Cubase SX v.2

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Awatar użytkownika
Andy1
Cubase SX v.2

Post autor: Andy1 » niedziela 25 lut 2007, 13:50

Jestem początkujący w tej dziedzinie, więc przepraszam jeżeli mój problem wyda się komuś banalny. Posiadam dwukanałowy minidisc, którym posiłkujemy się podczas grania live (brassy, sekcje rytmiczne). Prosiłbym o łopatologiczny instruktaż w jaki sposób stereofoniczny plik audio przerobić tak, aby w efekcie uzyskać na jednym kanale plik audio (przetworzony ze stereo na mono), a na drugim metronom (dla baniakarza). Posiadam program cubase sx v.2. Z góry dziękuję za pomoc.
[addsig]

Rob-D

Re: Cubase SX v.2

Post autor: Rob-D » poniedziałek 26 lut 2007, 03:28

...Jestem początkujący w tej dziedzinie, więc przepraszam jeżeli mój problem wyda się komuś banalny. Posiadam dwukanałowy minidisc, którym posiłkujemy się podczas grania live (brassy, sekcje rytmiczne). Prosiłbym o łopatologiczny instruktaż w jaki sposób stereofoniczny plik audio przerobić tak, aby w efekcie uzyskać na jednym kanale plik audio (przetworzony ze stereo na mono), a na drugim metronom (dla baniakarza). Posiadam program cubase sx v.2. Z góry dziękuję za pomoc.
...

Najpierw zaznaczasz obaszar i śiady które chcesz żeby były zrzucone do jednego wav'a. Potem wchodzisz w export/audio mixdown tam zaznaczasz channels/mono i zgrywasz. Następnie otwierasz nowy projekt w cubase i importujesz tego mono wav'a na jeden ze śladów, wpisujesz tempo takie jakie orginalnie miał utwór z którego robiłeś tego wav'a i ustawiasz ścieżke tego wav'a skrajne w panoramie np. po lewo. Na drugą trak importujesz jakiś klik lub kant werbla poczym zaznaczasz przyciaganie do siatki i układasz jeden takt "klikania" którego potem powielasz na dowolną długość - ścieżke z "klikaniem" ustawiasz owczywiscie w panoramie skrajnie na prawo.