Strona 1 z 2
Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: wtorek 22 lis 2005, 20:10
autor: jay
witam ,jako ze nie mialem do czynienia wczesniej z kompresorami ( oprocz wtyczek ), chcialem najpierw spytac o pewnie banalna sprawe ... sprzet ten opisywany jest jako monofoniczny lampowy przedwzmacniacz/ kompresor.
Moje pierwsze pytanie jest nastepujące, czy sygnal z mikrofonu po przejsciu przez kompresor bedzie mono? (bo ja to jakos tak rozumuje )
Drugie pytanie odnosnie konkurencji dla tego urzadzenia, czy warte jest swojej ceny czy lepiej zakupic np Focusrite Penta ( ktory jest tanszy a stereo )
Kolejną sprawą o która chciałem zapytac to mikrofon AKG C 4000 B;. W wielu tematch na forum poruszany byl temat mikforonw AKG , lecz w prawie wszystkich ludzie debatują na temat modelu C 3000 B; czy 4000 to juz zapomniany model, czy moze nikt nie zwraca na niego uwagi bo roznica cenowa nie jest adekwatna do roznicy w jakosci pomiedzy 3000 a 4000 hm ? Czy zakup tego urzadzenia to trafny wybor czy lepiej w tej cenie wziasc np Rode ? , z gory dzieki za informacje
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: wtorek 22 lis 2005, 21:02
autor: matiz
Moje pierwsze pytanie jest nastepujące, czy sygnal z mikrofonu po przejsciu przez kompresor bedzie mono? (bo ja to jakos tak rozumuje )
Tak - bedzie mono. Mikrofon podlaczasz jeden, wiec nawet gdy urzadzenie bedzie stereofoniczne i sygnal bedzie na wyjsciu obu kanalow, bedzie on taki sam, a wiec mono.
Drugie pytanie odnosnie konkurencji dla tego urzadzenia, czy warte jest swojej ceny czy lepiej zakupic np Focusrite Penta ( ktory jest tanszy a stereo )
Po pierwsze - do domowych (domowych?) nagran IMO wystarczy procesor mono, bo stereo to conajmniej dwa mikrofony no i zrodlo stereo - a wokal do takowych nie nalezy
Po drugie - ja osobiscie stukrotnie wole brzmienie TL Audio Ivory od Focusrite Platinum - a mam oba.
Kolejną sprawą o która chciałem zapytac to mikrofon AKG C 4000 B;
Tu nie wiem - nie mialem przyjemnosci. Ale dobieralbym raczej lepszy mikrofon do nieco tanszego przedwzmacniacza - moze bez kompresora czy cos, ale ja wole lepszy mikrofon. Ten 5050 nie jest moze zbyt wyrafinowany, ale OIDP AKG C4000 jeszcze mniej

Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: wtorek 22 lis 2005, 23:43
autor: jay
...
Moje pierwsze pytanie jest nastepujące, czy sygnal z mikrofonu po przejsciu przez kompresor bedzie mono? (bo ja to jakos tak rozumuje )
Tak - bedzie mono. Mikrofon podlaczasz jeden, wiec nawet gdy urzadzenie bedzie stereofoniczne i sygnal bedzie na wyjsciu obu kanalow, bedzie on taki sam, a wiec mono.
Drugie pytanie odnosnie konkurencji dla tego urzadzenia, czy warte jest swojej ceny czy lepiej zakupic np Focusrite Penta ( ktory jest tanszy a stereo )
Po pierwsze - do domowych (domowych?) nagran IMO wystarczy procesor mono, bo stereo to conajmniej dwa mikrofony no i zrodlo stereo - a wokal do takowych nie nalezy
Po drugie - ja osobiscie stukrotnie wole brzmienie TL Audio Ivory od Focusrite Platinum - a mam oba.
Kolejną sprawą o która chciałem zapytac to mikrofon AKG C 4000 B;
Tu nie wiem - nie mialem przyjemnosci. Ale dobieralbym raczej lepszy mikrofon do nieco tanszego przedwzmacniacza - moze bez kompresora czy cos, ale ja wole lepszy mikrofon. Ten 5050 nie jest moze zbyt wyrafinowany, ale OIDP AKG C4000 jeszcze mniej

