Kick + bass (house music)
czesc!!! mam pewien problem z basem,poniewaz sluchajac kawalkow housowych od razu na pierwszy rzut oka slychac ze bas odgrywa glowna role i jest on bardzo wyrazisty i gleboki,probujac zrobic to samo w moich kawalkach niestety konczy sie przesterami,chce zeby dobrze bylo slychac i kick i bass ale kiedy ustawie dobrze kick equalizerem i probuje do tego ustawic bass gleboki i podciagnac go equalizerem od razu sa przestery,wtedy sciszam master i znowu on jest cicho i ginie w miksie,albo probuje w tym momencie uciac troche czestotliwosci kick drums i wtedy kick nie slychac,wiem ze basy takze maja warstwy ale nawet jezeli naloze 2 basy na siebie to juz przester murowany i slychac charczenie,na przyklad w kawalku Studio B- I see girls(freemasons remix)tam bass jest idealny gleboki,wyrazisty i nie gryzie sie z kickem lecz pracuja ze soba,uzupelnija sie,probowalem nawet bass uciac z 80 hz dolu ale wtedy juz trace powoli ta glebie,czy wiecie jak sobie poradzic z tym?
Re: Kick + bass (house music)
...czesc!!! mam pewien problem z basem,poniewaz sluchajac kawalkow housowych od razu na pierwszy rzut oka slychac ze bas odgrywa glowna role i jest on bardzo wyrazisty i gleboki,probujac zrobic to samo w moich kawalkach niestety konczy sie przesterami,chce zeby dobrze bylo slychac i kick i bass ale kiedy ustawie dobrze kick equalizerem i probuje do tego ustawic bass gleboki i podciagnac go equalizerem od razu sa przestery,wtedy sciszam master i znowu on jest cicho i ginie w miksie,albo probuje w tym momencie uciac troche czestotliwosci kick drums i wtedy kick nie slychac,wiem ze basy takze maja warstwy ale nawet jezeli naloze 2 basy na siebie to juz przester murowany i slychac charczenie,na przyklad w kawalku Studio B- I see girls(freemasons remix)tam bass jest idealny gleboki,wyrazisty i nie gryzie sie z kickem lecz pracuja ze soba,uzupelnija sie,probowalem nawet bass uciac z 80 hz dolu ale wtedy juz trace powoli ta glebie,czy wiecie jak sobie poradzic z tym?...
**********************
Też próbowałem zrobić taki pompujący kawałek techno. Z tego co się doczytałem kolesie używają kompresora sterowanego przebiegiem stopy. Nabyłem kompresor, ale jeszcze nie zweryfikowałem tezy.
**********************
Też próbowałem zrobić taki pompujący kawałek techno. Z tego co się doczytałem kolesie używają kompresora sterowanego przebiegiem stopy. Nabyłem kompresor, ale jeszcze nie zweryfikowałem tezy.
Re: Kick + bass (house music)
......czesc!!! mam pewien problem z basem,poniewaz sluchajac kawalkow housowych od razu na pierwszy rzut oka slychac ze bas odgrywa glowna role i jest on bardzo wyrazisty i gleboki,probujac zrobic to samo w moich kawalkach niestety konczy sie przesterami,chce zeby dobrze bylo slychac i kick i bass ale kiedy ustawie dobrze kick equalizerem i probuje do tego ustawic bass gleboki i podciagnac go equalizerem od razu sa przestery,wtedy sciszam master i znowu on jest cicho i ginie w miksie,albo probuje w tym momencie uciac troche czestotliwosci kick drums i wtedy kick nie slychac,wiem ze basy takze maja warstwy ale nawet jezeli naloze 2 basy na siebie to juz przester murowany i slychac charczenie,na przyklad w kawalku Studio B- I see girls(freemasons remix)tam bass jest idealny gleboki,wyrazisty i nie gryzie sie z kickem lecz pracuja ze soba,uzupelnija sie,probowalem nawet bass uciac z 80 hz dolu ale wtedy juz trace powoli ta glebie,czy wiecie jak sobie poradzic z tym?...
