Multi Processing w Cubase - dropy
Witam
Szukam rozwiazania nastepujacego problemu. Mianowicie chodzi mi o tzw. dropy które pojawiają się gdy mam aktywowana funkcję "Multi Processing /boost" w Cubasie. Gdy opcja jest nieaktywna dropów brak. Jak wiadomo opcja "mulit processing" sluzy do "rozłożenia" procesów aplikacji na posczególne rdzenie procesora, przez co zwieksza sie wydajnosc, dlatego chcialbym z tej opcji korzystać.
Poniżej postaram się dokładnie przybliżyć kiedy występuje problem.
Parametry mojego komputera:
*Intel Core Quad Q9300 @2,5GHz
*Ram 2GB
*NVIDA GeForce 9600GT 512MB (nie wspoldzieli RAMu)
*Gigabyte EP45-DS3R /Texas Instruments 1394/
*Win Xp
Interfejs: *RME Fireface 400 (najnowsze stery 2.998 / 1.70)
Stworzyłem mega lekki projekt:
*dwie pętle audio 24/44.1
*oraz podpiętego Maschine (native isntruments) a w nim dwa małe sample (stope i snara).
*Latencja na poziomie 128sampli (in/out 4ms/5ms) - żadnych efektow na kanałach.
Odpalam projekt i wszytka gra (wskaźnik VST Performacne (F12) w Cubasie pokazuje: ASIO 10% / DISK 0) ale w momencie kiedy zaczynam uzywac Maschine kazde nacisniecie przycisku (np, wyzwalanie sampli albo jakikolwiek przycisk nawigacyjny) powoduje trzask - wtedy wskaznik przy kazdym nacisnieciu przycisku pokazuje ASIO 100% /DISK 0 (a menedzer zadan windows pokazuje uzycie procesora 8-10% i nie wykazuje praktycznie zadnych wiekszych wachan podczas manipulacji przyciskami). Sytuacja ta nie występuje kiedy wyłączę funkcję Multi Processing.
Gdzie tkwi problem?
Za niska latencja? Zmieniłem na wyższą i dalej to samo. Dopiero przy 768 samplach jest ok, ale to chyba przesada jak na taki komputer i interfejs prawda?
Pamiętam jakis czas temu pracowalem w programie Ableton Live na laptopie z procesorem Pentium M 1.86GHz z ustawieniami w którym komputer sam dobierał czestotliwosc taktowania procesora w zaleznosci jak bardzo byl obciążony (ustawia się to w programie dedykowanynm przez toshibe)... i sytuacja była podobna z tym że wtedy pracowalem tylko na plikach audio bez maschine. Gdy wylaczylem te opcję i zegar miał stałą wartosć problem dropów się nie pojawiał.
Czy procesor ktory mam obecnie Quad Q9300 działa na podobnej zasadzie jak w/w i w trybie multi processing zmienia się automatycznie jego aktowanie?
Szukam rozwiazania nastepujacego problemu. Mianowicie chodzi mi o tzw. dropy które pojawiają się gdy mam aktywowana funkcję "Multi Processing /boost" w Cubasie. Gdy opcja jest nieaktywna dropów brak. Jak wiadomo opcja "mulit processing" sluzy do "rozłożenia" procesów aplikacji na posczególne rdzenie procesora, przez co zwieksza sie wydajnosc, dlatego chcialbym z tej opcji korzystać.
Poniżej postaram się dokładnie przybliżyć kiedy występuje problem.
Parametry mojego komputera:
*Intel Core Quad Q9300 @2,5GHz
*Ram 2GB
*NVIDA GeForce 9600GT 512MB (nie wspoldzieli RAMu)
*Gigabyte EP45-DS3R /Texas Instruments 1394/
*Win Xp
Interfejs: *RME Fireface 400 (najnowsze stery 2.998 / 1.70)
Stworzyłem mega lekki projekt:
*dwie pętle audio 24/44.1
*oraz podpiętego Maschine (native isntruments) a w nim dwa małe sample (stope i snara).
