Velocity - jakie wartości dla poszczególnych partii w bicie?

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
negrovano93
Posty:18
Rejestracja:środa 23 sty 2013, 00:00
Velocity - jakie wartości dla poszczególnych partii w bicie?

Post autor: negrovano93 » wtorek 03 wrz 2013, 22:42

Witam wszystkich !


Pytanie to kieruje do tych bardziej doświadczonych uzytkowników - producentów...


Otóż chciałbym się dowiedzieć jakie wartości Velocity uzywacie do poszczególnych partii ?! Chodzi mi mianowicie o perkusje, linię melodyczną i linie basową...


Ja odkąd pamiętam siłe uderzenia werbla ustawiałem zawsze na 127 czyli najwyższą wartość... stopa grała na sile 90 do 100 a hi hat na sile powiedzmy 70....


Teraz mam pytanie czy siłe basu lub innych instrumentów warto ustawiać na 127 czyli najwyższą wartość i później ściszać głośność do pożądanego efektu suwakiem do np  -7db czy lepiej nie podbijać velocity basu do końca tylko dać np. wartośc 90-100 i bawić się suwakiem głośności aż uzyskamy pożadany efekt ?!


A drugie pytanie z troche innej beczki:


CZy zamiast nagrania lini melodycznej grając na zywo na klawiszach, tylko narysowania odręcznie w edytorze Piano Roll tych samych nut dużo trace na dynamice i innych słyszalnych wartościach ?!!  Chodzi mi o to czy będzie słychać bardzo znacząca różnice między zagraniem a narysowaniem odręcznie nut w edytorze Piano roll ?


Pozdrawiam !


smirnoff
Posty:239
Rejestracja:poniedziałek 19 sie 2013, 00:00

Re: Velocity - jakie wartości dla poszczególnych partii w bicie?

Post autor: smirnoff » wtorek 03 wrz 2013, 22:52

Nie sądze żeby to było pytanie do zaawansowanych użytkowników :)


 


Poczytaj w internecie co to jest Dynamika (ta w muzyce), i zastanów się czy jeśli każesz skrzypkowi grać cały czas najgłośniej jak potrafi a potem będziesz bawił się głośnością nagłośnienia to czy to będzie to samo jak on zagra tak jak powinien (ze zróznicowaną dynamiką) a ty tylko ustawisz odpowiednio naglosnienie?


 


To samo jest w nagraniu. Jeśli werbel zawsze ustawiasz na 127 to kazde uderzenie brzmi identycznie - sztucznie, perkusista nigdy nie uderza identycznie. 


 


Zbynia
Posty:7665
Rejestracja:sobota 09 paź 2004, 00:00

Re: Velocity - jakie wartości dla poszczególnych partii w bicie?

Post autor: Zbynia » środa 04 wrz 2013, 01:07

Kolega wyjaśnił jedną bardzo wazną kwestię ale geenralnie nie tyczy się ona nowoczesnej muzyki robionej na samplach (ale zastosowanie jej powoduje bardziej naturalne brzmienie)


Co do pytanie czy rysując sobie w piano roll ma to wpływ to oczywiście - w piano roll standardowo wszystkie nutki maja jedna głosność - dopiero ręczna edycja manipuluje tym parametrem


Niektóre programy pozwalaja na zastosowanie presetów velocity do ułozonej sciezki


Generqalnie rób jak uważasz - liczy się tylko efekt koncowy a nie jak do niego doszedłeś


Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Velocity - jakie wartości dla poszczególnych partii w bicie?

Post autor: DJOZD » piątek 06 wrz 2013, 07:53

...
CZy zamiast nagrania lini melodycznej grając na zywo na klawiszach, tylko narysowania odręcznie w edytorze Piano Roll tych samych nut dużo trace na dynamice i innych słyszalnych wartościach ?!!  Chodzi mi o to czy będzie słychać bardzo znacząca różnice między zagraniem a narysowaniem odręcznie nut w edytorze Piano roll ?
Pozdrawiam !...



Teoretycznie tak, praktycznie nie. Każda forma żywej ekspresji zawiera mnóstwo informacji które trudno jest narysować i zaprogramować. Jeżeli umiesz grać to wprowadzenie partii instrumentu w ten sposób jest naturalne i może zawierać 3 podstawowe rzeczy - naturalna modulacja + pitch, naturalna dynamika (velocity), przednutki i brak kawantyzacji. Oczywiście jeżeli mowa o czysto kwantyzowanej partii elektronicznego lead'a to użycie myszki być może wystarczy. Ale nie jeżeli chciałbyś stworzyć żywą partię np. fortepianu. Traciłbyś mnóstwo czasu. A jeżeli nie grasz dobrze na instrumencie to nawet zabawa myszką niczego nie da bo nie masz na tyle doświadczenia żeby zasymulować grę z klocków.

ODPOWIEDZ