Jak podać sygnał dla radia?
- Chory_Pastoor
- Posty:12
- Rejestracja:niedziela 28 sie 2005, 00:00
Mam pewien problem, otóz za kilka dni nagłasniam pewien koncert i niespodziewanie dowiedziałem sie, że będzie tam radio i chca zrobic rejestracje z tego koncertu. Mam więc pytanie co mi potrzeba do przeprowadzenia rejestracji, jakie urzadzenia ? oraz jak mam to podłączyc do konsolety tzn. skad pobierac sygnał ? i jak pobierac czy poprzez grupy czy matryce ?
- Chory_Pastoor
- Posty:12
- Rejestracja:niedziela 28 sie 2005, 00:00
Re: Jak podać sygnał dla radia?
...jaki masz mikser?
...
**********************
Soundcraft Two Series 32ch.
...
**********************
Soundcraft Two Series 32ch.
- AlfonsoRodeo
- Posty:757
- Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00
Re: Jak podać sygnał dla radia?
...Mam pewien problem, otóz za kilka dni nagłasniam pewien koncert i niespodziewanie dowiedziałem sie, że będzie tam radio i chca zrobic rejestracje z tego koncertu. Mam więc pytanie co mi potrzeba do przeprowadzenia rejestracji, jakie urzadzenia ? oraz jak mam to podłączyc do konsolety tzn. skad pobierac sygnał ? i jak pobierac czy poprzez grupy czy matryce ?...
**********************
Zalezy co oni z tym sygnalem beda chcieli robic i jakie maja mozliwosci odnosnie rejestracji audio. Jezeli oni maja rejestrowac, to kwestia rekordera juz twoja nie jest. Najprostsza metoda to pobranie sygnalu z jakiegos pomocniczego wyjscia (Ancillary out itp.). Sygnal mozna tez podawac z directow z grup, ale do celow recordnigowych przeznaczona jest glownie matryca i to z niej nalezaloby korzystac. Co do rekorderow, jesli juz, to Fostex D-90 albo D-160, albo po prostu komp z wielokanalowa karta.
**********************
Zalezy co oni z tym sygnalem beda chcieli robic i jakie maja mozliwosci odnosnie rejestracji audio. Jezeli oni maja rejestrowac, to kwestia rekordera juz twoja nie jest. Najprostsza metoda to pobranie sygnalu z jakiegos pomocniczego wyjscia (Ancillary out itp.). Sygnal mozna tez podawac z directow z grup, ale do celow recordnigowych przeznaczona jest glownie matryca i to z niej nalezaloby korzystac. Co do rekorderow, jesli juz, to Fostex D-90 albo D-160, albo po prostu komp z wielokanalowa karta.
Re: Jak podać sygnał dla radia?
(Ancillary out itp.)
**********************
A moze "auxiliary out"? Bo czegos takiego jak napisales to ja sobie nie przypominam w zadnym stole
To wyjscie sie nie nadaje do celow nagraniowych.. W kazdym wlocie powinienes miec tzw. "Direct out" - jesli rejestracja ma byc wielosladowa to korzystasz z tych wlasnie wyjsc by rejestrowac na osobnym sladzie kazdy wlot w mikserze.. Nalezy pamietac ze w takim wypadku stol powinin byc tak skonfigurowany aby mial Direct Out przed glownym tlumikiem na torze - inaczej rejastrator nagra kazde poruszenie tym tlumikiem a nie o to chyba nam chodzi prawda?
W wypadku nagran stereo robimy podobnie - wypuszczajac directami sygnaly z poszczegolnych torow do drugiego niezaleznego miksera gdzie robimy sobie drugi miks.. Wszystko zalezy od mozliwosci sprzetu jakim dysponujesz..
[addsig]
**********************
A moze "auxiliary out"? Bo czegos takiego jak napisales to ja sobie nie przypominam w zadnym stole


[addsig]
uniżenie kłaniam :-)
Re: Jak podać sygnał dla radia?
Nalezy pamietac ze w takim wypadku stol powinin byc tak skonfigurowany aby mial Direct Out przed glownym tlumikiem na torze - inaczej rejastrator nagra kazde poruszenie tym tlumikiem a nie o to chyba nam chodzi prawda?
**********************
Dodam tez ze przed korekcja rowniez.. ale po insertach..
[addsig]

**********************
Dodam tez ze przed korekcja rowniez.. ale po insertach..
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)
- AlfonsoRodeo
- Posty:757
- Rejestracja:poniedziałek 28 lut 2005, 00:00
Re: Jak podać sygnał dla radia?
**********************
To malo, Pawello, stolow widziales w takim razie
Gdybym mowil o AUX, to bym napisal AUX! Ancillary, to wyjscie pomocnicze z sygnalem L R, spotykane w konsolach do granie live.
Oczywiscie mozna zgrywac kazdy slad po direct'cie, ale w przypadku jakiejs duzej formy, gdzie sladow jest az 48, to raczej bezsens. Przynajmniej nie w polskich warunkach - badzmy realistami.
Robienie miksu na drugim mikserze moze sie troszke mijac z celem, skoro mamy matryce a i mowa juz jest o zapisie wielosladowym. Ktorys z nas sie tutaj zamotal, nieprawdaz?
To malo, Pawello, stolow widziales w takim razie

Oczywiscie mozna zgrywac kazdy slad po direct'cie, ale w przypadku jakiejs duzej formy, gdzie sladow jest az 48, to raczej bezsens. Przynajmniej nie w polskich warunkach - badzmy realistami.
Robienie miksu na drugim mikserze moze sie troszke mijac z celem, skoro mamy matryce a i mowa juz jest o zapisie wielosladowym. Ktorys z nas sie tutaj zamotal, nieprawdaz?

