A co do hammonda (instrumentu), to chyba chyba należy do dość trudnych do podrobienia na drodze samplingu. Nie jestem fetyszystą starych instrumentów, ale akurat to brzmienie wydaje mi się niepowtarzalne....
**********************
No tu się muszę zgodzić ale wydaje mi się że dobre próbki i dobry procesor efektów może zbliżyć do osiągnięcia brzmienia tego klasyka.
Niestety jestem wymagający w tym temacie bo miałem kiedyś hammonda i niestety musiałem go sprzedać ze względów finansowych.
A co do karty o której pisał kolega Yaniki (RFX) to wie może ktoś gdzie można takową nabyć i ile może ona kosztować ?
Sampler E-mu e5000
- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Sampler E-mu e5000
Co do brzmienia hammonda to spotkałem próbki nagrane z leslie oraz drugi program bez. Tak wiec mozna tak wykombinować ze ustawic głosnosci na odwrót aby barwy przenikały jedna w drugą podczas przekręcenia kółka modulation.Druga mozliwosc to brzmienie z leslie które uzalenione jest od dynamiki , nuty grane od np 100 velo , są z leslie a poniżej tego progu bez.
To takie patenty jesli brak w procesorze fx tego efektu.
Jeszcze mozna sie pobawic z panorama i Lfo w syntezie .
Pozdrawiam
To takie patenty jesli brak w procesorze fx tego efektu.
Jeszcze mozna sie pobawic z panorama i Lfo w syntezie .
Pozdrawiam
Re: Sampler E-mu e5000
...Co do brzmienia hammonda to spotkałem próbki nagrane z leslie oraz drugi program bez. Tak wiec mozna tak wykombinować ze ustawic głosnosci na odwrót aby barwy przenikały jedna w drugą podczas przekręcenia kółka modulation.Druga mozliwosc to brzmienie z leslie które uzalenione jest od dynamiki , nuty grane od np 100 velo , są z leslie a poniżej tego progu bez.
To takie patenty jesli brak w procesorze fx tego efektu.
Jeszcze mozna sie pobawic z panorama i Lfo w syntezie .
Pozdrawiam ...
**********************
No tak tylko jeżeli ustawię dwie warstwy z różnym velocity to to nierozwiązuje sprawy ponieważ lesli musi się rozkręcać a nie być odrazu w prędkości fast.
O co chodzi z tym ustawieniem głośności tak żeby barwy przenikały jedna w drugą ?
To takie patenty jesli brak w procesorze fx tego efektu.
Jeszcze mozna sie pobawic z panorama i Lfo w syntezie .
Pozdrawiam ...
**********************
No tak tylko jeżeli ustawię dwie warstwy z różnym velocity to to nierozwiązuje sprawy ponieważ lesli musi się rozkręcać a nie być odrazu w prędkości fast.
O co chodzi z tym ustawieniem głośności tak żeby barwy przenikały jedna w drugą ?
Klawiszowiec
- mr-hammond
- Posty:1416
- Rejestracja:poniedziałek 08 gru 2003, 00:00
Re: Sampler E-mu e5000
O co chodzi z tym ustawieniem głośności tak żeby barwy przenikały jedna w drugą ?...
**********************
To taki patent jak nie ma leslie a masz dwe próbki nagrane jedna bez tego efektu a druga z efektem.
Ustawiasz w samplerze 2 próbki z tym ze ustawiasz np na jednym suwaku głośność tych barw w ten sposób ze jak jedną zgłasniasz to druga sie scisza.
Musisz tak wybrać punkt aby nie było sytuacji ze barwa cichnie .Probki sie przenikaja i w ten sposób wybierasz czy chcesz miec probke z leslie czy bez.
Tak o to mozna uzyskac pseudo- symulacje hammonda .
Mam nadzieje ze juz wszystko jasne.
Poszukaj cos na temat morphingu powinno pomóc.
Pozdrawiam
**********************
To taki patent jak nie ma leslie a masz dwe próbki nagrane jedna bez tego efektu a druga z efektem.
Ustawiasz w samplerze 2 próbki z tym ze ustawiasz np na jednym suwaku głośność tych barw w ten sposób ze jak jedną zgłasniasz to druga sie scisza.
Musisz tak wybrać punkt aby nie było sytuacji ze barwa cichnie .Probki sie przenikaja i w ten sposób wybierasz czy chcesz miec probke z leslie czy bez.
Tak o to mozna uzyskac pseudo- symulacje hammonda .
Mam nadzieje ze juz wszystko jasne.