**********************
Też próbowałem zrobić taki pompujący kawałek techno. Z tego co się doczytałem kolesie używają kompresora sterowanego przebiegiem stopy. Nabyłem kompresor, ale jeszcze nie zweryfikowałem tezy.
...
**********************
tzn ja uzywam sidechain w kazdym razie ale mi chodzi o inny problem.
**********************
Też próbowałem zrobić taki pompujący kawałek techno. Z tego co się doczytałem kolesie używają kompresora sterowanego przebiegiem stopy. Nabyłem kompresor, ale jeszcze nie zweryfikowałem tezy.
...
**********************
tzn ja uzywam sidechain w kazdym razie ale mi chodzi o inny problem.
Re: Kick + bass (house music)
z własnych doświadczeń mogę śmiało napisać, że zastosowanie kompresora typu sidechain znacznie poprawia i znacząco wpływa na współbrzmienie tych dwóch jakże istotnych elementów. Warto na pewno wspomnieć, że dobry i chwytliwy basline oraz dobra sekcja rytmiczna to jedne z najbardziej istotnych elementów wszystkich znakomitych numerów. Dlatego ich odpowiednie zgranie to bardzo istotna sprawa, która na pewno nie jest rzeczą prostą!
Istotną sprawą jest odpowiedni dobór brzmienia stopy do basu - pamiętajmy że stopa i każde inne perkusyjne brzmienie to także instrument, więc te elementy także należy dostrajać względem tonacji utworu. Sam zobaczysz, że takie idealne współbrzmienie znacznie poprawi odbiór całości.
No i kolejna sprawa to korekcja - wydaje mi się, że pisanie do podbijać, a co ścinać jest nie do końca trafne, ponieważ moim zdaniem każde brzmienie jest pewnego rodzaju indywidualnością i w tym momencie jedyne czym się powinieneś sugerować, to własne ucho!
Osobiście często stosuje taką metodę, że to co wzmacniam w basie to delikatnie ścinam w stopie, wtedy się te elementy uzupełniają fajnie...
Pozdrawiam!
Istotną sprawą jest odpowiedni dobór brzmienia stopy do basu - pamiętajmy że stopa i każde inne perkusyjne brzmienie to także instrument, więc te elementy także należy dostrajać względem tonacji utworu. Sam zobaczysz, że takie idealne współbrzmienie znacznie poprawi odbiór całości.
No i kolejna sprawa to korekcja - wydaje mi się, że pisanie do podbijać, a co ścinać jest nie do końca trafne, ponieważ moim zdaniem każde brzmienie jest pewnego rodzaju indywidualnością i w tym momencie jedyne czym się powinieneś sugerować, to własne ucho!
Osobiście często stosuje taką metodę, że to co wzmacniam w basie to delikatnie ścinam w stopie, wtedy się te elementy uzupełniają fajnie...
Pozdrawiam!
Re: Kick + bass (house music)
Witam.
Co za zbieg okoliczności, właśnie pracuje nad utworem w którym też mam podobny podkład.
Jest już nas trzech, czy można więc prosić profesjonalistę z forum o podopwiedź?
Pozdrawiam
Co za zbieg okoliczności, właśnie pracuje nad utworem w którym też mam podobny podkład.
Jest już nas trzech, czy można więc prosić profesjonalistę z forum o podopwiedź?
Pozdrawiam
Re: Kick + bass (house music)
Ja wam powiem, że się z SideChain nie bawię i nie mam powodów do narzekania na clipping (aczkolwiek nigdy nie mam na kanale master 100%).
Wszystko jest uzależnione praktycznie od stopy- od jej długości, rodzaju, tonu, czy ma kwaśny klang czy też nie. Jednak stopa w moim doświadczeniu musi być cięta krzywą 24dB w okolicach 30-40Hz. I- jeżeli chcecie uzyskać klang, to szukajcie go na okolicy 1000-2500Hz. Bas tniemy troszeczkę wyżej- 40-60Hz i podobnie w przypadku stopy szukamy tej wyrazistości.
