korekcja
Mam pytanie odnosnie korekcji: czy na etapie miksu powinno sie stosować korekcję na sumie, czy tylko na ściezkach, aby uzyskać zamierzony efekt? Dajmy np, że brakuje wysokich częstotliwości w miksie, i potrzebujemy je podbić. Co wtedy?? Czy podbijać na jakichś scieżkach czy na sumie??
pozdrawiam
Re: korekcja
Re: korekcja
...niby wszystko jest dozwolone byleby efekt był jako taki ale.. jeśli ci czegoś brakuje w miksie to znaczy że go spaprałeś albo coś,jeszcze wcześniej....
aha, dzieki:)
czyli powinienem sie za ścieżki wziąść od nowa i szukać tam przyczyny??
Re: korekcja
- zapiąć na ścieżki odpowiedzialne za górne częstotliwości coś w stylu PSP mix treble
- obciąć częstotliwości które są za bardzo wyeksponowane
Re: korekcja
pewnie błędy aranżacyjne wchodzą w grę...
jakie instrumenty powinny sie znaleźć w najwyższym pasmie??
jak obserwuje na paz analyzerze nagrania komercyjne(wtyczki waves) to widzę, ze przez cały utwór jest nasycony, całe pasmo jest aktywne. Oczywiscie włączając korektor na sumie mozna uzyskać podobne proporcje, ale brzmi to strasznie...w moim przypadku, jak wspomniałem wcześniej brakuje wysokich częstotliwości i postępując w ten sposób(korektor na sumie) wszystko syczy itp...chyba nietrudno sobie wyobrazić:(
Re: korekcja
...kurcze, dalej nie mogę sobie dac rady z tym, jak wytnę te dolne czestotliwosci wtedy stopa i bas gdzies giną...
pewnie błędy aranżacyjne wchodzą w grę...
jakie instrumenty powinny sie znaleźć w najwyższym pasmie??
jak obserwuje na paz analyzerze nagrania komercyjne(wtyczki waves) to widzę, ze przez cały utwór jest nasycony, całe pasmo jest aktywne. Oczywiscie włączając korektor na sumie mozna uzyskać podobne proporcje, ale brzmi to strasznie...w moim przypadku, jak wspomniałem wcześniej brakuje wysokich częstotliwości i postępując w ten sposób(korektor na sumie) wszystko syczy itp...chyba nietrudno sobie wyobrazić:(
...
Bo widzisz... stosowanie korekcji na sumie może mieć tylko wtedy miejsce kiedy miks sam w sobie jest spójny. Jezeli jakiś element 'wystaje' z miksu wtedy zrobi ci się pasudne przejaskrawienie i wyjdzie błąd.
Stosowanie korekcji na calosci miksu jest jak najbardziej poprawnym zabiegiem (wręcz masteringowym). Jezeli cały miks bez uzycia korekcji brzmi matowo ale spójnie (pasmo emisyjne jest pełne) to nie ma zadnych przeciwskazań pod podciągnięcia na calosci. Ale jezeli próbujesz ratować pasmo korektorem na sumie to znaczy ze albo czegość brakuje w aranzacji, albo źle zrobiony jest miks. Wzasadzie przed i po korekcji miks musi być pełny w swoim wyrazie.
Jezeli po podciągnieciu na calosci miks ci syczy to znaczy juz w samym miksie masz dziure w paśmie i nadmiar czegoś innego. Ruchy korektorem na calosci poprawnego misksu nie powinny obnażać jego błędów.
Re: korekcja
pewnie błędy aranżacyjne wchodzą w grę...
jakie instrumenty powinny sie znaleźć w najwyższym pasmie??
...
tak bładzić po omacku to sobie możesz bardzo długo. Jak nie dajesz z czymś rady to poproś o konsultacje na jakimś specjalistycznym forumie / od bidy może być tutaj
