Post
autor: Krizz » środa 17 maja 2006, 12:21
jeśli wydaje Ci się, że obróbka dynamiczna sygnału odbywa się próbka-po-próbce według zwykłej statycznej tablicy, to jesteś w ogromnym błędzie -
**************
Zdaję sobie z tego sprawę. Dlatego piszę "tak pokrótce". Ale jak widać, kolega nie ma doświadczenia w pisaniu oprogramowania manipulującego plikami dźwiękowymi, dlatego na początek powinien się zadowolic prostymi algorytmami, które z czasem sobie rozbuduje wraz ze wzrostem swojej wiedzy i opanowania programowania DSP.
Nasuwa mi się także jeszcze jedno pytanko - a co jeżeli plik jest duuurzych rozmiarów, ot tak ze 2GB, tego w ramie nie upcham
**********************
Od początku piszę o strumieniowym odczycie i zapisie danych. Polega ono na tym, że wczytujesz skrawek danych do buforu, obrabiasz algorytmem i od razu zapisujesz (dopisujesz) do pliku wyjściowego. W wypadku procesora dynamiki istotny będzie rozmiar buforu - załóżmy że będzie miał 1 sekundę, czyli zawierał tablicę o 44100 elementach typu integer. MB pisze: "Tu nie chodzi o wartości chwilowe sygnału tylko o poziomy, czyli parametry bardziej makroskopowe", a Ty ową makroskopowość zrealizujesz opierając się o dane w buforze - na początek wystarczy. Musisz się zastanowić jak zrealizować koneksję między bieżącym buforem danych a kolejnym - parametry uzyskane z badania zawartości bieżacego bufora trzeba bedzie przenieść do drugiego, i interpolować je w zależności od parametrów uzyskanych w oparciu o badania zawartości kolejnego bufora. Możesz się zastanowić też nad nakładaniem się buforów i odpowiednim interpolowaniu wartości próbek które nakładają się w buforze bieżącym i kolejnym, tak, aby przejścia były płynne.
a któreż to wtyczki oferuję "dekompresję", bo ja żadnej nie spotkałem???
*************
Rozumiem że to pytanie podchwytliwe, bo niezależnie od mojej odpowiedzi dowiedziesz mi, iż nie mam racji. Ale przykład pierwszy z brzegu: Waves Reinassance Compressor, którego używam, posiada możliwość ustawienia "negatywnej" wartości stosunku kompresji (tzn, 1:1/2, 1:1/4, itd), co, jak rozumiem, ma na celu zwiększenia dynamiki dźwięku (co nazwałem dekompresją, przepraszam jesli użyłem złego słowa).