Pytanie o istotę kompresji..
Witam! Jako że jestem amatorem i dopiero co poznaję coś takiego jak kompresja, mam zasadnicze pytanie. Czy kompresja służy wyłącznie do kompresowania sygnału czy również do zwiększania jego dynamiki. Chodzi mi dokładnie o sytuację gdy w fl studio podepnę jakiś syntezator grający bas do kompresora, i jego sygnał sam w sobie jest bardzo płaski. Sprzęt muzyczny na którym odsłuchuję i akustyka pokoju skutecznie uniemożliwiają mi skuteczną pracę z niskim pasmem.. Będe wdzięczny za rzeczową odpowiedź. Troche się naczytałem o kompresorach ale przez tą akustykę nie mam szansy tego doświadczyć na własnej skórze. Dzięki i pozdrawiam!

Re: Pytanie o istotę kompresji..
...Witam! Jako że jestem amatorem i dopiero co poznaję coś takiego jak kompresja, mam zasadnicze pytanie. Czy kompresja służy wyłącznie do kompresowania sygnału czy również do zwiększania jego dynamiki.
Jezeli jestes poczatkujacy - to odpowiedz jest jedna: kompresja sluzy do kompresowania i zmniejszania (nie zwiekszania!) dynamiki - i tego sie trzymaj.
(Mozna w pewnych przypadkach przy pomocy kompresora doprowadzic to efektu wzrostu rozpietosci dynamiki, ale jest to rzadko stosowane i w dodatku trzeba wiedziec co sie chce uzyskac na danym rodzaju brzmienia czy charakteru gry, wiec pominmy zupelnie ta kwestie)
Chodzi mi dokładnie o sytuację gdy w fl studio podepnę jakiś syntezator grający bas do kompresora, i jego sygnał sam w sobie jest bardzo płaski.
Skorzystaj z kompresora na brzmieniu, na ktorym go szybciej uslyszysz, np. na sladzie 'zwyego' basu. Jest wielce prawdopodobne, ze syntezator brzmi sam w sobie tak, iz nie potrzebuje kompresora.
Jezeli jestes poczatkujacy - to odpowiedz jest jedna: kompresja sluzy do kompresowania i zmniejszania (nie zwiekszania!) dynamiki - i tego sie trzymaj.