote
Posty:705
Rejestracja:sobota 17 sty 2004, 00:00
Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: dejote » poniedziałek 06 sie 2007, 22:54

Cześć Panowie!
Interesuje mnei jak to wygląda z wozami transmisyjnymi - jasne ,kilka razy robiłem imprezy gdzie przyszyli chłopaki i chcieli sumę, ale nigdy nie zaglądałem im w racki i nie wypytywałem o robotę...
Jak to jest - jakie urządzenia stosowane są w wozach transmisyjnych na koncertach, dlaczego dźwiękowcy chcą sumę a nie np. directy ?
[addsig]
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl

Awatar użytkownika
vasyl
Posty:347
Rejestracja:poniedziałek 22 wrz 2003, 00:00

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: vasyl » poniedziałek 06 sie 2007, 23:05

dlaczego dźwiękowcy chcą sumę a nie np. directy ?
**********************
Bo w razie 'W' wszystko zwalą na Ciebie?

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: JoachimK » poniedziałek 06 sie 2007, 23:18

...dlaczego dźwiękowcy chcą sumę a nie np. directy ?
**********************
Bo w razie 'W' wszystko zwalą na Ciebie?
...
**********************

Niekoniecznie. Zrobilem kilka koncertow, z ktorych wyszly plyty, wiem jaka to jest niekiedy "przyjemna" robota. Dopiero co niedawno odmowilem pracy polegajacej na miksie materialu live na antene rozglosni radiowej. A to dlatego, ze mialem byc albo naprzeciw naglosnienia (czyli w halasie - nie bede slyszal co miksuje) albo dla odmiany za scena (czyli nie bede widzial, co sie dzieje na scenie).
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Rafals
Posty:65
Rejestracja:piątek 26 mar 2004, 00:00

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: Rafals » wtorek 07 sie 2007, 09:46

Chyba sensownie jest ustawić się z boku sceny (tam zazwyczaj jest najciszej...)

Kamera na scenę.... kabelek... podgląd w TV i widać co dzieje się na scenie...
[addsig]

Awatar użytkownika
dejote
Posty:705
Rejestracja:sobota 17 sty 2004, 00:00

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: dejote » wtorek 07 sie 2007, 11:52

Dobrze - ale czyż nie łatwiej schować się w wozie transmisyjnym ?
[addsig]
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl

Awatar użytkownika
CD-RW
Posty:279
Rejestracja:czwartek 19 lut 2004, 00:00

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: CD-RW » wtorek 07 sie 2007, 13:24

1. Sa wozy transmisyjne, ktore tak naprawde sa wozami reporterskimi, wtedy koledzy zazwyczaj chca sume, bo to w zupelnosci wystarcza, zeby ja pozniej po cichutku puscic pod lektorem opowiadajacym o imprezie, lub jako tlo do wywiadu z zespolem ludowym. Sa sytuacje, w ktorych przyjezdza duzy woz, w ktorym moznaby zrobic osobny mix, ale z racji sytuacji technicznej, lub rodzaju imprezy, takze koledzy pobieraja tylko sume, bo w zupelnosci im wystarcza. Zazwyczaj nagrywaja sobie do tej sumy jakis swoj ambient.
2. Sa duze wozy transmisyjne - z reguly telewizyjne (lub Radio Gdansk - mowimy o Polsce) w ktorych realizuje sie niezalezne miksy, wtedy sygnaly za sceny sa splitowane i koledzy w wozie robia zupelnie niezalezny miks (oczywiscie rowniez pobieraja ambienty).
3. Sa tez sytuacje klubowo-koncertowe, w ktorych stawia sie kontener, albo ciezarowke i organizuje sie w nim (niej) male tymczasowe studio na potrzebe realizacji konkretnej imprezy - wtedy takie "przenosne" studio zastepuje woz transmisyjny.

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: JoachimK » wtorek 07 sie 2007, 13:36

...Chyba sensownie jest ustawić się z boku sceny (tam zazwyczaj jest najciszej...)

Kamera na scenę.... kabelek... podgląd w TV i widać co dzieje się na scenie...
...
**********************

Taaa... zwlaszcza ja robisz duza impreze na niemnalej scenie, gdzie sie calkowicie zmienia sklad kazdej kapeli i nie masz typowego zestawu jak bebny gitary itp. a swiatlo na scenie robi za czesc spektaklu...
Imprez z podgladem na kamerce i telewizorkiem zrobilem juz troche i dziekuje za takie rozwiazania, skorzystam tylko w specyficznych przypadkach

Swego czasu obslugiwalem fragment naglosnienia i wielosladowej rejestracji sporego koncertu, gdzie obslugiwalem _tylko_ duza sekcje smyczkowa. Mialem do dyspozycji dwa stojace _naprzeciw_ siebie wozy nagraniowe wyposazone w sprzet Studera do pracy live, moglem natychmiast przechodzic miedzy wozami. Kazdy woz otrzymywal sygnal ze wszystkich kamer, ktore wystawila telewizja, moglem sobie te sygnaly wystawiac na dowolne monitory zamontowane na wozach. To zupelnie inna sytuacja, ale tez sporadyczna.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

Data
Posty:133
Rejestracja:piątek 17 cze 2005, 00:00

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: Data » wtorek 07 sie 2007, 16:46

Myślę, że przydałby się artykuł w EiS typu " Wóż transmisyjny od środka" :)

Awatar użytkownika
dejote
Posty:705
Rejestracja:sobota 17 sty 2004, 00:00

Re: Wozy transmisyjne - wyposażenie, metody pracy...

Post autor: dejote » wtorek 07 sie 2007, 19:31

...Myślę, że przydałby się artykuł w EiS typu " Wóż transmisyjny od środka" :)...
**********************
O tak, zgadzam się.
dla zainteresowanych, znalazłem coś takiego : http://www.duet.net.pl/page/prr.php
można się dowiedzieć nieco o sprzęcie w wozie transmisyjnym : ]
[addsig]
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl

ODPOWIEDZ