Poszukaj cos na temat morphingu powinno pomóc.
Pozdrawiam
Re: Sampler E-mu e5000
To taki patent jak nie ma leslie a masz dwe próbki nagrane jedna bez tego efektu a druga z efektem.
Ustawiasz w samplerze 2 próbki z tym ze ustawiasz np na jednym suwaku głośność tych barw w ten sposób ze jak jedną zgłasniasz to druga sie scisza.
Musisz tak wybrać punkt aby nie było sytuacji ze barwa cichnie .Probki sie przenikaja i w ten sposób wybierasz czy chcesz miec probke z leslie czy bez.
Tak o to mozna uzyskac pseudo- symulacje hammonda .
Mam nadzieje ze juz wszystko jasne.
Poszukaj cos na temat morphingu powinno pomóc.
Pozdrawiam
...
**********************
Acha już czaję. No w sumie jest to jakieś wyjście. LFO raczej odpada.
Jak pisałem wczesniej byłem szczęśliwym posiadaczem hammonda (neistety już niejestem) więc jestem bardzo wymagający w tej kwestii
Ustawiasz w samplerze 2 próbki z tym ze ustawiasz np na jednym suwaku głośność tych barw w ten sposób ze jak jedną zgłasniasz to druga sie scisza.
Musisz tak wybrać punkt aby nie było sytuacji ze barwa cichnie .Probki sie przenikaja i w ten sposób wybierasz czy chcesz miec probke z leslie czy bez.
Tak o to mozna uzyskac pseudo- symulacje hammonda .
Mam nadzieje ze juz wszystko jasne.
Poszukaj cos na temat morphingu powinno pomóc.
Pozdrawiam
...
**********************
Acha już czaję. No w sumie jest to jakieś wyjście. LFO raczej odpada.
Jak pisałem wczesniej byłem szczęśliwym posiadaczem hammonda (neistety już niejestem) więc jestem bardzo wymagający w tej kwestii
Klawiszowiec
Re: Sampler E-mu e5000
...Osobiście uwielbiam ten sampler i ciągle z nim pracuję pomimo równoległego flirtu z oprogramowaniem.
Kupując go warto zwrócić uwagę na 2 sprawy:
Moduły pamięci SIMM, z których korzysta sampler są coraz trudniej dostępne, zwłsaszcza duże pojemności (aby maksymalnie rozszerzyć pamięć potrzeba 2 kostki po 64MB - bardzo trudno znaleźć taki rarytas);
Wbudowana stacja dysków raczej nie nadaje się do transferu dużych plików z samplami i programami. Dobrze wyposażyć sampler w twardy dysk, który rozwiąże problem z przechowywaniem danych. Natomiast - ze względu na niewygodny nośnik, jakim jest wspomniana stacja dysków i na fakt, że transfer sampli przez MIDI to mordęga - import danych (np. sampli obrobionych na komputerze) wymagać będzie podpięcia samplera do komputera przez SCSI lub np. zakup ZIPa (... jeśli mamy drugi, pracujący z komputerem)....
**********************
witam
no właśnie mam emu esi 32 a sample z kompa przezucam przez midi,mam też zipa ale nie mam pojecia jak przez zipa przerzucac,możecie mi wytłumaczyc?aha i ma ktos może takiego emu esi32 na zbyciu bo w moim wyświetlacz pada?
Kupując go warto zwrócić uwagę na 2 sprawy:
Moduły pamięci SIMM, z których korzysta sampler są coraz trudniej dostępne, zwłsaszcza duże pojemności (aby maksymalnie rozszerzyć pamięć potrzeba 2 kostki po 64MB - bardzo trudno znaleźć taki rarytas);
Wbudowana stacja dysków raczej nie nadaje się do transferu dużych plików z samplami i programami. Dobrze wyposażyć sampler w twardy dysk, który rozwiąże problem z przechowywaniem danych. Natomiast - ze względu na niewygodny nośnik, jakim jest wspomniana stacja dysków i na fakt, że transfer sampli przez MIDI to mordęga - import danych (np. sampli obrobionych na komputerze) wymagać będzie podpięcia samplera do komputera przez SCSI lub np. zakup ZIPa (... jeśli mamy drugi, pracujący z komputerem)....
**********************
witam
no właśnie mam emu esi 32 a sample z kompa przezucam przez midi,mam też zipa ale nie mam pojecia jak przez zipa przerzucac,możecie mi wytłumaczyc?aha i ma ktos może takiego emu esi32 na zbyciu bo w moim wyświetlacz pada?
