
Pytania o mix i nie tylko
- refleksjonista
- Posty:19
- Rejestracja:środa 31 sie 2005, 00:00
właśnie tak robiłem juz wczesniej i nie chce nic zarejestrować

Re: Pytania o mix i nie tylko
...właśnie tak robiłem juz wczesniej i nie chce nic zarejestrować
...
**********************
grasz myszką czy instrumentem przez interfejs midi?

**********************
grasz myszką czy instrumentem przez interfejs midi?
Re: Pytania o mix i nie tylko
...teraz zadam moze i głupie pytanie ale nigdy nic nie grałem tylko ustawiałem wszystko ręcznie za pomocą myszki jak mam sobie zgrac te dźwieki które wygrywam jak je zarejestrowac
...
**********************
Musisz włączyć record, a następnie wcisnąć play i klepiesz :), ślad pojawi się dopiero po zatrzymaniu nagrywania i wciśnięciu stop. Możesz ustawić sobie żeby FL czekał z nagrywaniem do momentu aż wciśniesz pierwszy klawisz (CTRL+I opcja Wait for input to start playing).

**********************
Musisz włączyć record, a następnie wcisnąć play i klepiesz :), ślad pojawi się dopiero po zatrzymaniu nagrywania i wciśnięciu stop. Możesz ustawić sobie żeby FL czekał z nagrywaniem do momentu aż wciśniesz pierwszy klawisz (CTRL+I opcja Wait for input to start playing).
Pozdrawiam
- refleksjonista
- Posty:19
- Rejestracja:środa 31 sie 2005, 00:00
Re: Pytania o mix i nie tylko
no dokładnie tak robiłem i nic mi nie zapisuje po wciśnięciu stopa a sprubowałem na wersji 4.0 i zapisało wiec nie wiem co jest grane
Re: Pytania o mix i nie tylko
...no dokładnie tak robiłem i nic mi nie zapisuje po wciśnięciu stopa a sprubowałem na wersji 4.0 i zapisało wiec nie wiem co jest grane...
**********************
To masz pewnie coś nie tak w konfiguracji, bo powinno się zapisać bez bólu...
**********************
To masz pewnie coś nie tak w konfiguracji, bo powinno się zapisać bez bólu...
Pozdrawiam
- refleksjonista
- Posty:19
- Rejestracja:środa 31 sie 2005, 00:00
Re: Pytania o mix i nie tylko
przeinstalowałem program i pyrka dzięki wszystkim





- refleksjonista
- Posty:19
- Rejestracja:środa 31 sie 2005, 00:00
Re: Pytania o mix i nie tylko
...1) jakie efekty zazwyczaj dajecie na sumie
***
Nie ma sztywnych zasad. Poczytaj archiwum, bo było już nie raz.
2)teraz chciałbym zapytac o wokale bo czytałem o obróbce wokali w jednym z tematów ale ciagle było tam zaznaczane ze jest to dla mikrofonu dynamicznego wiec powiedzcie mi teraz jak powinna wygladac w odpowiedniej kolejności obróbka wokalu nagranego na pojemniaku w kabinie i bez kabiny
***
Wokal obrabiasz tak jak Ci pasuje, a nie tak jak Ci każą... no chyba, że wyjątkowo wredny artysta, albo ma lepszy słuch
. Zasadniczo nie ma większej różnicy między obróbką. Nie ma czegoś takiego jak odpowiednia kolejność obróbki itd...
3)teraz pytanko nie dotyczace raczej miksu a długości dźwieku chodzi mi o jego wydłużenie np pojedyńczego dźwieku pianinka chodzi o to zeby przedłuzc dźwiek na odpowiednią długosc np na cały patern w przypadku kozystania z fl ktos mi kiedys poradził zeby sie pobawic timestrechingiem czy coś takiego ale nieciekawie to wygląda jest na to jakiś sposób poza kozystaniem z długich dźwięków??
***
Zrobić pianinko samemu. Timestretch jest kiepski w FL.
