Post
autor: JacekH » wtorek 06 lut 2007, 13:36
> Chyba dobrze zrozumiałem - teoretycznie dostanę lepszy przekaz, lepsze stereo, klarowną górę itd. pod warunkiem że paczki mi to przeniosą i usłyszę (a usłyszę na pewno jak kupie te graty :) Dzieki temu teoretycznie ukręcę lepsze miksy i to będzie warte przesiadki :).
Tak. Pośrednio taki dokładnie ma wpływ, a bezpośrednio prawie żadnego. Prawie - poza komfortem pracy i wydajnością sterowników. Ten pośredni wpływ też nie jest aż tak wielki, dziś już nie ma tak poważnych różnic, jak kilka lat temu. I szczerze mówiąc w pewnym przedziale cenowym jest to drugorzędna cecha płciowa :D
> Oczywiscie gdybym nagrywał w audio po 70 śladów to jakość nagranych ścieżek chyba byłaby lepsza w całościowym ujęciu.
Tu nieco inaczej - pisałeś o odtwarzaniu, VSTi. Przy nagrywaniu warto przyjrzeć się parametrom wejściowym podczas pracy w 16/24 bity - zniekształcenia, dynamika itd. Ale znowu - przy kartach "normalnych", współczesnych różnica między takim AP2496, a Lynxem to nie jest kosmos. Owszem róznica jest, ale czasem nie tak ważna dla całości nagrania jak masa innych czynników. Wystarczy, że sygnał doprowadzony do karty będzie marnej jakości... Przecież końcowa jakość nagranego sygnału jest bezpośrednio zależna od najgorszego elementu toru audio - mikrofon/sygnał liniowy, kable, preamp, czasem mikser, zasilanie itd.
> Jak jest z nowymi sterownikami do Lynxa ONE i RME HDSP? czy są uaktualniane na bieżąco?
Lynxa nie sprawdzałem. RME - działa. Są nowe sterowniki beta, które oferują masę dodaktów, czekamy na wersję finalną. Dawno nie sprawdzałem, ale chyba jeszcze nie ma pod Vistę.
> Co jeszcze jest w tym przedziale warte uwagi jeśli chodzi o podobne karty pci?
Było na forum sto razy ;) Pogoogle'aj. Moja rada - wynotuj sobie, czego tak naprawdę oczekujesz od karty w sensie konfiguracji. Jakie wejścia (typ, poziomy), jakie źródła będziesz nagrywał; na czym będziesz słuchał - odsłuchy (ile torów/kanałów?), słuchawki (co ze wzm. słuch.), czy potrzebujesz monitorowania wielokonałowego, czy robisz w czasie nagrań miksy dla muzyków studiu. Potem poszukaj urządzenia, które potrafi to wszystko i ciut więcej ;) Czasem stereo to za mało; może przyjdzie Ci zrobić coś w 5.1 i więcej. I po tym wszystkim dopiero przyjrzyj się, czy konkurencyjne urządzenia w zasięgu cenowym mają 105 czy 107 dB SNR :)
Jacek