...
*********************
dodam jeszcze, ze ten AKG bedzie podlaczany do Compacta 4 (badz 10 ale to nie wazne), a tam z tego co sie orientuje sa dobre przedwzmacniacze, dlatego IVORY chcialem uzywac wylacznie jako kompresora...
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: wtorek 22 lis 2005, 23:51
autor: matiz
dodam jeszcze, ze ten AKG bedzie podlaczany do Compacta 4 (badz 10 ale to nie wazne), a tam z tego co sie orientuje sa dobre przedwzmacniacze, dlatego IVORY chcialem uzywac wylacznie jako kompresora
A to sobie daruj - kompresor jest akurat taki sobie, w dodatku IMO malo potrzebny w domowych warunkach (to znaczy kompresor potrzebny w ogole, ale raczej programowy). Natomiast przedwzmacniacz w TL Ivory - wydaje mi sie, ze w stosunku do Compacta uslyszysz roznice. Ale znow - jak tak, to za wszystko (za pieniadze na preamp, kompresor i mikrofon) kup mikrofon.
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: środa 23 lis 2005, 01:10
autor: Zbynia
a ja twierdze ze kompresor jest potrzebny - i czesto sie przydaje - bo nie wiadomo kogo i co bedziesz akurat nagrywal......
ale to kwestia przyzwyczajen - ja wole nagrac obrobiony sygnal a nie dlubac potem - potem wole piwko....
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: środa 23 lis 2005, 01:17
autor: jay
...a ja twierdze ze kompresor jest potrzebny - i czesto sie przydaje - bo nie wiadomo kogo i co bedziesz akurat nagrywal......
ale to kwestia przyzwyczajen - ja wole nagrac obrobiony sygnal a nie dlubac potem - potem wole piwko.......
**********************
czy w takim razie w tym przedziale cenowym ( do 2500 zł ) jest jakis lepszy kompresor niz TL , moze bellari ? moze ktos cos poradzic ?
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: środa 23 lis 2005, 09:12
autor: matiz
czy w takim razie w tym przedziale cenowym ( do 2500 zł ) jest jakis lepszy kompresor niz TL , moze bellari ? moze ktos cos poradzic ?
Tworzymy kolejny mega-watek

, ale nie moge sie powstrzymac - po kiego Ci ten kompresor? Czy on jakos automagicznie ma zapewnic TLUSTE i CIEPLE brzmienie? Jak masz karte 24 bitowa nie SBlive, to bez najmniejszego problemu mozesz zastosowac kompresor w programie, w jakim pracujesz, bez zadnej straty jakosci. Na poczatek przeciez moze to byc nawet jakis darmowy, a te 2500PLN zostanie w kieszeni (na razie)

Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: środa 23 lis 2005, 12:27
autor: Zbynia
powiem ci tak - musialbym kolezke na odsluchu bardzo podglosnic albo bardzo sciszyc mu muzyke zeby sie slyszal...........
majac kompresor nie musze tak szalec - i nie musze pozniej tego kompresowac(a tak odrazu delikatnie sobie zjade piki i po klopocie)....pozatym ma jeszcze eq wiec wstepnie mam podpieszczony wokal - i nie musze dlubac sie z tym pozniej......(tylko delikatna korekta)
taki plus
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: środa 23 lis 2005, 12:35
autor: matiz
powiem ci tak - musialbym kolezke na odsluchu bardzo podglosnic albo bardzo sciszyc mu muzyke zeby sie slyszal.
I po to trzeba kupowac kompresor? To ja bym przeznaczyl te 2500PLN na porzadny system sluchawkowy (calkiem niezly wyjdzie) i po klopocie

.
Re: Ivory 5050 mkII i AKG C 4000 B
: środa 23 lis 2005, 22:31
autor: jay
...
czy w takim razie w tym przedziale cenowym ( do 2500 zł ) jest jakis lepszy kompresor niz TL , moze bellari ? moze ktos cos poradzic ?
Tworzymy kolejny mega-watek

, ale nie moge sie powstrzymac - po kiego Ci ten kompresor? Czy on jakos automagicznie ma zapewnic TLUSTE i CIEPLE brzmienie? Jak masz karte 24 bitowa nie SBlive, to bez najmniejszego problemu mozesz zastosowac kompresor w programie, w jakim pracujesz, bez zadnej straty jakosci. Na poczatek przeciez moze to byc nawet jakis darmowy, a te 2500PLN zostanie w kieszeni (na razie)

...
**********************
czuje w twoim poscie nutke drwiny... otóż karte posiadam emu 1212 a kompresor sluzylby owszem do wokalu, aczkowiek zamierzalem przepuszczac przez niego takze sygnal z MPC i klawisza yamahy