4)tu pytanko odnośnie tez nie miksu a masteringu wiem ze masterowanie na kompie nie da tego co na urzadzeniach ale o dziwo miałem przyjemnosc byc w lokalnym studio i oni smykali sobie wszystko na kompie bez żadnych urzadzeń mimo ze je mieli i chciałbym porównać ich sposób z tymi które wy stosujecie jeszcze niestety nie mam informacji jak to leci za koleją co oni tam nakładają ale w tym tygodniu bede miec jak pujde po swój kawałek
***
Najpierw pomixuj setki kawałków, a potem zajmij się masteringiem...TAK WŁAŚNIE CHCE ZROBIC MASTERING TRAKTUJE POGLĄDOWO
5)w jakim rozszerzeniu robic miks i wogóle cały bit juz nie mówie o wokalu bo tak sie bawiłem w konwersje tego i wyszło to tak ze jak zmieniłem np 16/48 000 na 16/44 100 to jakośc padła strasznie mówie tu o pliku w formie wave nie wiem jak to by sie miało do mp3 czy tez spadła by tak strasznie jakość
***
Jak to w jakim rozszerzeniu? Wav to "bezstratny" format i raczej tylko na takim się pracuje. A próbkowanie to już kwestia tego jaką masz kartę. Czytałeś kiedykolwiek czym jest mp3? Bo przy kompresji na mp3 jakość pada BAAAAAAAAAAAARDZO strasznie. Jak tego nie słyszysz to coś z Tobą kiepsko...
WIEM ŻE PADA BO DZIS ZROBIŁEM TO SAMO Z MP3 CO KIEDYS Z WAVEM
6)kolejne pytanie bit robic w mono czy stereo, sampli uzywać zapisanych w mono czy stereo, mix robić w mono czy stereo, wokal zapisywac i obrabiać w mono czy stereo, masetring robic w mono czy stereo??
***
Perkusję robi się raczej w mono, a ustawia się ją później w panoramie.
Czy Ty wiesz wogóle czym się róźni mono od stereo? Wystarczy trochę logicznego pomyślunku. Sample... hmm... najlepiej wogóle nie używać, a jeśli już to za zgodą wykonawcy. Wokal w mono, bo sygnał z mikrofonu masz mono (chociaż nie zawsze, ale w Twoim przypadku na pewno). Masteringu - nie robić na Twoim poziomie...
WIEM CZYM SIE RÓŻNI MONO OD STEREO WYSTARCZY WŁĄCZYĆ JAKI KOLWIEK PLIK W EDYTORZE I JUZ WIDAĆ RÓŻNICE
SAMPLE UZYWAM TYLKO Z BARDZO STARYCH WINYLI NA SAMPLOWANIE Z KTÓRYCH POLSKIE PRAWO ZEZWALA LUB Z PAKÓW KTÓRE MOŻNA KUPIĆ W SKLEPACH GŁÓWNIE INTERNETOWYCH
NO MASZ RACJE Z MOJEGO MIKROFONU STEREO NIE POLECI
7)dc offset czy coś podobnego obcinać na sumie czy na każdej ściezce??i czy trzeba je obcinac zarówno na bicie na wokalu i późnej podczas masterowania bo sam nie wiem nie znam sie za dobrze jeszcze
***
DC Offset robi się raczej na każdej ścieżce.
PODOBNIE MYŚLAŁEM ZRESZTĄ JUZ SIE DOGRZEBAŁEM WYPOWIEDZI NA TEN TEMAT
8)to tez raczej nie jest związane z miksem ale pytam chodzi dokładnie o sampling tniecie pojedyńcze dźwięki i uderzenia czy tez całe partie instrumentu tniecie?? i kolejne w jakich rozszerzeniach zapisujecie sample ja zawsze zapisywałem w 16/44 100 w formacie wave
***
Tu raczej nikt nie tnie, bo to nie forum dla hip-hopowców tylko dla muzyków i realizatorów.
A PRODUCENT MUZYKI RAP TO NIE MUZYK??
MOJA RADA:
CZYTAĆ CZYTAĆ CZYTAĆ CZYTAĆ, A POTEM ZADAWAĆ PYTANIA....
**********************NO WŁAŚNIE CZYTAM I Z MOJEGO CZYTANIA TE RZECZY NIE POWYNIKAŁY WIĘC ZAPYTAŁEM NO I MAM ODPOWIEDZI
DZIEKI I POZDRAWIAM
***
Nie ma sztywnych zasad. Poczytaj archiwum, bo było już nie raz.
2)teraz chciałbym zapytac o wokale bo czytałem o obróbce wokali w jednym z tematów ale ciagle było tam zaznaczane ze jest to dla mikrofonu dynamicznego wiec powiedzcie mi teraz jak powinna wygladac w odpowiedniej kolejności obróbka wokalu nagranego na pojemniaku w kabinie i bez kabiny
***
Wokal obrabiasz tak jak Ci pasuje, a nie tak jak Ci każą... no chyba, że wyjątkowo wredny artysta, albo ma lepszy słuch

3)teraz pytanko nie dotyczace raczej miksu a długości dźwieku chodzi mi o jego wydłużenie np pojedyńczego dźwieku pianinka chodzi o to zeby przedłuzc dźwiek na odpowiednią długosc np na cały patern w przypadku kozystania z fl ktos mi kiedys poradził zeby sie pobawic timestrechingiem czy coś takiego ale nieciekawie to wygląda jest na to jakiś sposób poza kozystaniem z długich dźwięków??
