mistrza ;) hehe, bez przesady
Normalny ludek jestem, tak mi się wydaje przynajmniej ;)
Więc krótko:
Literatura:
Rozejrzyj się za tą książką którą warto imo kupić.
http://www.charlespetzold.com/pw5/index.html
Jest napisana w taki sposób, że do tej pory nie ma lepszej pozycji.
Jest tam o MIDI również.
No i oczywiście INTERNET - czyli google kopalnia wiedzy, wystarczy dobrze poszukać. Część rzeczy znajdziesz w archiwum tego forum do dziś wiele rzeczy jest ciągle aktualnych.
Jeżeli chodzi o kwestie nauki danego języka np. C++, Internet jest w zupełności wystarczający. W google wyskakują setki stron z różnymi samouczkami, tutorialami, przewodnikami, przykładami po języku C++.
W Polsce taką "utartą pozycją" wśród studentów jest Jerzy Grębosz - Symfonia C++.
Język:
C++ - jeżeli planujesz zająć się tym poważniej. Delphi, Borland, Visual Basic jeżeli chcesz zająć się tym od czasu do czasu dla własnego hobby i chcesz szybciej coś wykonać. Borland ma na start gotowe tzw. kontrolki i elementy graficzne co przyśpiesza pracę.
Ale to C++ jest standardem w aplikacjach audio, powstało mnóstwo specyfikacji opartych na tym języku pierwszy przykład z brzegu VST. Po za tym firmy wymieniają się kodem, specyfikacją czy komunikują między sobą TYLKO za pomocą tego języka.
Środowisko:
Visual Studio jeżeli C++, są wersje do zastosowań niekomercyjnych jest to jakaś inwestycja ale na pewno ale się opłaci, po prostu poznasz narzędzie na którym pracują "zawodowcy" aczkolwiek tym wystarczy tylko samo SDK :) mi również. Można zamówić trial w polskim oddziale Microsoftu telefonicznie, przyślą ci zestaw wszystkich narzędzi do domu do testów na płytkach i zobaczysz co i jak. W przypadku Borlanda C++ i Delphi sprawa łatwiejsza. Trial-owe wersje są do ściągnięcia z netu. Więc możesz od razu sprawdzić jak się przygotowuje aplikacje i edytuje kod w tym środowisku.
Można spróbować zestaw kompilator GCC + jakieś środowisko IDE np. CodeBlocks czy Eclipse ten ma lepsze możliwości nawet i do tego SDK Microsoft. Zestaw darmowy choć trzeba już nieźle władać językiem C++ i wiedzieć co i jak by się nie gubić w sytuacjach gdy kompilator wywali ci setkę błędów ;). Co prawda są tam zintegrowane debuggery kodu ale nie tak dobrze zintegrowane jak w Visual Studio gdzie mamy autouzupełniane i różne narzędzia przyśpieszające edycję kodu czy ułatwiające testowanie wynikowej aplikacji.
Można też próbować z gotowymi szkieletami tzw. Framework jak wxWidgets, Juce (akurat ten mocno zoptymalizowany pod audio), czy niskopoziomowe SDL. Zaleta ich, że przygotowany kod w danym framework działa praktycznie wszędzie Win/Mac czy w niektórych przypadkach Linux.
Na co zwracać uwagę
Klasy. LEPIEJ się naucz tego porządnie. Konstruktory, destruktory, hermetyzacja, dziedziczenie. funkcje wirtualne itd. :) straszne terminy ale bez tego możesz zapomnieć o poważnych aplikacjach. Chyba, że nie planujesz, w zasadzie z czasem można te sprawy opanować.
MIDI
Musisz zapoznać się ze specyfikacją MIDI i protokołem przesyłu danych MIDI co i jak czyli INTERNET.
Na skróty
Jest wiele gotowych bibliotek, posiadających obsługę MIDI, ASIO itp. Wadą tego rozwiązania jest to, że musisz przestudiować dodatkowo całą specyfikację danej bibioteki i jej implementację klas. No i bez klas ani rusz tutaj :) czyli rzecz, o której było wcześniej.
Co trzeba jeszcze
Cholernie dużo wolnego czasu i jeszcze więcej :)
Generalnie dużo pracy przed Tobą patrząc na pytania
Życzę powodzenia.