Kontakt 3.5 już oficjalnie

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00
Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: Pietro » piątek 17 lip 2009, 02:50

Dla wszystkich zainteresowanych Kontaktem 3, oficjalny update 3.5 już dostępny do ściągnięcia przez NI Service Center lub bezpośrednio z sekcji Update na stronie www.native-instruments.com.


Długo oczekiwany update wprowadza wiele odczuwalnych zmian w silniku, interfejsie, jak i - wreszcie - 64bit support, zarówno dla PC jak i MAC.


- Piotr


malyel
Posty:14
Rejestracja:sobota 01 lis 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: malyel » niedziela 23 sie 2009, 22:15

Z tego, co wyczytałem w sieci Kontakt to sample player. Osobiście rozumiem przez to, że jest to coś w stylu wirtualnego sampleta, bitmaszyny, wyzwalacza sampli. Czyli np. mogę załadować do tej wtyczki sample perkusji i zrobić z tego grającą "mapę" bitu? W sensie, że na jednym śladzie midi mogę załadować kilka próbek przypisanych do odpowiednich klawiszy w kontrolerze midi?




Przeprasza za łopatologiczność lub niezrozumiałe wyjaśnienie problemu, pytania. Proszę o wyrozumiałość.


[addsig]
http://myspace.com/malyel | http://myspace.com/madeonzion

mahon.11
Posty:18
Rejestracja:piątek 31 paź 2008, 00:00

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: mahon.11 » poniedziałek 24 sie 2009, 11:26

...
Z tego, co wyczytałem w sieci Kontakt to sample player. Osobiście rozumiem przez to, że jest to coś w stylu wirtualnego sampleta, bitmaszyny, wyzwalacza sampli. Czyli np. mogę załadować do tej wtyczki sample perkusji i zrobić z tego grającą "mapę" bitu? W sensie, że na jednym śladzie midi mogę załadować kilka próbek przypisanych do odpowiednich klawiszy w kontrolerze midi?




Przeprasza za łopatologiczność lub niezrozumiałe wyjaśnienie problemu, pytania. Proszę o wyrozumiałość. ..


 


 




no to jest chyba najprostsza funkcja tego programu.Mozna mapowac perkusje i wlasciwie wszystko co chcesz, Kontakt obsluguje rowniez mnostwo formatow. Dla mnie Kontakt jest podstawa do komponowania. Prawie zawsze zaczynam od odpalenia Kontakta, gdyz zawiera on brzmienia ze wszystkich kategorii po trochu (czyli od rock przez muzyke klasyczna do techno). Jako ciekawostke podam, ze najpierw kupilem Garitan Personal Orchestra, ktory zawieral Kontakt player, a nastepnie zrobilem crossgrade do pelnej wersji Kontakta. wyszlo nieco taniej niz kupno pelnej wersji tego programu.

szczerze mowiac, jeszcze nie sciagnalem tego updejtu do wersji 3.5 Ciagle sie mowi, ze obsluguje mozliwosci procesorow 64-bitowych, ale ja poniewaz ja i tak mam system 32-bitowy i nic mi po tym.
Wiec czy bede mial z tego jakies inne korzysci? 

. 

www.myspace.com/piotrglaza

Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: Pietro » poniedziałek 24 sie 2009, 11:39

szczerze mowiac, jeszcze nie sciagnalem tego updejtu do wersji 3.5 Ciagle sie mowi, ze obsluguje mozliwosci procesorow 64-bitowych, ale ja poniewaz ja i tak mam system 32-bitowy i nic mi po tym.
Wiec czy bede mial z tego jakies inne korzysci? 

. 
...
 


Oczywiście. K3.5 ma nowy, efektywniejszy silnik strumieniujący, potrzebuje dużo mniej pamięci, DFD nie ma limitu głosów itd. Na przykład otworzenie jednego K3 może zreć 200MB, drugiego, kolejne 200MB. Otworzenie drugiego K3.5 zabiera jakieś 20MB. Różnica jest bardzo odczuwalna, podobnie nowy silnik - zdecydowanie jest to teraz lepszy sampler.


Oprócz "wewnętrznych" zmian, interface też się troche ufunkcjonalnił. Pełna lista zmian na stronie NI. 


- Piotr 


Awatar użytkownika
KAFEL
Posty:713
Rejestracja:poniedziałek 04 sie 2003, 00:00

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: KAFEL » poniedziałek 24 sie 2009, 11:39

szczerze mowiac, jeszcze nie sciagnalem tego updejtu do wersji 3.5 Ciagle sie mowi, ze obsluguje mozliwosci procesorow 64-bitowych, ale ja poniewaz ja i tak mam system 32-bitowy i nic mi po tym.
Wiec czy bede mial z tego jakies inne korzysci? 

Chyba żartujesz {#zdziwko} ?! Poniżej masz listę "jakiś innych korzyści":


What's New?