Re: Jak podać sygnał dla radia?
busy beda najlepszym wyjsciem - auxy zostawmy na odsluch
kwestia ile sladow bedzie potrzeba
kwestia ile sladow bedzie potrzeba
Re: Jak podać sygnał dla radia?
Trzeba dodać koniecznie separację galwaniczną od wozu transmisyjnego bo różnice poziomów zera mogą zepsuć zakłóceniami nagłośnienie. Di Box koniecznie

zawodowo pracujący akustyk live i studio
Re: Jak podać sygnał dla radia?
Witam,
Kilkakrotnie realizowałem przy okazji koncertu dźwięk dla radia bądź lokalnej TV.
Pamiętaj, że podstawowym Twoim zadaniem jest realizacja dźwięku FOH i na scenie. Niestety radio czy TV załapuje się "przy okazji". Z doświadczenia wiem, że jeśli nie jest to duży koncert typu Opole, to TV przyjeżdża z kamerką i wejściem L/R, które dodatkowo "ratują" swoim mikrofonem na kamerze (w takiej sytuacji rzeczywiście albo matryca, albo nawet tape out z mikserka).
Jeśli jest to większy koncert to jest tak jak jeden z przedmówców wspomniał: separator z galwaniczną separacją i TV czy radio dostaje swój "komplet" sygnałów ze sceny i już sami go sobie miksują wg własnego gustu i smaku.
Proponuję postępowac tak jak w większości liveowych sytuacji proponuję zobaczyć jakie kabloszki Ci Pan z radia przyniesie i zobaczysz co możesz mu dać.
Stół o którym mówisz pozwoli Ci zrobić w zasadzie większość sytuacji jakie mogą mieć miejsce w takiej sztuce. DIR OUTy, matryca, tape out.. na pełnym luzie.
Pozdrawiam i życze miłej zabawy, Antheck
[addsig]
Kilkakrotnie realizowałem przy okazji koncertu dźwięk dla radia bądź lokalnej TV.
Pamiętaj, że podstawowym Twoim zadaniem jest realizacja dźwięku FOH i na scenie. Niestety radio czy TV załapuje się "przy okazji". Z doświadczenia wiem, że jeśli nie jest to duży koncert typu Opole, to TV przyjeżdża z kamerką i wejściem L/R, które dodatkowo "ratują" swoim mikrofonem na kamerze (w takiej sytuacji rzeczywiście albo matryca, albo nawet tape out z mikserka).
Jeśli jest to większy koncert to jest tak jak jeden z przedmówców wspomniał: separator z galwaniczną separacją i TV czy radio dostaje swój "komplet" sygnałów ze sceny i już sami go sobie miksują wg własnego gustu i smaku.
Proponuję postępowac tak jak w większości liveowych sytuacji proponuję zobaczyć jakie kabloszki Ci Pan z radia przyniesie i zobaczysz co możesz mu dać.
Stół o którym mówisz pozwoli Ci zrobić w zasadzie większość sytuacji jakie mogą mieć miejsce w takiej sztuce. DIR OUTy, matryca, tape out.. na pełnym luzie.
Pozdrawiam i życze miłej zabawy, Antheck
[addsig]
Stevie Wonder: "You're the best stage crew I've ever seen..."
Re: Jak podać sygnał dla radia?
To malo, Pawello, stolow widziales w takim razie
Gdybym mowil o AUX, to bym napisal AUX! Ancillary, to wyjscie pomocnicze z sygnalem L R, spotykane w konsolach do granie live.
*****************
Nie jestem alfa ani omega - moge czegos nie wiedziec
Oczywiscie mozna zgrywac kazdy slad po direct'cie, ale w przypadku jakiejs duzej formy, gdzie sladow jest az 48, to raczej bezsens. Przynajmniej nie w polskich warunkach - badzmy realistami.
*****************
To prawda- spory "rejestrator" by sie przydal do 48 sladow
Robienie miksu na drugim mikserze moze sie troszke mijac z celem, skoro mamy matryce a i mowa juz jest o zapisie wielosladowym. Ktorys z nas sie tutaj zamotal, nieprawdaz?
...
*****************
Nie zamotal - nie patrzylem dokladnie na specyfikacje i konfiguracje tego stolu.. Co do 48 sladow - ktoremu zespolowi potrzeba tyle mikrofonow na scenie?? To musialaby byc jakas naprawde spora forma bo zwykle wystarcza parenascie prawda? W wypadku mniejszych form nagranie po dajrekcie jest OK..
[addsig]

*****************
Nie jestem alfa ani omega - moge czegos nie wiedziec
Oczywiscie mozna zgrywac kazdy slad po direct'cie, ale w przypadku jakiejs duzej formy, gdzie sladow jest az 48, to raczej bezsens. Przynajmniej nie w polskich warunkach - badzmy realistami.
*****************
To prawda- spory "rejestrator" by sie przydal do 48 sladow

Robienie miksu na drugim mikserze moze sie troszke mijac z celem, skoro mamy matryce a i mowa juz jest o zapisie wielosladowym. Ktorys z nas sie tutaj zamotal, nieprawdaz?

*****************
Nie zamotal - nie patrzylem dokladnie na specyfikacje i konfiguracje tego stolu.. Co do 48 sladow - ktoremu zespolowi potrzeba tyle mikrofonow na scenie?? To musialaby byc jakas naprawde spora forma bo zwykle wystarcza parenascie prawda? W wypadku mniejszych form nagranie po dajrekcie jest OK..
[addsig]
uniżenie kłaniam :-)