Producent muzyczny - korzyści
Witam wszystkich, mam pytanie odnośnie korzyści jakie ma producent muzyczny z produkcji płyty... generalnie chodzi mi jak wyglada sprawa podziału ze sprzedaży płyty, czy ma cos z zaiksów, itp... z wszelkie info dzięki.
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Producent muzyczny - korzyści
wszystko zalezy od umowy.....
Re: Producent muzyczny - korzyści
...wszystko zalezy od umowy........
**********************
a istnieją jakieś ogólnopanujące stawki wyjsciowe ??
**********************
a istnieją jakieś ogólnopanujące stawki wyjsciowe ??
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Producent muzyczny - korzyści
nie i nie istnialy - zalezy co ugadasz co dasz od siebie i jak to ma wygladac.....czy bedziesz dowozil piwko i pizze czy tylko bedziesz meczyl zeby grali jak nalezy itp itd......
Re: Producent muzyczny - korzyści
Zależy jaką podpiszesz umowę - możesz brać na siebie cały ciężar pracy plus własne finanse na wyżywienie muzyków a nie mieć z tego praktycznie nic...prócz kilku marnych groszy...
[addsig]
[addsig]
Dess Jobs - Producent Muzyczny www.dessjobs.pl
Re: Producent muzyczny - korzyści
Oj widzę że konkretu się nie dowiem...albo się nie rozumiemy...
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych?
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych?
czarna muza dobry sound Quincy Jones
Re: Producent muzyczny - korzyści
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych? ...
**********************
Niestety nie "zazwyczaj".
SŁusznie ktoś napisał, że zależy od tego ile utargujesz i z kim targujesz.
Jak masz naiwnego klienta i firmę to kombinuj. MOze wyrwiesz więcej niż z 10 koła na konto plus koszty hotelu :)))) ;)
A najlepiej odwiedź właściwego prawnika.
**********************
Niestety nie "zazwyczaj".
SŁusznie ktoś napisał, że zależy od tego ile utargujesz i z kim targujesz.
Jak masz naiwnego klienta i firmę to kombinuj. MOze wyrwiesz więcej niż z 10 koła na konto plus koszty hotelu :)))) ;)
A najlepiej odwiedź właściwego prawnika.
Re: Producent muzyczny - korzyści
u nas zadko jest producent to skad mozesz wiedziec??a jak jest to ma odpowiednio dogadane...i ma tez dogadane kwestie ktorymi sie zajmuje....skoro nie wiesz to nie wiesz...pogadaj dogadaj a bedziesz wiedzial na czym stoisz...a przedewszystkim moze bys powiedzial co chcesz wniesc bo to ze bedziesz umawial im studio to wiesz.......
Re: Producent muzyczny - korzyści
...Oj widzę że konkretu się nie dowiem...albo się nie rozumiemy...
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych? ...
**********************
Konkretnie to zależy od przypadku więc się nie dziw że nie uzyskasz tutaj pełnej informacji.
Umowa fonograficzna którą byś chciał podpisywać uzelżniona jest od zespołu/artysty a to z tego powodu że pewne postanowieniaktóre zamieścisz w umowie z jednym twórcą z drugim juz nie przejdą. Kwestia odpowiednich negocjacji i okoliczności w jakich się znajdujesz.
Gwarantuje Ci że w profesjonalnej działalności "wzór" umowy nie zda egzaminu. Potrzebna jest większa elastyczność.
Przez moje ręce przewinęły sie dziesiątki i sam również dziesiątki umów stworzyłem i niemal za każdym razem wszystko było uzależnione od sytuacji. A to się okazało że tego nie zamieścimy a to sie okazało że tego nie chcemy a to się okazało że to by się przydało...Różnie bywa.
Stawki też są różne od żłodziejskich po głodowe. Ale i tak nie to jest najistotniejsze bo najważniejsza w tym temacie jest kwestia rozporządzania poszczególnymi prawami i ponoszenie odpowiednich kosztów
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych? ...
**********************
Konkretnie to zależy od przypadku więc się nie dziw że nie uzyskasz tutaj pełnej informacji.
Umowa fonograficzna którą byś chciał podpisywać uzelżniona jest od zespołu/artysty a to z tego powodu że pewne postanowieniaktóre zamieścisz w umowie z jednym twórcą z drugim juz nie przejdą. Kwestia odpowiednich negocjacji i okoliczności w jakich się znajdujesz.
Gwarantuje Ci że w profesjonalnej działalności "wzór" umowy nie zda egzaminu. Potrzebna jest większa elastyczność.
Przez moje ręce przewinęły sie dziesiątki i sam również dziesiątki umów stworzyłem i niemal za każdym razem wszystko było uzależnione od sytuacji. A to się okazało że tego nie zamieścimy a to sie okazało że tego nie chcemy a to się okazało że to by się przydało...Różnie bywa.
Stawki też są różne od żłodziejskich po głodowe. Ale i tak nie to jest najistotniejsze bo najważniejsza w tym temacie jest kwestia rozporządzania poszczególnymi prawami i ponoszenie odpowiednich kosztów
Specjalista ds Prawa Własności Intelektualnej.
Re: Producent muzyczny - korzyści
...u nas zadko jest producent to skad mozesz wiedziec??
*************
U ans czasem jest tak, ze przychodzi do studia koles z wytworni zapytac co slychac, a pozniej okazuje sie ze jest producentem i ma procent z plyty. Czasem jest tak, ze praktycznie od poczatku do konca jest odpowiedzialny za plyte debiutanta i ma z tego wieksza kase niz debiudtant. Zazwyczaj jest tak, ze ma kilka procent ze sprzedazy, lub stala kase. zakres obowiazkow tez jest rozny. Czasem wokalistka potrzebuje muzykow do nagrania, wiec producent organizuje zespol, aranzerow itp, czasem zespol ma swoja wizje a producent tylko doklada swoj odcisk. to nie budowa, sytuacja jest plynna.
Wszystko zalezy....
*************
U ans czasem jest tak, ze przychodzi do studia koles z wytworni zapytac co slychac, a pozniej okazuje sie ze jest producentem i ma procent z plyty. Czasem jest tak, ze praktycznie od poczatku do konca jest odpowiedzialny za plyte debiutanta i ma z tego wieksza kase niz debiudtant. Zazwyczaj jest tak, ze ma kilka procent ze sprzedazy, lub stala kase. zakres obowiazkow tez jest rozny. Czasem wokalistka potrzebuje muzykow do nagrania, wiec producent organizuje zespol, aranzerow itp, czasem zespol ma swoja wizje a producent tylko doklada swoj odcisk. to nie budowa, sytuacja jest plynna.
Wszystko zalezy....