Witam,
jestem studentem matematyki i powoli mi się zaczyna nudzić ten kierunek ;] Żeby go sobie uatrakcyjnić stwierdziłem, że dobrze by było połączyć zainteresowania ze studiami, dlatego chcę się dowiedzieć jak dostosować matematykę w programach dźwiękowych. Interesuje mnie konkretnie w jaki sposób działają różne efekty dla komputera pod względem matematycznym. Jakie algorytmy sa zastosowane itp, W jaki sposób komputer odczytuje częstotliwości i drukuje je na ekran w postaci spektrum, w jaki sposób bada częstotliwości, Jak działa equalizer, echo, delay, kompresor i takie tam często używane efekty. Rozglądałem się chwilę na googlach i nie znalazłem kompletnie nic. Poszukiwania będę kontynuował, ale może ktoś z was spotkał się już z tego typu stronami, artykułami, książkami. Myślę jeszcze nad rozpracowaniem różnych opensource'owych programów, ale na początku to może być droga pod górkę. Wolę najpierw poznać teorię. Liczę na waszą pomoc!
zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
słowa kluczowe:
przekształcenie Fouriera, transformata Fouriera, widmo, spektrogram, transmitancja, filtr
przekształcenie Fouriera, transformata Fouriera, widmo, spektrogram, transmitancja, filtr
Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
Można też polecić "Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów" R. Lyonsa - bardzo dobra książka.
Ja jestem tylko zwykłym grajkiem...
Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
...Witam,
jestem studentem matematyki i powoli mi się zaczyna nudzić ten kierunek ;] Żeby go sobie uatrakcyjnić stwierdziłem, że dobrze by było połączyć zainteresowania ze studiami, dlatego chcę się dowiedzieć jak dostosować matematykę w programach dźwiękowych. Interesuje mnie konkretnie w jaki sposób działają różne efekty dla komputera pod względem matematycznym. Jakie algorytmy sa zastosowane itp, W jaki sposób komputer odczytuje częstotliwości i drukuje je na ekran w postaci spektrum, w jaki sposób bada częstotliwości, Jak działa equalizer, echo, delay, kompresor i takie tam często używane efekty. Rozglądałem się chwilę na googlach i nie znalazłem kompletnie nic. Poszukiwania będę kontynuował, ale może ktoś z was spotkał się już z tego typu stronami, artykułami, książkami. Myślę jeszcze nad rozpracowaniem różnych opensource'owych programów, ale na początku to może być droga pod górkę. Wolę najpierw poznać teorię. Liczę na waszą pomoc!...
**********************
Dla matematyka najciekawsza może być Z-transformata i FFT pozwalające przejść miedzy domeną czasu a częstotliwości. Echo, delay, compresor są mało ciekawe z punktu widzenia matematyki.
Jak się bardzo interesujesz to przejdź się na politechnikę i poszukaj wykładów z cyfrowego przetwarzania sygnałów. Na PW się to nazywało CYPS.
jestem studentem matematyki i powoli mi się zaczyna nudzić ten kierunek ;] Żeby go sobie uatrakcyjnić stwierdziłem, że dobrze by było połączyć zainteresowania ze studiami, dlatego chcę się dowiedzieć jak dostosować matematykę w programach dźwiękowych. Interesuje mnie konkretnie w jaki sposób działają różne efekty dla komputera pod względem matematycznym. Jakie algorytmy sa zastosowane itp, W jaki sposób komputer odczytuje częstotliwości i drukuje je na ekran w postaci spektrum, w jaki sposób bada częstotliwości, Jak działa equalizer, echo, delay, kompresor i takie tam często używane efekty. Rozglądałem się chwilę na googlach i nie znalazłem kompletnie nic. Poszukiwania będę kontynuował, ale może ktoś z was spotkał się już z tego typu stronami, artykułami, książkami. Myślę jeszcze nad rozpracowaniem różnych opensource'owych programów, ale na początku to może być droga pod górkę. Wolę najpierw poznać teorię. Liczę na waszą pomoc!...
**********************
Dla matematyka najciekawsza może być Z-transformata i FFT pozwalające przejść miedzy domeną czasu a częstotliwości. Echo, delay, compresor są mało ciekawe z punktu widzenia matematyki.
Jak się bardzo interesujesz to przejdź się na politechnikę i poszukaj wykładów z cyfrowego przetwarzania sygnałów. Na PW się to nazywało CYPS.
Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
Trochę czasu poświęcisz by dowiedzieć się jak działa to "wszystko". Matematyki jest w tym trochę, mi brakuje właśnie tego wykształcenia, przez co mulę się tylko.
Np. szukam funkcji, która za pomocą jednego parametru zmienia płynnie funkcję liniową w wykładniczą, przechodzącą przez dwa stałe punkty 0,0 i 10,10.
Np. szukam funkcji, która za pomocą jednego parametru zmienia płynnie funkcję liniową w wykładniczą, przechodzącą przez dwa stałe punkty 0,0 i 10,10.
Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
Np. szukam funkcji, która za pomocą jednego parametru zmienia płynnie funkcję liniową w wykładniczą, przechodzącą przez dwa stałe punkty 0,0 i 10,10....
**********************
Płynną zmianę dwóch funkcji f,g robisz chociażby tak: a*f(x) + (1-a)*g(x). 0=
Poza tym dwa punkty to za mało, żeby zadać jednoznacznie funkcję wykładniczą, która ma 3 parametry (A*exp(Bx) + C).
**********************
Płynną zmianę dwóch funkcji f,g robisz chociażby tak: a*f(x) + (1-a)*g(x). 0=
Poza tym dwa punkty to za mało, żeby zadać jednoznacznie funkcję wykładniczą, która ma 3 parametry (A*exp(Bx) + C).
Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych
jeszcze raz, coś nie wyszło:
Płynną zmianę dwóch funkcji f,g robisz chociażby tak: a*f(x) + (1-a)*g(x). 0 =< a <= 1.
Poza tym dwa punkty to za mało, żeby zadać jednoznacznie funkcję wykładniczą, która ma 3 parametry (A*exp(Bx) + C)....
**********************
Płynną zmianę dwóch funkcji f,g robisz chociażby tak: a*f(x) + (1-a)*g(x). 0 =< a <= 1.
Poza tym dwa punkty to za mało, żeby zadać jednoznacznie funkcję wykładniczą, która ma 3 parametry (A*exp(Bx) + C)....
**********************