...
Kolego
Krótko i na temat - nie wiadomo. Nie piszesz jakie to obowiązki będzie miala ta maszynka w studiu. Bo jeśli ma odgrywać duże sample z NI Kontakt to ma za mało ramu. W studiach komputeru pracują czasem 24/h. Zatem wybór zasilacza, płyty głownej, chłodzenia ma niebagatelne znaczene. To są solidne podstawy. Na te same 3 komponenty przeznaczyłbym min. 1500 zł (brutto) A tak na marginesie jak dla mnie ma za mało USB. Napisz konkretne modele mobo, zasilacza i chłodzenia. Zobacz czy masz odpowiednie chłodzenie budy, filtry (kurz) zrób listę urządzeń które podpeniesz pod USB (niektóre mogą wymagać 3.0)
PS: Zwykle ludzie nie składają pod studio, ale zaryzykuje stwierdzenie, że dobry sprzęt pod gry (minus grafika) sprawdzi się też w muzyce. Trochę inaczej tylko planujesz magazyn danych. Pozdro
...
RAM minimum 16 GB 2x8GB. USB zawsze rozszerzy kartą PCI. Co do USB, to 3.0 nie jest aż tak mocno wykorzystywane - nowoczesne płyty oferują co najmniej 4-6 wyjść. ZDARZAJĄ SIĘ urządzenia, które robią problemy po podłączeniu do USB 3.0, także zalecałbym chociaż symboliczną obecność USB 2.0.
Co do kompa pod gry, nie do końca się zgodzę - głównie z uwagi na RAM, którego parametry w pracy pro-audio nie mają krytycznego znaczenia - nie będzie robiony ani OC, ani nie mają dużego znaczenia timingi, więc wystarczą normalne, uczciwe kości DDR4 2400MHz. Co innego w grach - tam można kręcić powyżej 3000+ MHz, timingi też mają niebagatelne znaczenie. Co do procesora, to na A.D. 2017 95% gier NIE wykorzystywało efektywnie więcej niż 4 rdzeni, przeto preferowane były 4-rdzeniowce z odblokowanym mnożnikiem - z uwagi na mniejszą ilość "jajek", w zależności od sztuki lepiej się "kręciły". W pracy w studio przyda się raczej mocny jeden wątek ale w większej ilości - nowe 6-rdzeniowce z HT od Intela będą dużo lepsze (i bardziej future-proof
).