***
Zrobić pianinko samemu. Timestretch jest kiepski w FL.
4)tu pytanko odnośnie tez nie miksu a masteringu wiem ze masterowanie na kompie nie da tego co na urzadzeniach ale o dziwo miałem przyjemnosc byc w lokalnym studio i oni smykali sobie wszystko na kompie bez żadnych urzadzeń mimo ze je mieli
***
Najpierw pomixuj setki kawałków, a potem zajmij się masteringiem...TAK WŁAŚNIE CHCE ZROBIC MASTERING TRAKTUJE POGLĄDOWO
5)w jakim rozszerzeniu robic miks i wogóle cały bit juz nie mówie o wokalu bo tak sie bawiłem w konwersje tego i wyszło to tak ze jak zmieniłem np 16/48 000 na 16/44 100 to jakośc padła strasznie mówie tu o pliku w formie wave nie wiem jak to by sie miało do mp3 czy tez spadła by tak strasznie jakość
***
Jak to w jakim rozszerzeniu? Wav to "bezstratny" format i raczej tylko na takim się pracuje. A próbkowanie to już kwestia tego jaką masz kartę. Czytałeś kiedykolwiek czym jest mp3? Bo przy kompresji na mp3 jakość pada BAAAAAAAAAAAARDZO strasznie. Jak tego nie słyszysz to coś z Tobą kiepsko...
WIEM ŻE PADA BO DZIS ZROBIŁEM TO SAMO Z MP3 CO KIEDYS Z WAVEM
6)kolejne pytanie bit robic w mono czy stereo, sampli uzywać zapisanych w mono czy stereo, mix robić w mono czy stereo, wokal zapisywac i obrabiać w mono czy stereo, masetring robic w mono czy stereo??
***
Perkusję robi się raczej w mono, a ustawia się ją później w panoramie.
Czy Ty wiesz wogóle czym się róźni mono od stereo? Wystarczy trochę logicznego pomyślunku. Sample... hmm... najlepiej wogóle nie używać, a jeśli już to za zgodą wykonawcy. Wokal w mono, bo sygnał z mikrofonu masz mono (chociaż nie zawsze, ale w Twoim przypadku na pewno). Masteringu - nie robić na Twoim poziomie...
WIEM CZYM SIE RÓŻNI MONO OD STEREO WYSTARCZY WŁĄCZYĆ JAKI KOLWIEK PLIK W EDYTORZE I JUZ WIDAĆ RÓŻNICE
SAMPLE UZYWAM TYLKO Z BARDZO STARYCH WINYLI NA SAMPLOWANIE Z KTÓRYCH POLSKIE PRAWO ZEZWALA LUB Z PAKÓW KTÓRE MOŻNA KUPIĆ W SKLEPACH GŁÓWNIE INTERNETOWYCH
NO MASZ RACJE Z MOJEGO MIKROFONU STEREO NIE POLECI
7)dc offset czy coś podobnego
***
DC Offset robi się raczej na każdej ścieżce.
PODOBNIE MYŚLAŁEM ZRESZTĄ JUZ SIE DOGRZEBAŁEM WYPOWIEDZI NA TEN TEMAT
8)to tez raczej nie jest związane z miksem ale pytam chodzi dokładnie o sampling tniecie pojedyńcze dźwięki i uderzenia czy tez całe partie instrumentu tniecie?? i kolejne w jakich rozszerzeniach zapisujecie sample ja zawsze zapisywałem w 16/44 100 w formacie wave
***
Tu raczej nikt nie tnie, bo to nie forum dla hip-hopowców tylko dla muzyków i realizatorów.
A PRODUCENT MUZYKI RAP TO NIE MUZYK??
MOJA RADA:
CZYTAĆ CZYTAĆ CZYTAĆ CZYTAĆ, A POTEM ZADAWAĆ PYTANIA....
**********************NO WŁAŚNIE CZYTAM I Z MOJEGO CZYTANIA TE RZECZY NIE POWYNIKAŁY WIĘC ZAPYTAŁEM NO I MAM ODPOWIEDZI
DZIEKI I POZDRAWIAM
Re: Pytania o mix i nie tylko
"Tu raczej nikt nie tnie, bo to nie forum dla hip-hopowców tylko dla muzyków i realizatorów.
A PRODUCENT MUZYKI RAP TO NIE MUZYK??"
