Kompresory z UAD do masteringu?
Czym sie roznia komprersory UAD 1176 LN i UAD 1176 SE?
Ktory z tzrech (1176LN, 1176SE i LA2-A) najepiej zabrzmia na masteringu?
Mam na mysli oczywiscie pluginy dolaczone do karty UAD-1 a nie hardwerowe odpowiedniki.
Ktory z tzrech (1176LN, 1176SE i LA2-A) najepiej zabrzmia na masteringu?
Mam na mysli oczywiscie pluginy dolaczone do karty UAD-1 a nie hardwerowe odpowiedniki.
eee tamm
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
...Czym sie roznia komprersory UAD 1176 LN i UAD 1176 SE?
Ktory z tzrech (1176LN, 1176SE i LA2-A) najepiej zabrzmia na masteringu?
Mam na mysli oczywiscie pluginy dolaczone do karty UAD-1 a nie hardwerowe odpowiedniki....
**********************
LN SE różnią się nieco brzmieniem.
Ja czasami do masteru zapinam LA2 ale to tylko tak delikatnie max. do 2dB. Wyżej to już przydaje sie regulacja czasu ataku i zwolnienia co zkolei posiadaja dwa pozostałe kompresory. Jednak i one mogą niesprostać pokładanej w nich nadziei dla tego UAD zrobiło coś takiego jak Precision Multiband- powinno być dołączone jako demo do softu karty.
[addsig]
Ktory z tzrech (1176LN, 1176SE i LA2-A) najepiej zabrzmia na masteringu?
Mam na mysli oczywiscie pluginy dolaczone do karty UAD-1 a nie hardwerowe odpowiedniki....
**********************
LN SE różnią się nieco brzmieniem.
Ja czasami do masteru zapinam LA2 ale to tylko tak delikatnie max. do 2dB. Wyżej to już przydaje sie regulacja czasu ataku i zwolnienia co zkolei posiadaja dwa pozostałe kompresory. Jednak i one mogą niesprostać pokładanej w nich nadziei dla tego UAD zrobiło coś takiego jak Precision Multiband- powinno być dołączone jako demo do softu karty.
[addsig]
MAC G5 / 2GRAM / 2xUAD-1 / UAD-2 / Logic 9 / RME 800 / 2xMOTU HD 896 + 828mkII / HD2 Pro Tools 8 / 2x Lynx Aurora 16 / Audient ASP8024
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
LN SE różnią się nieco brzmieniem.
**********************
Miedzy LN a SE ... nie powinno byc róznic w brzmieniu .
1176 SE zabiera mniej mocy obliczeniowej niz LN . to jedyna róznica miedzy tymi kompresorami , tym samym moze działac mniej dokładnie
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
Miedzy LN a SE ... nie powinno byc róznic w brzmieniu .
1176 SE zabiera mniej mocy obliczeniowej niz LN . to jedyna róznica miedzy tymi kompresorami , tym samym moze działac mniej dokładnie ...
**********************
Acha.
1. Czyli jedynym sensem tworzenia wersji LN bylo zwiekszenie poboru mocy DSP?
2. Czyli "dzialac mniej dokladnie" = dalej tak samo brzmiec, jak w wersji dokladniej dzialajacej?
Przeczytaj sam, to co napisales.
Prawdziwy 1176 brzmi specyficznie, co prawdopodobnie jest powodem, ze to urzadzenie nie jest wykorzystywane przy pracach masteringowych, jak i nie zostalo zaadaptowane dla potrzeb masteringu, jak to bywalo z innymi urzadzeniami (zamiana potencjometrow na przelacznikli itp.)
Symulacja LN odwzorowuje ta specyfike brzmienia. W przypadku niektorych zrodel dzwieku wersja SE moze wydac sie wystarczajaco dobra, ale bywa, ze roznice miedzy tymi wersjami moga okazac sie znaczne.
1176 SE zabiera mniej mocy obliczeniowej niz LN . to jedyna róznica miedzy tymi kompresorami , tym samym moze działac mniej dokładnie ...
**********************
Acha.
1. Czyli jedynym sensem tworzenia wersji LN bylo zwiekszenie poboru mocy DSP?
2. Czyli "dzialac mniej dokladnie" = dalej tak samo brzmiec, jak w wersji dokladniej dzialajacej?
Przeczytaj sam, to co napisales.
