Zdwojenie brzmienia gitary
Witam. Ustawienie dwóch lub trzech mikrofonów w różnych odległościach od głośnika, może dać efekt o który Ci chodzi ( oczywiście na jeden kanał). Napewno trzeba sie troche pobawić z ustawieniami mic.
**********************
Wyzej bylo podany HINT. Sprawdz to. Mikrofonami nic nie zrobisz, bo nie tylko o samo w sobie brzmienie jako takie chodzi.
**********************
Wyzej bylo podany HINT. Sprawdz to. Mikrofonami nic nie zrobisz, bo nie tylko o samo w sobie brzmienie jako takie chodzi.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
To tak wygląda jakby przesunięcie fazowe między kanałami wynosiło 90 stopni. Gra jeden instrument, a słychać go na całej szerokości bazy.
reżyser dźwięku, rencista
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
...To tak wygląda jakby przesunięcie fazowe między kanałami wynosiło 90 stopni. Gra jeden instrument, a słychać go na całej szerokości bazy....
**********************
Najprościej można to zrobić: dużo krótkiego pogłosu
**********************
Najprościej można to zrobić: dużo krótkiego pogłosu
reżyser dźwięku, rencista
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
......To tak wygląda jakby przesunięcie fazowe między kanałami wynosiło 90 stopni. Gra jeden instrument, a słychać go na całej szerokości bazy....
**********************
Najprościej można to zrobić: dużo krótkiego pogłosu...
**********************
Nie, to na pewno nie jest tak.
Odsylam jeszcze raz do wyzej podaniego HINTa. Posluchajcie wreszcie jednego kanalu monofonicznego (nie zmonofonizowanego stereo!).
**********************
Najprościej można to zrobić: dużo krótkiego pogłosu...
**********************
Nie, to na pewno nie jest tak.
Odsylam jeszcze raz do wyzej podaniego HINTa. Posluchajcie wreszcie jednego kanalu monofonicznego (nie zmonofonizowanego stereo!).
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
Jeśli są tam nagrane dwie ścieżki, w których w wysokości tonu i długości nutek nie ma nawet minimalnej różnicy, to Chancewicz z Mechu jest robotem.
Zaczyna sie robic dyskusja na temat "jak uzyskac brzmienie dubla nie dublujac?". Przeciez tam sa ewidentnie dwa slady gitary i to nawet w niektorych momentach niezbyt rowne (majac "czyste" slady bez przesteru mozna by je mysza podrownac w kazdym razie). Wszystkie metody proponowane dotychczas sa polsrodkami, o czym swiadcza najlepiej nazwy proponowaych efektow - "doubler", "ADT" i tym podobne.To trzeba po prostu zagrac i nie kombinowac, a czas zamiast na kombinacje poswiecic na cwiczenie z metronomem
Zaczyna sie robic dyskusja na temat "jak uzyskac brzmienie dubla nie dublujac?". Przeciez tam sa ewidentnie dwa slady gitary i to nawet w niektorych momentach niezbyt rowne (majac "czyste" slady bez przesteru mozna by je mysza podrownac w kazdym razie). Wszystkie metody proponowane dotychczas sa polsrodkami, o czym swiadcza najlepiej nazwy proponowaych efektow - "doubler", "ADT" i tym podobne.To trzeba po prostu zagrac i nie kombinowac, a czas zamiast na kombinacje poswiecic na cwiczenie z metronomem

Re: Zdwojenie brzmienia gitary
a czas zamiast na kombinacje poswiecic na cwiczenie z metronomem
...
**********************
I niech to zdanie stanie się mottem tego tematu! ;D

**********************
I niech to zdanie stanie się mottem tego tematu! ;D
Sebastian Kochman
INFINITY - zespół metalowy z Poznania
http://www.infinity.metal.pl/
INFINITY - zespół metalowy z Poznania
http://www.infinity.metal.pl/
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
...a czas zamiast na kombinacje poswiecic na cwiczenie z metronomem
...
**********************
I niech to zdanie stanie się mottem tego tematu! ;D
...
**********************
No, dobra. Od lat gram z metronomem (15?). Gram równo.
I nie doszedłem do tego, o co mi chodzi. Ok. Może jestem niedostatecznie dokładny. Dopuszczam taką myśl.
Nagrywanie 2 ścieżek to jest sposób. Nie kwestionuję. Też z niego do tej pory korzystam. Bo jest prosty. Ale jeżeli komuś udało się uzyskać taki efekt, jak w próbce przy użycu podwójnego nagrania ścieżki, to proponuję się pochwalić efektami na forum. Przyślijcie mi próbki (wmie@c2i.net), to wsadzę je na mojego ftp. Przekonamy się, czy to takie proste, jak mówicie.
Poza tym nie wiem, co słuchanie jednego kanału monofonicznego (nie zmonofonizowanego stereo!), ma wyjaśnić. Przecież wprowadzenie modulacji jednego z kanałów spowoduje jego odrębność od drugiego. Poza tym zawsze jest przesłuch ścieżek pomiędzy kanałami, więc ... Chyba, że chodzi o jakąć formę zmonofonizowania, której nie rozumiem.
Sorry.
Śmiem wątpić, że to takie proste. Ale życzliwie, bo chodzi o to, by się rozwijać.
I bardzo wszystkich pozdrawiam i doceniam zaangażowanie w temat
mielczar
ps. Napisałem maila do Chancewicza. Zobaczymy co napisze.

