Para mikrofonów pojemnościowych
: sobota 26 kwie 2008, 14:11
Jakie wybrać - mogą być nieparowane tylko dwa osobno kupione (wielko czy małomembranowe).
Koledzy -wiem ze temat nieśmiertelny ale troche mineło czasu od poprzednich wątków.
Mam ścisłe (jak zwykle u mnie) dane wejściowe:
1. nagranie czego - mała orkiestra, chór, zespoły kameralne - generalnie smyczki i(lub) chór
2. gdzie - sale średnie 10m x 20m
3. Jaka technika -chyba to sie nazywa ORTF czyli 2 mikrofony w odległosci 10-20 cm (na poprzeczce) i skierowane na skrajne położenie grajków panorama lewy - skrajnie na lewo , prawy - skrajnie na prawo - TEN PUNKT TO TEŻ PYTANIE CZY dla warunków 1,2 tak jest ok - ma byc ładnie i w stereo (z prawej basy, z lewej skrzypce 1 , itd)
4. Małomembranowe (paluszki) czy wielko- tu nie wiem co wpisac bo kiedyś słyszałem że paluszki są mniej uciążliwe- tzn nie trzeba robić korekt po nagraniu - ostatnio ktoś mi powiedział że wręcz przeciwnie, że wielkomembranowe są W TYM PRZYPADKU lepsze.
5. Cena 2 szt - do 1500zł
Proszę tego kto odpowie też o uzasadnienie :
a) dlaczego taka a nie inna wielkość membrany
b) czy kardio, dookólne czy może nerka jak akg3000b (wprawdzie troche za drogi)?
Po prostu powiedźcie w tym prostym przypadku - jakie 2 mikrofony orkiestry i jak je ustawić (wstępnie - bez jakiś późnielszych korekt)
Zrobiłem juz kilka nagrań - były ok ale chciałbym jakiegoś prostego wzorca. prosze o konketne modele (oktava 318, rode nt5, nt2, audio -technika, akg c( ileś tam)ew percepcion , shure, sE1a inne?)
Dzięki z góry za odpowiedzi!
Koledzy -wiem ze temat nieśmiertelny ale troche mineło czasu od poprzednich wątków.
Mam ścisłe (jak zwykle u mnie) dane wejściowe:
1. nagranie czego - mała orkiestra, chór, zespoły kameralne - generalnie smyczki i(lub) chór
2. gdzie - sale średnie 10m x 20m
3. Jaka technika -chyba to sie nazywa ORTF czyli 2 mikrofony w odległosci 10-20 cm (na poprzeczce) i skierowane na skrajne położenie grajków panorama lewy - skrajnie na lewo , prawy - skrajnie na prawo - TEN PUNKT TO TEŻ PYTANIE CZY dla warunków 1,2 tak jest ok - ma byc ładnie i w stereo (z prawej basy, z lewej skrzypce 1 , itd)
4. Małomembranowe (paluszki) czy wielko- tu nie wiem co wpisac bo kiedyś słyszałem że paluszki są mniej uciążliwe- tzn nie trzeba robić korekt po nagraniu - ostatnio ktoś mi powiedział że wręcz przeciwnie, że wielkomembranowe są W TYM PRZYPADKU lepsze.
5. Cena 2 szt - do 1500zł
Proszę tego kto odpowie też o uzasadnienie :
a) dlaczego taka a nie inna wielkość membrany
b) czy kardio, dookólne czy może nerka jak akg3000b (wprawdzie troche za drogi)?
Po prostu powiedźcie w tym prostym przypadku - jakie 2 mikrofony orkiestry i jak je ustawić (wstępnie - bez jakiś późnielszych korekt)
Zrobiłem juz kilka nagrań - były ok ale chciałbym jakiegoś prostego wzorca. prosze o konketne modele (oktava 318, rode nt5, nt2, audio -technika, akg c( ileś tam)ew percepcion , shure, sE1a inne?)
Dzięki z góry za odpowiedzi!