Prawdziwy 1176 brzmi specyficznie, co prawdopodobnie jest powodem, ze to urzadzenie nie jest wykorzystywane przy pracach masteringowych, jak i nie zostalo zaadaptowane dla potrzeb masteringu, jak to bywalo z innymi urzadzeniami (zamiana potencjometrow na przelacznikli itp.)
Symulacja LN odwzorowuje ta specyfike brzmienia. W przypadku niektorych zrodel dzwieku wersja SE moze wydac sie wystarczajaco dobra, ale bywa, ze roznice miedzy tymi wersjami moga okazac sie znaczne.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
Acha.
1. Czyli jedynym sensem tworzenia wersji LN bylo zwiekszenie poboru mocy DSP?
2. Czyli "dzialac mniej dokladnie" = dalej tak samo brzmiec, jak w wersji dokladniej dzialajacej?
Przeczytaj sam, to co napisales.
Prawdziwy 1176 brzmi specyficznie, co prawdopodobnie jest powodem, ze to urzadzenie nie jest wykorzystywane przy pracach masteringowych, jak i nie zostalo zaadaptowane dla potrzeb masteringu, jak to bywalo z innymi urzadzeniami (zamiana potencjometrow na przelacznikli itp.)
Symulacja LN odwzorowuje ta specyfike brzmienia. W przypadku niektorych zrodel dzwieku wersja SE moze wydac sie wystarczajaco dobra, ale bywa, ze roznice miedzy tymi wersjami moga okazac sie znaczne....
**********************
1) Chłopie wes cos na uspokojenie ....:).. widze ze nie wiesz oczym mowa , ALE TRUDNO
2) nie pisze nic o masteringu , poniewaz uwazam ze ani La2a ani 1176 nie sa PROCESORAMI masteringowymii , chociaz mozna je zakładac na sume .....
3) napisałem jakie sa róznice miedzy LN a SE ...
4) proponuje najpierw sie upewnic o czym mowa
The 1176SE is derived from the 1176LN. Its algorithm has been revised in order to provide sonic characteristics similar to the 1176LN but with significantly less DSP usage. It is provided to allow “1176LN-like sound” when DSP resources are limited.
The 1176SE behavior is practically identical to the 1176LN. Its sound is nearly identical too, but certain compromises had to be made in order to squeeze the extra DSP performance that the 1176SE provides. At typical settings the sonic difference is negligible. At extreme (cranked) settings, nobody with “golden ears” will say it sounds exactly like the 1176LN, but it still sounds great and is very usable in most situations.
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
1) Chłopie wes cos na uspokojenie ....:).. widze ze nie wiesz oczym mowa , ALE TRUDNO
Widze natomiast, ze Ty z pewnoscia wiesz, co widac ponizej:
2) nie pisze nic o masteringu , poniewaz uwazam ze ani La2a ani 1176 nie sa PROCESORAMI masteringowymii , chociaz mozna je zakładac na sume .....
3) napisałem jakie sa róznice miedzy LN a SE ...
4) proponuje najpierw sie upewnic o czym mowa
The 1176SE is derived from the 1176LN. Its algorithm has been revised in order to provide sonic characteristics similar to the 1176LN but with significantly less DSP usage. It is provided to allow “1176LN-like sound” when DSP resources are limited.
The 1176SE behavior is practically identical to the 1176LN. Its sound is nearly identical too, but certain compromises had to be made in order to squeeze the extra DSP performance that the 1176SE provides. At typical settings the sonic difference is negligible. At extreme (cranked) settings, nobody with “golden ears” will say it sounds exactly like the 1176LN, but it still sounds great and is very usable in most situations....
Moze przetlumacze Ci to, co sam zacytowales, Mistrzu
:
[..]Przy ekstremalnych ustawieniach nikt ze "zlotymi uszami" nie powie, ze brzmi dokladnie jak 1176LN[...]
A czy ja przypadkiem wyzej wlasnie o tych roznicach nie pisalem? Pewne zrodla dzwieku sa na tyle trudne, ze daja adekwatne efekty, jak przy 'przekreceniu' ustawien, to chyba oczywiste.
