zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Awatar użytkownika
Bubbel
Posty:44
Rejestracja:wtorek 30 mar 2004, 00:00
zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: Bubbel » czwartek 05 mar 2009, 19:18

Witam,
jestem studentem matematyki i powoli mi się zaczyna nudzić ten kierunek ;] Żeby go sobie uatrakcyjnić stwierdziłem, że dobrze by było połączyć zainteresowania ze studiami, dlatego chcę się dowiedzieć jak dostosować matematykę w programach dźwiękowych. Interesuje mnie konkretnie w jaki sposób działają różne efekty dla komputera pod względem matematycznym. Jakie algorytmy sa zastosowane itp, W jaki sposób komputer odczytuje częstotliwości i drukuje je na ekran w postaci spektrum, w jaki sposób bada częstotliwości, Jak działa equalizer, echo, delay, kompresor i takie tam często używane efekty. Rozglądałem się chwilę na googlach i nie znalazłem kompletnie nic. Poszukiwania będę kontynuował, ale może ktoś z was spotkał się już z tego typu stronami, artykułami, książkami. Myślę jeszcze nad rozpracowaniem różnych opensource'owych programów, ale na początku to może być droga pod górkę. Wolę najpierw poznać teorię. Liczę na waszą pomoc!

Awatar użytkownika
MB
Posty:3318
Rejestracja:wtorek 09 kwie 2002, 00:00

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: MB » czwartek 05 mar 2009, 19:33

słowa kluczowe:

przekształcenie Fouriera, transformata Fouriera, widmo, spektrogram, transmitancja, filtr

Awatar użytkownika
kuba-core
Posty:103
Rejestracja:wtorek 25 mar 2008, 00:00

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: kuba-core » czwartek 05 mar 2009, 19:39

obadaj sobie srodowisko max/msp

http://www.cycling74.com/products/max5
IMAO

Awatar użytkownika
ast
Posty:621
Rejestracja:środa 03 kwie 2002, 00:00

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: ast » piątek 06 mar 2009, 06:52

Można też polecić "Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów" R. Lyonsa - bardzo dobra książka.
Ja jestem tylko zwykłym grajkiem...

nablaone
Posty:46
Rejestracja:czwartek 29 sty 2009, 00:00
Kontakt:

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: nablaone » piątek 06 mar 2009, 12:32

...Witam,
jestem studentem matematyki i powoli mi się zaczyna nudzić ten kierunek ;] Żeby go sobie uatrakcyjnić stwierdziłem, że dobrze by było połączyć zainteresowania ze studiami, dlatego chcę się dowiedzieć jak dostosować matematykę w programach dźwiękowych. Interesuje mnie konkretnie w jaki sposób działają różne efekty dla komputera pod względem matematycznym. Jakie algorytmy sa zastosowane itp, W jaki sposób komputer odczytuje częstotliwości i drukuje je na ekran w postaci spektrum, w jaki sposób bada częstotliwości, Jak działa equalizer, echo, delay, kompresor i takie tam często używane efekty. Rozglądałem się chwilę na googlach i nie znalazłem kompletnie nic. Poszukiwania będę kontynuował, ale może ktoś z was spotkał się już z tego typu stronami, artykułami, książkami. Myślę jeszcze nad rozpracowaniem różnych opensource'owych programów, ale na początku to może być droga pod górkę. Wolę najpierw poznać teorię. Liczę na waszą pomoc!...
**********************
Dla matematyka najciekawsza może być Z-transformata i FFT pozwalające przejść miedzy domeną czasu a częstotliwości. Echo, delay, compresor są mało ciekawe z punktu widzenia matematyki.

Jak się bardzo interesujesz to przejdź się na politechnikę i poszukaj wykładów z cyfrowego przetwarzania sygnałów. Na PW się to nazywało CYPS.

nablaone
Posty:46
Rejestracja:czwartek 29 sty 2009, 00:00
Kontakt:

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: nablaone » piątek 06 mar 2009, 17:59

Tu jest strona z algorytmami w językach algolopodobnych

http://www.musicdsp.org/

ascetic
Posty:89
Rejestracja:środa 02 lut 2005, 00:00

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: ascetic » piątek 06 mar 2009, 23:00

Trochę czasu poświęcisz by dowiedzieć się jak działa to "wszystko". Matematyki jest w tym trochę, mi brakuje właśnie tego wykształcenia, przez co mulę się tylko.

Np. szukam funkcji, która za pomocą jednego parametru zmienia płynnie funkcję liniową w wykładniczą, przechodzącą przez dwa stałe punkty 0,0 i 10,10.

senjin
Posty:405
Rejestracja:poniedziałek 26 wrz 2005, 00:00
Kontakt:

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: senjin » piątek 06 mar 2009, 23:34

Np. szukam funkcji, która za pomocą jednego parametru zmienia płynnie funkcję liniową w wykładniczą, przechodzącą przez dwa stałe punkty 0,0 i 10,10....
**********************
Płynną zmianę dwóch funkcji f,g robisz chociażby tak: a*f(x) + (1-a)*g(x). 0=
Poza tym dwa punkty to za mało, żeby zadać jednoznacznie funkcję wykładniczą, która ma 3 parametry (A*exp(Bx) + C).

senjin
Posty:405
Rejestracja:poniedziałek 26 wrz 2005, 00:00
Kontakt:

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: senjin » piątek 06 mar 2009, 23:35

jeszcze raz, coś nie wyszło:

Płynną zmianę dwóch funkcji f,g robisz chociażby tak: a*f(x) + (1-a)*g(x). 0 =< a <= 1.

Poza tym dwa punkty to za mało, żeby zadać jednoznacznie funkcję wykładniczą, która ma 3 parametry (A*exp(Bx) + C)....
**********************

ODPOWIEDZ