*Latencja na poziomie 128sampli (in/out 4ms/5ms) - żadnych efektow na kanałach.
Odpalam projekt i wszytka gra (wskaźnik VST Performacne (F12) w Cubasie pokazuje: ASIO 10% / DISK 0) ale w momencie kiedy zaczynam uzywac Maschine kazde nacisniecie przycisku (np, wyzwalanie sampli albo jakikolwiek przycisk nawigacyjny) powoduje trzask - wtedy wskaznik przy kazdym nacisnieciu przycisku pokazuje ASIO 100% /DISK 0 (a menedzer zadan windows pokazuje uzycie procesora 8-10% i nie wykazuje praktycznie zadnych wiekszych wachan podczas manipulacji przyciskami). Sytuacja ta nie występuje kiedy wyłączę funkcję Multi Processing.
Gdzie tkwi problem?
Za niska latencja? Zmieniłem na wyższą i dalej to samo. Dopiero przy 768 samplach jest ok, ale to chyba przesada jak na taki komputer i interfejs prawda?
Pamiętam jakis czas temu pracowalem w programie Ableton Live na laptopie z procesorem Pentium M 1.86GHz z ustawieniami w którym komputer sam dobierał czestotliwosc taktowania procesora w zaleznosci jak bardzo byl obciążony (ustawia się to w programie dedykowanynm przez toshibe)... i sytuacja była podobna z tym że wtedy pracowalem tylko na plikach audio bez maschine. Gdy wylaczylem te opcję i zegar miał stałą wartosć problem dropów się nie pojawiał.
Czy procesor ktory mam obecnie Quad Q9300 działa na podobnej zasadzie jak w/w i w trybie multi processing zmienia się automatycznie jego aktowanie?
Re: Multi Processing w Cubase - dropy
mam tak samo tylko ze karta to 800RME, spokojnie pracuj nawet przy buforze 1024 , i tak czas reakcji podczas grania na żywo jest bardzo mały nawet przy szybkich stacatach ;) prawda?
Choc byłoby miło gdyby odezwał się tu jakiś fachowy głos
pozdrawiam
Choc byłoby miło gdyby odezwał się tu jakiś fachowy głos
pozdrawiam
Re: Multi Processing w Cubase - dropy
...mam tak samo tylko ze karta to 800RME, spokojnie pracuj nawet przy buforze 1024 , i tak czas reakcji podczas grania na żywo jest bardzo mały nawet przy szybkich stacatach ;) prawda?
Choc byłoby miło gdyby odezwał się tu jakiś fachowy głos
pozdrawiam...
Dla mnie takie opoznienie jest zbyt duze. Mam podpiete 3 maszyny ktore ruszają razem z projektem. Moglbym je trigowac z poziomu cubusia ale po co utrudniac sobie prace (zwlaszcza ze nie lubie w ten sposob programowac) skoro nie o to chodzi.
Re: Multi Processing w Cubase - dropy
hmm
no ja chciałem napisać że u mnie zwiększenie bufora nie jest równoznaczne ze zwiększeniem latencji, u Ciebie widocznie jest inaczej
no ja chciałem napisać że u mnie zwiększenie bufora nie jest równoznaczne ze zwiększeniem latencji, u Ciebie widocznie jest inaczej
Re: Multi Processing w Cubase - dropy
heh, odwołuje powyższe, właśnie zauważyłem że zmiana bufora w panelu rme nie ma żadnego wpływu na prace, wydajność sprzętu. Udało mi sie wczoraj postawić wreszcie system x64 i jakieś takie nowinki wyskakują (ale nareszcie zniknął problem ramu;)
Re: Multi Processing w Cubase - dropy
u mnie zwiększenie bufora nie jest równoznaczne ze zwiększeniem latencji...
Dziwne...