**************
Przede wszystkim błędne jest rozumienie pojęcia "producent", ale o tym może kiedy indziej. Według mnie i pewnie sporej rzeszy ludzi, muzyk to osoba, która tworzy WŁASNĄ muzykę, bez oparcia o sample itd. Po prostu tworzy ją od podstaw, dlatego osoby robiącej muzykę z sampli nigdy nie nazwę muzykiem, choćby nie wiem jak dobrze było to sklejone.
A PRODUCENT MUZYKI RAP TO NIE MUZYK??"
**************
Przede wszystkim błędne jest rozumienie pojęcia "producent", ale o tym może kiedy indziej. Według mnie i pewnie sporej rzeszy ludzi, muzyk to osoba, która tworzy WŁASNĄ muzykę, bez oparcia o sample itd. Po prostu tworzy ją od podstaw, dlatego osoby robiącej muzykę z sampli nigdy nie nazwę muzykiem, choćby nie wiem jak dobrze było to sklejone.
Pozdrawiam
- refleksjonista
- Posty:19
- Rejestracja:środa 31 sie 2005, 00:00
Re: Pytania o mix i nie tylko
hmmmmm dziwne bo gdzie nie popatrze to np przy takim NOONIE wszedzie pisza ze jest producentem muzykiem itd a dużo rzeczy sampluje prawdą jest ze na syntezatorach dużo rzeczy gra ale to ze sampluje to też fakt to samo mozna powiedziec o prawie wszystkich innych znanych bitmasterów z polskiej sceny rapowej
poza tym w wiekszosci tworzą swoje brzmienia z tych które wytną np nakładając dwa różne na siebie i całą mase efektów wiec tez tworza tylko nie graja sobie tego dźwięku dla mnie żadna różnica
ale nie ma sie o co spierać bo tak moglibysmy sobie 2 lata
pozdrawiam
poza tym w wiekszosci tworzą swoje brzmienia z tych które wytną np nakładając dwa różne na siebie i całą mase efektów wiec tez tworza tylko nie graja sobie tego dźwięku dla mnie żadna różnica
ale nie ma sie o co spierać bo tak moglibysmy sobie 2 lata
pozdrawiam
Re: Pytania o mix i nie tylko
Przede wszystkim błędne jest rozumienie pojęcia "producent", ale o tym może kiedy indziej. Według mnie i pewnie sporej rzeszy ludzi, muzyk to osoba, która tworzy WŁASNĄ muzykę, bez oparcia o sample itd. Po prostu tworzy ją od podstaw, dlatego osoby robiącej muzykę z sampli nigdy nie nazwę muzykiem, choćby nie wiem jak dobrze było to sklejone....
**********************
No to jak ja użyję w swoim utworku parę pętli perkusyjnych z płyt Polish Jazz, to już muzykiem nie jestem? Rozumiem, że złożenie swojego utworu WYŁĄCZNIE z czyichś sampli jest może sprawą dyskusyjną (czy w "Skalpelu" nie ma muzyków??... ), to użycie kilku bądź kilkunastu sampli, do tego przekształconych i potraktowanych efektami jest równie "muzyczne" jak zagranie tego samego od początku. Zresztą niektórzy (np. ja) nie używają loopów z wygody (bo jest cały bit i nic nie trzeba w nim grzebać), ale po to, żeby uzyskać jakieś brzmienie, czy wstawić instrument, którego nie ma możliwości nagrać (np. saksofon). Oczywiście używanie sampli wiąże się z ograniczeniami (raczej nie da się zmienić tego, co ktoś zagrał), ale w moim przypadku otwiera nieskończone "połacie" możliwości i sposobów na zrobienie utworu.
Pozdrawiam
**********************
No to jak ja użyję w swoim utworku parę pętli perkusyjnych z płyt Polish Jazz, to już muzykiem nie jestem? Rozumiem, że złożenie swojego utworu WYŁĄCZNIE z czyichś sampli jest może sprawą dyskusyjną (czy w "Skalpelu" nie ma muzyków??... ), to użycie kilku bądź kilkunastu sampli, do tego przekształconych i potraktowanych efektami jest równie "muzyczne" jak zagranie tego samego od początku. Zresztą niektórzy (np. ja) nie używają loopów z wygody (bo jest cały bit i nic nie trzeba w nim grzebać), ale po to, żeby uzyskać jakieś brzmienie, czy wstawić instrument, którego nie ma możliwości nagrać (np. saksofon). Oczywiście używanie sampli wiąże się z ograniczeniami (raczej nie da się zmienić tego, co ktoś zagrał), ale w moim przypadku otwiera nieskończone "połacie" możliwości i sposobów na zrobienie utworu.
Pozdrawiam
www.myspace.com/pchelki