**********************
I niech to zdanie stanie się mottem tego tematu! ;D
...
**********************
No, dobra. Od lat gram z metronomem (15?). Gram równo.
I nie doszedłem do tego, o co mi chodzi. Ok. Może jestem niedostatecznie dokładny. Dopuszczam taką myśl.
Nagrywanie 2 ścieżek to jest sposób. Nie kwestionuję. Też z niego do tej pory korzystam. Bo jest prosty. Ale jeżeli komuś udało się uzyskać taki efekt, jak w próbce przy użycu podwójnego nagrania ścieżki, to proponuję się pochwalić efektami na forum. Przyślijcie mi próbki (wmie@c2i.net), to wsadzę je na mojego ftp. Przekonamy się, czy to takie proste, jak mówicie.
Poza tym nie wiem, co słuchanie jednego kanału monofonicznego (nie zmonofonizowanego stereo!), ma wyjaśnić. Przecież wprowadzenie modulacji jednego z kanałów spowoduje jego odrębność od drugiego. Poza tym zawsze jest przesłuch ścieżek pomiędzy kanałami, więc ... Chyba, że chodzi o jakąć formę zmonofonizowania, której nie rozumiem.
Sorry.
Śmiem wątpić, że to takie proste. Ale życzliwie, bo chodzi o to, by się rozwijać.
I bardzo wszystkich pozdrawiam i doceniam zaangażowanie w temat
mielczar
ps. Napisałem maila do Chancewicza. Zobaczymy co napisze.
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
Poza tym nie wiem, co słuchanie jednego kanału monofonicznego (nie zmonofonizowanego stereo!), ma wyjaśnić. Przecież wprowadzenie modulacji jednego z kanałów spowoduje jego odrębność od drugiego.
**********************
Dobra, napisze prosciej:
odlacz jeden z glosnikow stereo, np. prawy, by posluchac, co sie dzieje tylko na jednej sciezce. Po raz kolejny zwracam Ci uwage szczegolnie na sztuczne flazolety wydobywane na koncu frazy, bo tam bardziej slychac, co sie dzieje.
Teraz to wszystko, co slyszalems zrob dwukrotnie - bo sa dwa kanaly stereo :)
Poza tym zawsze jest przesłuch ścieżek pomiędzy kanałami, więc ... Chyba, że chodzi o jakąć formę zmonofonizowania, której nie rozumiem.
**********************
??
**********************
Dobra, napisze prosciej:
odlacz jeden z glosnikow stereo, np. prawy, by posluchac, co sie dzieje tylko na jednej sciezce. Po raz kolejny zwracam Ci uwage szczegolnie na sztuczne flazolety wydobywane na koncu frazy, bo tam bardziej slychac, co sie dzieje.
Teraz to wszystko, co slyszalems zrob dwukrotnie - bo sa dwa kanaly stereo :)
Poza tym zawsze jest przesłuch ścieżek pomiędzy kanałami, więc ... Chyba, że chodzi o jakąć formę zmonofonizowania, której nie rozumiem.
**********************
??
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
...Poza tym nie wiem, co słuchanie jednego kanału monofonicznego (nie zmonofonizowanego stereo!), ma wyjaśnić...
------------------------------------------------
Najpierw, jednego kanału, potem drugiego, porównanie i dostrzeżenie różnic.
...Chyba, że chodzi o jakąć formę zmonofonizowania, której nie rozumiem...
------------------------------------------------
Po prostu, masz stereofoniczny ślad, odsłuchujesz go w programie i klikając na sumie miksera na przycisk "mono/stereo" sprawdzasz, jak się zachowuje w tych dwóch trybach.
------------------------------------------------
Najpierw, jednego kanału, potem drugiego, porównanie i dostrzeżenie różnic.
...Chyba, że chodzi o jakąć formę zmonofonizowania, której nie rozumiem...
------------------------------------------------
Po prostu, masz stereofoniczny ślad, odsłuchujesz go w programie i klikając na sumie miksera na przycisk "mono/stereo" sprawdzasz, jak się zachowuje w tych dwóch trybach.
Re: Zdwojenie brzmienia gitary
Po prostu, masz stereofoniczny ślad, odsłuchujesz go w programie i klikając na sumie miksera na przycisk "mono/stereo" sprawdzasz, jak się zachowuje w tych dwóch trybach....
**********************
Sprawdziłem wg. recepty (chociaż już wcześniej robiłem Convert Sample Type stereo do mono). Ale żebym se rękę dał odciąć, że akurat w tych alikwotach jest wyjaśnienie, to nie powiem.
To nie o to chodzi,, że ja Wam nie wierzę, ale wolałbym usłyszeć, że ktoś takim dublem uzyskał taki efekt. I wtedy więcej nie będę truł, tylko zacznę więcej ćwiczyć.
Właściwie, to jednak trochę nie wierzę...
Pozdrawiam!
**********************
Sprawdziłem wg. recepty (chociaż już wcześniej robiłem Convert Sample Type stereo do mono). Ale żebym se rękę dał odciąć, że akurat w tych alikwotach jest wyjaśnienie, to nie powiem.
To nie o to chodzi,, że ja Wam nie wierzę, ale wolałbym usłyszeć, że ktoś takim dublem uzyskał taki efekt. I wtedy więcej nie będę truł, tylko zacznę więcej ćwiczyć.
Właściwie, to jednak trochę nie wierzę...
Pozdrawiam!