Strona 1 z 1

Wirtualna perkusja i przester

: czwartek 14 lip 2011, 14:34
autor: Dead_Pre$ident

Witam. Zastanawia mnie pewne zjawisko, którego nie za bardzo rozumiem. Korzystam z wirtualnej perkusji w swoich nagraniach. Wszystkie elementy zestawu perkusyjnego w interfejsie tegoż instrumentu ustawiłem tłumikami na 0 dB. Każdy element wysłałem na osobne ścieżki (również z tłumikami ustawionymi na 0 dB). Nie nakładałem żadnej korekcji, kompresji ani niczego innego. Wszystkie kanały nie przesterowują, nawet mają kilka dB rezerwy. Jedynie overhead przesterowuje o ponad 4 dB. Proszę mi wyjaśnić dlaczego tak się dzieje skoro wszystkie tłumiki są na poziomie 0 dB, i jak mogę pozbyć się tego przesteru (wstawić limiter na ściężkę overhead czy na sumę?).


Re: Wirtualna perkusja i przester

: czwartek 14 lip 2011, 16:46
autor: Akton

A jakie to konkretnie VSTi?


[addsig]

Re: Wirtualna perkusja i przester

: czwartek 14 lip 2011, 17:16
autor: mrbm
Bez wzgledu jakie to konkretnie VSTi, pierwszą rzeczą zanim zabierze się za sumę (??) jest po prostu doprowadzenie tej próbki do ładu. Albo wymiana na "nieprzesterowaną" :)

Re: Wirtualna perkusja i przester

: piątek 15 lip 2011, 08:19
autor: Dead_Pre$ident
Konkretnie to EZDrummer. Nie za bardzo wiem jak ją doprowadzić do ładu. Według mnie wszystko jest ustawione prawidłowo.

Re: Wirtualna perkusja i przester

: piątek 15 lip 2011, 09:07
autor: DJOZD

Byc może nie wyrabia twój układ nagłośnienia. Uzywasz niedopasowanych wejść i podajesz zbyt wysoki sygnał na wejście miksera lub wzmacniacza (–10dBV / +4dBu). Sprawdź czy sygnał przesteruje sie rownież na słuchawkach podłączonych bezpośrednio w interfejs audio na niskich poziomach. Jeżeli nadal słyszysz przester, sprawdź czy nie masz zbyt dużo niskich częstotliwości które znikształcają pasmo w górze. Spójrz jaki poziom wychodzi na sumie miksera DAW. Staraj sie miksowac nagranie grubo poniżej poziomi 0db. W 32 bitowym przetwarzaniu aplikacji możesz spokojnie miksować na niskich poziomach bez straty jakości. Sygnał wychodzący z miksera tego typu aplikacji perkusyjnych jest wysoki gdyż zawartość sygnału pokrywa pełne pasmo i zreguły pełny zakres dynamiki.  Pytanie jest również czy mówisz o sytuacji gdzie gra sama perkusja czy w miksie z całą resztą instrumentó w utworze? Jeżeli przesteruje już sama perkusja w trybie solo to szukaj probkemu w poziomach wyjściowych w samplerze i dalej w poziomach tłumików w mikserze DAW. Jezeli zaczyna przesterować dopiero w miksie z resztą instrumentów oznacza to źle zrobiony miks.


 


Re: Wirtualna perkusja i przester

: piątek 15 lip 2011, 18:11
autor: nysontension

1. Sprawdz jakie maja poziomy komunikaty midi sterujace blachami, moze warto je obnizyc ?


 


2. Jesli mnie pamiec nie myli to sa tam overheady i ambient. Moze obydwa sygnaly sa wysylane na jeden kanał ?


 


3. Obniz tlumik w ezd o 4 dB.....


 


Pozdr


Re: Wirtualna perkusja i przester

: piątek 15 lip 2011, 19:35
autor: Dead_Pre$ident
Pozostała mi jedynie zabawa tłumikami, bo system nagłaśniający jest w porządku, komunikaty też mają odpowiedni poziom. Ale wynika z tego, że w EZD jest błąd??

Re: Wirtualna perkusja i przester

: sobota 16 lip 2011, 06:34
autor: DJOZD

...Pozostała mi jedynie zabawa tłumikami, bo system nagłaśniający jest w porządku, komunikaty też mają odpowiedni poziom. Ale wynika z tego, że w EZD jest błąd??... 


 


Wątpie. Spradź czy nie przesterowujesz przetwonika DA.  


KOmunikaty MIDI mogą iść na max, czyli wartość 127. NIe ma prawa nic przesterować. Oczywistym natomiast jest fakt że jak osiągasz poziom powyżej 0db w DAW a interfejs masz skalibrowany również do 0db, to przesterowujesz przetwonik.


Wyslij wyeksportowany fragment mp3, to ci powiem czy faktycznie przester jest w zapisie.