  • 64-bit memory addressing support and special 64-bit stand-alone and VST versions for PC

  • Performance enhancements: true multi-processor support, enhanced playback engine, "zero-memory" DFD

  • Enhanced Kontakt Player library support including the Library Browser from KONTAKT PLAYER 2

  • Direct MIDI learn for sound parameter controls

  • New CPU Profiling mode

  • Improved automapping

  • Individual bypass for effect slots

  • KSP aftertouch interpretation

  • Localization of Info Pane help in four additional languages

  • Countless bug fixes and cosmetic improvements


Most important bug fixes:



  • Fixed Tone Machine crackles

  • Fixed several RTAS bugs like sync and latency problems

  • Fixed display of third party sample names in browser

  • Fixed several incompatibilities with K1 and K2 instruments


Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: Pietro » poniedziałek 24 sie 2009, 12:07

Podejrzewam też, że nie będzie to ostatni update. Wersja 32bit nie importuje na przykład REXów (co działało w K3 i działa w K3.5 64bit).


- Piotr 


Awatar użytkownika
KAFEL
Posty:713
Rejestracja:poniedziałek 04 sie 2003, 00:00

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: KAFEL » poniedziałek 24 sie 2009, 12:55

...
Podejrzewam też, że nie będzie to ostatni update. Wersja 32bit nie importuje na przykład REXów (co działało w K3 i działa w K3.5 64bit).

- Piotr ...
 


Ostatni update 3.X będzie jak zwykle tuż przed wypuszczeniem wersji 4.0 Laughing ... wymagającej jak zwykle stosownej dopłaty Money mouth


malyel
Posty:14
Rejestracja:sobota 01 lis 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: malyel » poniedziałek 24 sie 2009, 14:42

...
Z tego, co wyczytałem w sieci Kontakt to sample player. Osobiście rozumiem przez to, że jest to coś w stylu wirtualnego sampleta, bitmaszyny, wyzwalacza sampli. Czyli np. mogę załadować do tej wtyczki sample perkusji i zrobić z tego grającą "mapę" bitu? W sensie, że na jednym śladzie midi mogę załadować kilka próbek przypisanych do odpowiednich klawiszy w kontrolerze midi?




Przeprasza za łopatologiczność lub niezrozumiałe wyjaśnienie problemu, pytania. Proszę o wyrozumiałość. ..


 


 




no to jest chyba najprostsza funkcja tego programu.Mozna mapowac perkusje i wlasciwie wszystko co chcesz, Kontakt obsluguje rowniez mnostwo formatow. Dla mnie Kontakt jest podstawa do komponowania. Prawie zawsze zaczynam od odpalenia Kontakta, gdyz zawiera on brzmienia ze wszystkich kategorii po trochu (czyli od rock przez muzyke klasyczna do techno). Jako ciekawostke podam, ze najpierw kupilem Garitan Personal Orchestra, ktory zawieral Kontakt player, a nastepnie zrobilem crossgrade do pelnej wersji Kontakta. wyszlo nieco taniej niz kupno pelnej wersji tego programu.

szczerze mowiac, jeszcze nie sciagnalem tego updejtu do wersji 3.5 Ciagle sie mowi, ze obsluguje mozliwosci procesorow 64-bitowych, ale ja poniewaz ja i tak mam system 32-bitowy i nic mi po tym.
Wiec czy bede mial z tego jakies inne korzysci? 

. 

A czy jesteś w stanie mi napisać, jak mogę zrobić mapę bitu składającą się przykładowo z trzech sampli (stopa, werbel i hi-hat)?
[addsig]
http://myspace.com/malyel | http://myspace.com/madeonzion

Pietro
Posty:771
Rejestracja:sobota 27 maja 2006, 00:00

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: Pietro » poniedziałek 24 sie 2009, 15:16

A czy jesteś w stanie mi napisać, jak mogę zrobić mapę bitu składającą się przykładowo z trzech sampli (stopa, werbel i hi-hat)? .


Nie widzę sensu zaprzęgania tak zaawansowanego samplera jak Kontakt do grania trzema samplami. Do tego mogą posłużyć prostsze narzędzia, byćmoże nawet darmowe. Większość sekwencerów zresztą posiada swoje drum maszyny z możliwością załadowania własnych sampli.


- Piotr 


 


malyel
Posty:14
Rejestracja:sobota 01 lis 2008, 00:00
Kontakt:

Re: Kontakt 3.5 już oficjalnie

Post autor: malyel » poniedziałek 24 sie 2009, 15:36

A czy jesteś w stanie mi napisać, jak mogę zrobić mapę bitu składającą się przykładowo z trzech sampli (stopa, werbel i hi-hat)? .


Nie widzę sensu zaprzęgania tak zaawansowanego samplera jak Kontakt do grania trzema samplami. Do tego mogą posłużyć prostsze narzędzia, byćmoże nawet darmowe. Większość sekwencerów zresztą posiada swoje drum maszyny z możliwością załadowania własnych sampli.


- Piotr 


 

Niestety mylisz się, tym bardziej gdy tyczy się to jeszcze Mac OS X. Jedyne darmowe, które dają możliwość załadowania swoich sampli, są max dwukanałowe. A ja chciałbym mieć mapę bitu na jednym śladzie MIDI, a nie skakać ze śladu na ślad w celu edycji pojedynczego uderzenia...
[addsig]
http://myspace.com/malyel | http://myspace.com/madeonzion

ODPOWIEDZ