Zestaw dla zupełnie początkującego

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
AlbertoBalsalm
Zestaw dla zupełnie początkującego

Post autor: AlbertoBalsalm » niedziela 24 sie 2014, 21:23

Witam wszystkich :)

To mój pierwszy post na forum, ale od razu w konkretnej sprawie. Potrzebuję sprzętu do tworzenia muzyki elektronicznej. Słucham głównie ambientu, psybientu i IDMu, także zakładam, że będzie to coś tych rejonach. Problem polega na tym, że nie mam żadnego doświadczenia jeżeli chodzi o grę na jakimkolwiek instrumencie, a sama produkcja również jest mi obca. Poszukuję pełnego zestawu tj. komputera, kontrolera i odsłuchu.

Jeżeli chodzi o komputer, to stawiam tu na komputer stacjonarny. Do wydania mam ok. 2300-2500 zł (z monitorem 3300). Myślałem nad laptopem, ale aktualnie chyba mija się to z celem, skoro i tak wszystko będzie powstawać w moim pokoju, a reszty sprzętu i tak nie zabiorę ze sobą np. na weekend do domu.
Złozyłem taki zestaw: http://www.morele.net/inventory/info/xsurn/
Czy nie jest to za dużo jak na moje potrzeby? Z drugiej strony kupno np. słabszego procesora chyba średnio się opłaci, skoro w dalszej perspektywie i tak pewnie będzie trzeba go wymienić...

W kwestii kontrolera zakładam, że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno czegoś z klawiszami, żeby ogarnąć grę na takiej klawiaturze. Myślałem nad M-audio Oxygen IV. Teraz pytanie czy lepiej szukać wersji 49-klawiszowej, skoro zaczynam od zera czy 61 skoro mam nauczyć się grać? Czy w ogóle zmienić podejście i nie kupować kontrolera z klawiszami?