Jak stworzyc wlasna biblioteke brzmien/presetow na sprzedaz?
Mam pytanie do wszystkich znajacych sie na prawie muzycznym. Otoz poniewaz znam sie nieco na programowaniu syntezatorow/samplerow chcialbym stworzyc swoja wlasna biblioteke brzmien na sprzedaz, dlatego mam ponizsze pytania:
1. gdybym chcial stworzyc biblioteke, np. loopow perkusyjnych to czy moge w tym celu wykorzystac sample np. Z syntezatora ktorego posiadam (np. Jakas tam yamaha) albo z softu ,np. NI Battery albo Kontakt?
2. czy tworzac presety np. Do Rob papen blue, albo podobnego softsyntha do ktorego moge zaladowac wavy, moge je zarejestrowac np. z posiadanego syntezatora hardwarowego np. wspomniana yamaha czy tez inny synth soft ?(np. stworze sobie w freewarowym softsyncie fale sinus albo np. zgram ze wspomnianego NI Kontakt jakas inna probke). Czy musze prosic po prostu o zgode firme yamaha/Native instruments/jakikolwiek inny producent syntezatora o wykorzystanie jego brzmien?
Prosze o jakies podpowiedzi, a moze linki ?
Pozdrawiam,
Mahon.11
www.myspace.com/piotrglaza
Re: Jak stworzyc wlasna biblioteke brzmien/presetow na sprzedaz?
Odnośnie pierwszego pytania to... z tego co słyszałem trzeba mieć pełne prawa do brzmień a np Yamaha w standardzie tak owych nie daje, nie wiem natomiast jak z innymi instrumentami.
Korg M3-73, Korg Radias-R, Korg EXB-Radias, Korg Electribe MX-1, Korg Kaoss Pad 3, Kawaii KC-10, Waldorf Blofeld KB, Ibanez GiO, Fender Mustang III, Behringer XD80USB, Fostex PM1MKII, Behringer K10s, Creative ZXR, E-mu Midi, Reloop RHP-20, FL Studio
Re: Jak stworzyc wlasna biblioteke brzmien/presetow na sprzedaz?
no jezusicku...jesli dobrze powykręcasz te brzmienia to przecież żadna yamaha czy NI nie rozpozna, że sound został wykreowany na bazie danej próbki, gorzej jak zaczniesz zżynać....przeca to proste
Only Hardware System: Elektrony: Machinedrum UW, Monomachine, Octatrack, AnalogFour, DSI Tempest, Korg MS-20 Mini,Yamaha Tenori-on, Waldorf Blofeld, E-mu MP-7, Korg ER-1, Eventide Space, Alesis Bitrman
Re: Jak stworzyc wlasna biblioteke brzmien/presetow na sprzedaz?
Ja bym raczej polecił stworzenie własnych brzmień. Źródeł dźwięku wokół jest cała masa, a przy odpowiednich umiejętnościach edycji z byle czego można zrobić cuda. Wystarczą amatorskie nagrania zrobione z głową. Nie potrzeba kosmicznego sprzętu.
Jest to po pierwsze dużo fajniejsze i rozwijające doświadczenie, po drugie - dużo bardziej satysfakcjonujące, po trzecie - nie cwaniaczysz - robisz to na swoim materiale, więc całkowicie legalne.
Tak stworzone brzmienia programujesz w Kontakcie i sprzedajesz ze spokojną głową.
Weź przykład z chłopaków z Tonehammera (www.tonehammer.com) - nagrali butelki, śmietniki, pudła, puszki, napieprzanie pałkami w skórzaną kanapę, stompy czy jakieś dziady zrobione z kilku zepsutych instrumentów. Robią na tym furorę. A zapewniam Cię, nagrania nie są idealne - ale są zrobione w zaplanowany sposób, z głową i potem odpowiednio obrobione. Do tego świetne utwory demo, przyzwoita cena i dobry marketing.
- Piotr
Jest to po pierwsze dużo fajniejsze i rozwijające doświadczenie, po drugie - dużo bardziej satysfakcjonujące, po trzecie - nie cwaniaczysz - robisz to na swoim materiale, więc całkowicie legalne.
Tak stworzone brzmienia programujesz w Kontakcie i sprzedajesz ze spokojną głową.
Weź przykład z chłopaków z Tonehammera (www.tonehammer.com) - nagrali butelki, śmietniki, pudła, puszki, napieprzanie pałkami w skórzaną kanapę, stompy czy jakieś dziady zrobione z kilku zepsutych instrumentów. Robią na tym furorę. A zapewniam Cię, nagrania nie są idealne - ale są zrobione w zaplanowany sposób, z głową i potem odpowiednio obrobione. Do tego świetne utwory demo, przyzwoita cena i dobry marketing.
- Piotr