Multi Processing w Cubase - dropy

Jeśli masz problem związany z komputerem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Awatar użytkownika
QMK
Posty:50
Rejestracja:środa 20 lut 2008, 00:00
Multi Processing w Cubase - dropy

Post autor: QMK » wtorek 09 mar 2010, 13:46

Witam
Szukam rozwiazania nastepujacego problemu. Mianowicie chodzi mi o tzw. dropy które pojawiają się gdy mam aktywowana funkcję "Multi Processing /boost" w Cubasie. Gdy opcja jest nieaktywna dropów brak. Jak wiadomo opcja "mulit processing" sluzy do "rozłożenia" procesów aplikacji na posczególne rdzenie procesora, przez co zwieksza sie wydajnosc, dlatego chcialbym z tej opcji korzystać.

Poniżej postaram się dokładnie przybliżyć kiedy występuje problem.

Parametry mojego komputera:
*Intel Core Quad Q9300 @2,5GHz
*Ram 2GB
*NVIDA GeForce 9600GT 512MB (nie wspoldzieli RAMu)
*Gigabyte EP45-DS3R /Texas Instruments 1394/
*Win Xp
Interfejs: *RME Fireface 400 (najnowsze stery 2.998 / 1.70)


Stworzyłem mega lekki projekt:
*dwie pętle audio 24/44.1
*oraz podpiętego Maschine (native isntruments) a w nim dwa małe sample (stope i snara).
*Latencja na poziomie 128sampli (in/out 4ms/5ms) - żadnych efektow na kanałach.


Odpalam projekt i wszytka gra (wskaźnik VST Performacne (F12) w Cubasie pokazuje: ASIO 10% / DISK 0) ale w momencie kiedy zaczynam uzywac Maschine kazde nacisniecie przycisku (np, wyzwalanie sampli albo jakikolwiek przycisk nawigacyjny) powoduje trzask - wtedy wskaznik przy kazdym nacisnieciu przycisku pokazuje ASIO 100% /DISK 0 (a menedzer zadan windows pokazuje uzycie procesora 8-10% i nie wykazuje praktycznie zadnych wiekszych wachan podczas manipulacji przyciskami). Sytuacja ta nie występuje kiedy wyłączę funkcję Multi Processing.
Gdzie tkwi problem?

Za niska latencja? Zmieniłem na wyższą i dalej to samo. Dopiero przy 768 samplach jest ok, ale to chyba przesada jak na taki komputer i interfejs prawda?

Pamiętam jakis czas temu pracowalem w programie Ableton Live na laptopie z procesorem Pentium M 1.86GHz z ustawieniami w którym komputer sam dobierał czestotliwosc taktowania procesora w zaleznosci jak bardzo byl obciążony (ustawia się to w programie dedykowanynm przez toshibe)... i sytuacja była podobna z tym że wtedy pracowalem tylko na plikach audio bez maschine. Gdy wylaczylem te opcję i zegar miał stałą wartosć problem dropów się nie pojawiał.
Czy procesor ktory mam obecnie Quad Q9300 działa na podobnej zasadzie jak w/w i w trybie multi processing zmienia się automatycznie jego aktowanie?

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Multi Processing w Cubase - dropy

Post autor: Tadeo » wtorek 09 mar 2010, 14:01

mam tak samo tylko ze karta to 800RME, spokojnie pracuj nawet przy buforze 1024 , i tak czas reakcji podczas grania na żywo jest bardzo mały nawet przy szybkich stacatach ;) prawda?
Choc byłoby miło gdyby odezwał się tu jakiś fachowy głos
pozdrawiam

Awatar użytkownika
QMK
Posty:50
Rejestracja:środa 20 lut 2008, 00:00

Re: Multi Processing w Cubase - dropy

Post autor: QMK » wtorek 09 mar 2010, 17:00

...mam tak samo tylko ze karta to 800RME, spokojnie pracuj nawet przy buforze 1024 , i tak czas reakcji podczas grania na żywo jest bardzo mały nawet przy szybkich stacatach ;) prawda?
Choc byłoby miło gdyby odezwał się tu jakiś fachowy głos
pozdrawiam...
 


 


Dla mnie takie opoznienie jest zbyt duze. Mam podpiete 3 maszyny ktore ruszają razem z projektem. Moglbym je trigowac z poziomu cubusia ale po co utrudniac sobie prace (zwlaszcza ze nie lubie w ten sposob programowac) skoro nie o to chodzi.






Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Multi Processing w Cubase - dropy

Post autor: Tadeo » wtorek 09 mar 2010, 17:39

hmm
no ja chciałem napisać że u mnie zwiększenie bufora nie jest równoznaczne ze zwiększeniem latencji, u Ciebie widocznie jest inaczej

Awatar użytkownika
Tadeo
Posty:1609
Rejestracja:piątek 31 sty 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Multi Processing w Cubase - dropy

Post autor: Tadeo » wtorek 09 mar 2010, 18:17

heh, odwołuje powyższe, właśnie zauważyłem że zmiana bufora w panelu rme nie ma żadnego wpływu na prace, wydajność sprzętu. Udało mi sie wczoraj postawić wreszcie system x64 i jakieś takie nowinki wyskakują (ale nareszcie zniknął problem ramu;)

Awatar użytkownika
matiz
Posty:3424
Rejestracja:poniedziałek 29 wrz 2003, 00:00
Kontakt:

Re: Multi Processing w Cubase - dropy

Post autor: matiz » wtorek 09 mar 2010, 19:14

u mnie zwiększenie bufora nie jest równoznaczne ze zwiększeniem latencji...


Dziwne...


ODPOWIEDZ