Producent muzyczny - korzyści
Mam pytanie o to samo ale troche inaczej. Mnie interesuje bardziej procentowy zakres wynagrodzen dla artysty i podmiotu zajmujacego sie rozprowadzaniem utworu. Konkretnie to ile nalezaloby sie artyscie umieszczajacego utwor na stronie www oraz koszt utrzymania takiej strony przez sam portal ale w procentach. Zadnych reklam i innych takich skladajacych sie w normalnym przypadku na normalna plyte CD kupowana w sklepie.
Re: Producent muzyczny - korzyści
Mnie interesuje bardziej procentowy zakres wynagrodzen dla artysty i podmiotu zajmujacego sie rozprowadzaniem utworu. Konkretnie to ile nalezaloby sie artyscie umieszczajacego utwor na stronie www oraz koszt utrzymania takiej strony przez sam portal ale w procentach.
**********************
Artysta 75%, portal 15%. tak to wygląda NA OGÓŁ w zachodnich portalach. Wejdź sobie gdzieś i przeczytaj regulaminy. Portale mają jednak swoje kruczki, które pozwalają im kasować niezły szmalec przy niskim udziale procentowym
Jak się zastanowić - żyła złota. Ktoś ma megaserwer i portal? Chętnie dodam do tego własną mózgownicę by zwiększyć ogólny dochód wszystkich
**********************
Artysta 75%, portal 15%. tak to wygląda NA OGÓŁ w zachodnich portalach. Wejdź sobie gdzieś i przeczytaj regulaminy. Portale mają jednak swoje kruczki, które pozwalają im kasować niezły szmalec przy niskim udziale procentowym


Re: Producent muzyczny - korzyści
...Oj widzę że konkretu się nie dowiem...albo się nie rozumiemy...
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych? ...
**********************
Konkretu sie nie dowiesz. Szczególnie, że w Polsce w wielu przypadkach nie ma pieniędzy na wynajmowanie producentów z prawdziwego zdarzenia, więc ten zawód jest jakby na swój sposób niedoceniany.
W USA bycie producentem to ogromne pieniądze (w końcu to przecież sprzedaż swoich wartościowych pomysłów i doświadczenia imho równie wartościowego jak praca kompozytora/aranżera)
Co do umów popytaj: http://forumprawne.org/ - tu
może coś Ci pomogą.
Pozdrawiam.
Wiem już że stawka dla producenta to zazwyczaj kilka- kilkanaście procent ceny ppd płyty, i tak jest w większości kontraktów ... czy wie ktoś czy można gdzieś zobaczyć w necie wzory umów fonograficznych? ...
**********************
Konkretu sie nie dowiesz. Szczególnie, że w Polsce w wielu przypadkach nie ma pieniędzy na wynajmowanie producentów z prawdziwego zdarzenia, więc ten zawód jest jakby na swój sposób niedoceniany.
W USA bycie producentem to ogromne pieniądze (w końcu to przecież sprzedaż swoich wartościowych pomysłów i doświadczenia imho równie wartościowego jak praca kompozytora/aranżera)
Co do umów popytaj: http://forumprawne.org/ - tu
może coś Ci pomogą.
Pozdrawiam.
Re: Producent muzyczny - korzyści
Jeszcze zapytam sie jak wyglada wlasnie taki ogolny rozklad w procentach w przypadku zwyklej plyty CD i utworow muzycznych. Chyba ten rozklad w zachodnich i rodzimych produktach jest taki sam jak mi sie wydaje. Zyski portalu i producentow plyty chyba zaleza tez od zainteresowania utworami.
Re: Producent muzyczny - korzyści
A nie lepiej popytac jakiegos producenta z doswiadczeniem? Ja jestem slaby w te klocki bo dopiero pracowalem z paroma kapelami i zawsze sie dogadywalismy "symbolicznie", ale jest w polsce paru producentow, ktorzy pracuja na codzien z kapelami z zagranicy.
PRODUCENT/ARANŻER DO WYNAJĘCIA. SPORE DOŚWIADCZENIE, HARD ROCK & METAL.