Ale jednak zawsze można użyć w syntezatorze filtru- wystarczy zwiększyć parametr cutoff i bas wyżej zabrzmi
Wszystko jest uzależnione praktycznie od stopy- od jej długości, rodzaju, tonu, czy ma kwaśny klang czy też nie. Jednak stopa w moim doświadczeniu musi być cięta krzywą 24dB w okolicach 30-40Hz. I- jeżeli chcecie uzyskać klang, to szukajcie go na okolicy 1000-2500Hz. Bas tniemy troszeczkę wyżej- 40-60Hz i podobnie w przypadku stopy szukamy tej wyrazistości.
Ale jednak zawsze można użyć w syntezatorze filtru- wystarczy zwiększyć parametr cutoff i bas wyżej zabrzmi

Stay Psychedelic People!
Re: Kick + bass (house music)
...z własnych doświadczeń mogę śmiało napisać, że zastosowanie kompresora typu sidechain znacznie poprawia i znacząco wpływa na współbrzmienie tych dwóch jakże istotnych elementów. Warto na pewno wspomnieć, że dobry i chwytliwy basline oraz dobra sekcja rytmiczna to jedne z najbardziej istotnych elementów wszystkich znakomitych numerów. Dlatego ich odpowiednie zgranie to bardzo istotna sprawa, która na pewno nie jest rzeczą prostą!
Istotną sprawą jest odpowiedni dobór brzmienia stopy do basu - pamiętajmy że stopa i każde inne perkusyjne brzmienie to także instrument, więc te elementy także należy dostrajać względem tonacji utworu. Sam zobaczysz, że takie idealne współbrzmienie znacznie poprawi odbiór całości.
No i kolejna sprawa to korekcja - wydaje mi się, że pisanie do podbijać, a co ścinać jest nie do końca trafne, ponieważ moim zdaniem każde brzmienie jest pewnego rodzaju indywidualnością i w tym momencie jedyne czym się powinieneś sugerować, to własne ucho!
Osobiście często stosuje taką metodę, że to co wzmacniam w basie to delikatnie ścinam w stopie, wtedy się te elementy uzupełniają fajnie...
Pozdrawiam!...
**********************
wielkie dzieki za odpowiedz,chcialem tylko dodac ze wlasnie probuje robic to w ten sposob ze bass scinam ok 32-70 hz i troszke podbijam w okolicy 100-150 hz a stope zadko scianam a staram sie by byla dobrze slyszalna no i wtedy zaczyna sie charczenie,probuje dopasowac idealnie i wiem ze to nie jest latwe,ale chcialbym zeby bass byl bardzo wyrazny.
Istotną sprawą jest odpowiedni dobór brzmienia stopy do basu - pamiętajmy że stopa i każde inne perkusyjne brzmienie to także instrument, więc te elementy także należy dostrajać względem tonacji utworu. Sam zobaczysz, że takie idealne współbrzmienie znacznie poprawi odbiór całości.
No i kolejna sprawa to korekcja - wydaje mi się, że pisanie do podbijać, a co ścinać jest nie do końca trafne, ponieważ moim zdaniem każde brzmienie jest pewnego rodzaju indywidualnością i w tym momencie jedyne czym się powinieneś sugerować, to własne ucho!
Osobiście często stosuje taką metodę, że to co wzmacniam w basie to delikatnie ścinam w stopie, wtedy się te elementy uzupełniają fajnie...
Pozdrawiam!...
**********************
wielkie dzieki za odpowiedz,chcialem tylko dodac ze wlasnie probuje robic to w ten sposob ze bass scinam ok 32-70 hz i troszke podbijam w okolicy 100-150 hz a stope zadko scianam a staram sie by byla dobrze slyszalna no i wtedy zaczyna sie charczenie,probuje dopasowac idealnie i wiem ze to nie jest latwe,ale chcialbym zeby bass byl bardzo wyrazny.
Re: Kick + bass (house music)
Bardzo źle robisz, że stopy nie obcinasz z dołu. Lepiej już obciąć dół, zostawić te 100-150Hz w spokoju i ją delikatnie podgłośnić.
Stay Psychedelic People!
Re: Kick + bass (house music)
...Bardzo źle robisz, że stopy nie obcinasz z dołu. Lepiej już obciąć dół, zostawić te 100-150Hz w spokoju i ją delikatnie podgłośnić....