Ja co prawda zlotych uszu nie mam, ale wystarczajaco dobrze slysze, by te roznice uchwycic.
Widze natomiast, ze Ty z pewnoscia wiesz, co widac ponizej:
2) nie pisze nic o masteringu , poniewaz uwazam ze ani La2a ani 1176 nie sa PROCESORAMI masteringowymii , chociaz mozna je zakładac na sume .....
3) napisałem jakie sa róznice miedzy LN a SE ...
4) proponuje najpierw sie upewnic o czym mowa
The 1176SE is derived from the 1176LN. Its algorithm has been revised in order to provide sonic characteristics similar to the 1176LN but with significantly less DSP usage. It is provided to allow “1176LN-like sound” when DSP resources are limited.
The 1176SE behavior is practically identical to the 1176LN. Its sound is nearly identical too, but certain compromises had to be made in order to squeeze the extra DSP performance that the 1176SE provides. At typical settings the sonic difference is negligible. At extreme (cranked) settings, nobody with “golden ears” will say it sounds exactly like the 1176LN, but it still sounds great and is very usable in most situations....
Moze przetlumacze Ci to, co sam zacytowales, Mistrzu

[..]Przy ekstremalnych ustawieniach nikt ze "zlotymi uszami" nie powie, ze brzmi dokladnie jak 1176LN[...]
A czy ja przypadkiem wyzej wlasnie o tych roznicach nie pisalem? Pewne zrodla dzwieku sa na tyle trudne, ze daja adekwatne efekty, jak przy 'przekreceniu' ustawien, to chyba oczywiste.
Ja co prawda zlotych uszu nie mam, ale wystarczajaco dobrze slysze, by te roznice uchwycic.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
Chyba zdecyduje sie na zakup Flexi packa. Do wyboru bede mial pluginy. Planuje rowniez zakup czegos do masteringu. Myslalem o Timeworks Mastering Compressor. Moze ktos porownac w miare dokladnie brzmienia Timerworksa i UAD Precission Multiband? Multiband posiada sekscje limitera?
Czy Do Timerworks zapietego na zgranym materiale nie tzreba jeszcze dozucic jakiegos kompresora? Czytalem ze to limiter przezroczyscie brzmiacy bez sekscji kompresora..??
Czy Do Timerworks zapietego na zgranym materiale nie tzreba jeszcze dozucic jakiegos kompresora? Czytalem ze to limiter przezroczyscie brzmiacy bez sekscji kompresora..??
eee tamm
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
Ja co prawda zlotych uszu nie mam, ale wystarczajaco dobrze slysze, by te roznice uchwycic.
...
**********************
wiem ze nie masz,... wiem takze ze nie bardzo wiesz o czym pisałes :)
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
...Chyba zdecyduje sie na zakup Flexi packa. Do wyboru bede mial pluginy. Planuje rowniez zakup czegos do masteringu. Myslalem o Timeworks Mastering Compressor. Moze ktos porownac w miare dokladnie brzmienia Timerworksa i UAD Precission Multiband? Multiband posiada sekscje limitera?
Czy Do Timerworks zapietego na zgranym materiale nie tzreba jeszcze dozucic jakiegos kompresora? Czytalem ze to limiter przezroczyscie brzmiacy bez sekscji kompresora..??...
**********************
Porownywac do UAD Multiband sie nie da, bo Timeworks Mastering Compressor jest jednopasmowym limiterem (nie kompresorem!)
Na temat wtyczek Sonic Timeworks byly na tym forum zazarte dyskusje,
Timeworks jest IMHO bardzo zle brzmiacym procesorem i az dziwne, ze wielu ludzi go wychwala. Strasznie znieksztalca, ma odwrotnie opisany suwak czasu powrotu.
Master z pewnoscia Ci go poleci, ja wrecz przeciwnie
.
