zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Jeśli chcesz zasięgnąć rady, podzielić się doświadczeniem w trudnej sztuce samodzielnego programowania - to tu jest miejsce, aby tego dokonać.
Awatar użytkownika
Bubbel
zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: Bubbel » czwartek 05 mar 2009, 19:18

Witam,
jestem studentem matematyki i powoli mi się zaczyna nudzić ten kierunek ;] Żeby go sobie uatrakcyjnić stwierdziłem, że dobrze by było połączyć zainteresowania ze studiami, dlatego chcę się dowiedzieć jak dostosować matematykę w programach dźwiękowych. Interesuje mnie konkretnie w jaki sposób działają różne efekty dla komputera pod względem matematycznym. Jakie algorytmy sa zastosowane itp, W jaki sposób komputer odczytuje częstotliwości i drukuje je na ekran w postaci spektrum, w jaki sposób bada częstotliwości, Jak działa equalizer, echo, delay, kompresor i takie tam często używane efekty. Rozglądałem się chwilę na googlach i nie znalazłem kompletnie nic. Poszukiwania będę kontynuował, ale może ktoś z was spotkał się już z tego typu stronami, artykułami, książkami. Myślę jeszcze nad rozpracowaniem różnych opensource'owych programów, ale na początku to może być droga pod górkę. Wolę najpierw poznać teorię. Liczę na waszą pomoc!

Awatar użytkownika
MB

Re: zastosowania matematyki w programach dźwiękowych

Post autor: MB » czwartek 05 mar 2009, 19:33

słowa kluczowe:

przekształcenie Fouriera, transformata Fouriera, widmo, spektrogram, transmitancja, filtr

Awatar użytkownika
kuba-core

Post autor: kuba-core » czwartek 05 mar 2009, 19:39

obadaj sobie srodowisko max/msp

http://www.cycling74.com/products/max5
IMAO

Awatar użytkownika
ast

Post autor: ast » piątek 06 mar 2009, 06:52

Można też polecić "Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów" R. Lyonsa - bardzo dobra książka.
Ja jestem tylko zwykłym grajkiem...

nablaone
Kontakt:

Post autor: nablaone » piątek 06 mar 2009, 12:32

...Witam,