**********************
tzn.ja obcinam dol,low cut np 30hz i obcinam wszystko co jest od 0 do 30 hz,to w tym momencie dobrze robie czy zle bo juz sie pogubilem:)
**********************
tzn.ja obcinam dol,low cut np 30hz i obcinam wszystko co jest od 0 do 30 hz,to w tym momencie dobrze robie czy zle bo juz sie pogubilem:)
Re: Kick + bass (house music)
wielkie dzieki za odpowiedz,chcialem tylko dodac ze wlasnie probuje robic to w ten sposob ze bass scinam ok 32-70 hz i troszke podbijam w okolicy 100-150 hz a stope zadko scianam a staram sie by byla dobrze slyszalna no i wtedy zaczyna sie charczenie,probuje dopasowac idealnie i wiem ze to nie jest latwe,ale chcialbym zeby bass byl bardzo wyrazny....
**********************
Moim zdaniem ścięcie stopy jest pomimo wszystko bardzo ważne poniżej pewnego przedziału - ja ścinam koło 20-30 Hz w dół. A bas? bas również ścinam, ale przyznam szczerze to "ściecie" nie jest takie małe, bo 50-60 Hz to minimum. Wydaje mi się po prostu, że istotne dla basu częstotliwości występują troszkę wyżej, bo w zależności od brzmienia, tonacji itd. ich znaczących częstotliwości należy szukać koło 80-150 Hz. Tylko nie są to jakieś ekstramalne zabiegi, gdzie podbijam o spore ilości dB, lecz raczej delikatne korekty, gdzie udaje mi się osiągnąć fajne ciepłe brzmienie i lekko zaokrąglone.
Ale wiadomo, że korekty są mocno uzależnione od samego brzmienia basu.
Wcześniej została poruszona również istotna sprawa - stopy i jej ataku, długości itd - wydaje mi się, że do ciepłych basów, ustawionych z dosyć długim releasem nie należy dobierać niewiadomo jak głębokiej stopy, chociaż mogę się mylić i tą kwestię wolę pozostawić starszym kolegą do wyjaśnienia :)
A przestery z którymi masz problem mogą być spowodowane właśnie złym ustawieniem korekcji - ustaw główny kanał master znacznie ciszej i posłuchaj czy te przestery dalej się uwidaczniają - tutaj przydałby się również jakiś analizator widma, aby podpatrzeć co się zbyt mocno wybija ponad wszystko i może powodować ten niechciany przester.
Pozdrawiam!
**********************
Moim zdaniem ścięcie stopy jest pomimo wszystko bardzo ważne poniżej pewnego przedziału - ja ścinam koło 20-30 Hz w dół. A bas? bas również ścinam, ale przyznam szczerze to "ściecie" nie jest takie małe, bo 50-60 Hz to minimum. Wydaje mi się po prostu, że istotne dla basu częstotliwości występują troszkę wyżej, bo w zależności od brzmienia, tonacji itd. ich znaczących częstotliwości należy szukać koło 80-150 Hz. Tylko nie są to jakieś ekstramalne zabiegi, gdzie podbijam o spore ilości dB, lecz raczej delikatne korekty, gdzie udaje mi się osiągnąć fajne ciepłe brzmienie i lekko zaokrąglone.
Ale wiadomo, że korekty są mocno uzależnione od samego brzmienia basu.
Wcześniej została poruszona również istotna sprawa - stopy i jej ataku, długości itd - wydaje mi się, że do ciepłych basów, ustawionych z dosyć długim releasem nie należy dobierać niewiadomo jak głębokiej stopy, chociaż mogę się mylić i tą kwestię wolę pozostawić starszym kolegą do wyjaśnienia :)
A przestery z którymi masz problem mogą być spowodowane właśnie złym ustawieniem korekcji - ustaw główny kanał master znacznie ciszej i posłuchaj czy te przestery dalej się uwidaczniają - tutaj przydałby się również jakiś analizator widma, aby podpatrzeć co się zbyt mocno wybija ponad wszystko i może powodować ten niechciany przester.
Pozdrawiam!