Przytocze Ci slowa Huberta Pietrzykowskiego (PSPAudioware) - za jego zgoda, wlasnie na temat Timeworks Mastering Compressor:
[...]to jest niewiarygodne. Albo znieksztalca obrzydliwie, albo, gdy
zaczynasz zwiekszac czas, to od razu przechodzi w paskudne pompowanie. To jakas katastrofa. Kiedys dlugo gadalem na temat tego plug-inu z Alanem* i jego spostrzezenia były takie same. Nie
mogl pojac jak ktos może tego uzywac. Mowi, ze gdy napisal do
sonictimeworks, żeby posluchali swojego produktu np. na czystym fortepianie, to przestali się odzywac ;)
bylo jeszcze pare zdan, ale podaruje juz sobie cytatow...
*Alan Silverman - masteringowiec, zobacz
Arf mastering
W kazdym razie produkt nie jest nowy i tak jak dlugo jest na rynku, tak dlugo go stanowczo odradzam. Wybierzesz, co zechcesz ;)
Czy Do Timerworks zapietego na zgranym materiale nie tzreba jeszcze dozucic jakiegos kompresora? Czytalem ze to limiter przezroczyscie brzmiacy bez sekscji kompresora..??...
**********************
Porownywac do UAD Multiband sie nie da, bo Timeworks Mastering Compressor jest jednopasmowym limiterem (nie kompresorem!)
Na temat wtyczek Sonic Timeworks byly na tym forum zazarte dyskusje,
Timeworks jest IMHO bardzo zle brzmiacym procesorem i az dziwne, ze wielu ludzi go wychwala. Strasznie znieksztalca, ma odwrotnie opisany suwak czasu powrotu.
Master z pewnoscia Ci go poleci, ja wrecz przeciwnie

Przytocze Ci slowa Huberta Pietrzykowskiego (PSPAudioware) - za jego zgoda, wlasnie na temat Timeworks Mastering Compressor:
[...]to jest niewiarygodne. Albo znieksztalca obrzydliwie, albo, gdy
zaczynasz zwiekszac czas, to od razu przechodzi w paskudne pompowanie. To jakas katastrofa. Kiedys dlugo gadalem na temat tego plug-inu z Alanem* i jego spostrzezenia były takie same. Nie
mogl pojac jak ktos może tego uzywac. Mowi, ze gdy napisal do
sonictimeworks, żeby posluchali swojego produktu np. na czystym fortepianie, to przestali się odzywac ;)
bylo jeszcze pare zdan, ale podaruje juz sobie cytatow...
*Alan Silverman - masteringowiec, zobacz
Arf mastering
W kazdym razie produkt nie jest nowy i tak jak dlugo jest na rynku, tak dlugo go stanowczo odradzam. Wybierzesz, co zechcesz ;)
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Kompresory z UAD do masteringu?
...Chyba zdecyduje sie na zakup Flexi packa. Do wyboru bede mial pluginy. Planuje rowniez zakup czegos do masteringu. Myslalem o Timeworks Mastering Compressor. Moze ktos porownac w miare dokladnie brzmienia Timerworksa i UAD Precission Multiband? Multiband posiada sekscje limitera?
Czy Do Timerworks zapietego na zgranym materiale nie tzreba jeszcze dozucic jakiegos kompresora? Czytalem ze to limiter przezroczyscie brzmiacy bez sekscji kompresora..??...
**********************
najbardziej opłaca sie kupowac UAD-1wersje Mackie , czasami pojawia sie na Allegro ...
z tego co piszesz wnioskuje ze w ogole nie jestes w temacie
timeworks Mastering Compressor , to nie kompresor tylko Limiter .. lecz tak go nazwał producent ,,,
a Precission Multiband to kompresor pasmowy ... tego sie nieda porownac ... bo sa to zupełnie dwa rózne " urzadzenia" ...
Czy Do Timerworks zapietego na zgranym materiale nie tzreba jeszcze dozucic jakiegos kompresora? Czytalem ze to limiter przezroczyscie brzmiacy bez sekscji kompresora..??...
**********************
najbardziej opłaca sie kupowac UAD-1wersje Mackie , czasami pojawia sie na Allegro ...
z tego co piszesz wnioskuje ze w ogole nie jestes w temacie
timeworks Mastering Compressor , to nie kompresor tylko Limiter .. lecz tak go nazwał producent ,,,
a Precission Multiband to kompresor pasmowy ... tego sie nieda porownac ... bo sa to zupełnie dwa rózne " urzadzenia" ...