Compressor - atak, release, itp...

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Awatar użytkownika
pajczur
Posty:31
Rejestracja:poniedziałek 11 paź 2010, 00:00
Kontakt:
Compressor - atak, release, itp...

Post autor: pajczur » piątek 19 lis 2010, 22:19

z jednej strony mówi się, że kompresor służy głownie (nie zawsze, ale głównie) do wyrównania głośności np. jednej ścieżki, i tym samym można wtedy podnieść ogólny poziom takiej ścieżki, bo te najgłośniejsze fragmenty są lekko podcięte.


Z drugiej strony przecież kompresor (w przeciwieństwie do limitera) ma atak, przez co teoretycznie, pierwszych kilka milisekund (w zależności od ataku) dzwięku powyżej progu treshold nie jest ściszona, przez co ja rozumiem, że się tworzą piki, jak wtedy podnieść ogólny poziom, skoro nie zostalo ściszone to co niby miało być ściszone.


O co chodzi, jak to działa?


Proszę o pomoc. Niby to tylko kwestie teoretyczne, ale dla mnie to istotne aby to zrozumieć.


[addsig]

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Compressor - atak, release, itp...

Post autor: JoachimK » piątek 19 lis 2010, 23:17

Dzięki temu, że można opóźnić atak i fazę powrotu, brzmienie będzie zdecydowanie bardziej naturalne, zostanie bardziej proporcjonalnie zmniejszona dynamika nie tylko na transjentach, ale i na dźwiękach niższych, także tych poniżej progu zadziałania.


Z kolei ustawiając skrajnie te parametry można wpływać na kreacje nowych brzmień. Np. przepuszczając cały transjent (długi atak) przy jednoczesnym szybkim powrocie na pewnych źródłach sygnału (np. perkusyjnych) może nastąpić zwiększenie dynamiki, zamiast jej ograniczenia.

Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

ODPOWIEDZ