Prawidłowe dostosowanie kompresora (RMS)

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Artefakt.mp3
Posty:3
Rejestracja:sobota 17 lip 2010, 00:00
Re: Prawidłowe dostosowanie kompresora (RMS)

Post autor: Artefakt.mp3 » poniedziałek 19 lip 2010, 16:37

...Czy ten "gif" to faktycznie obraz tego nagrania?:)

Takie rzeczy (poziomy) to się ustala na etapie mixu. Master nie służy do naprawiania

błędów z poprzednich etapów...

Pozatym kompresja -30db poniżej maksymalnego poziomu?? Przecież to jest totalna miazga:)


Nie będę się dalej wypowiadał bo nie jestem fachowcem ale z mojego skromnego doświadecznia widzę, że problem może tkwić w samym miksie i błędnych parametrach kompresji......

Tak -30 dB i niektórzy zalecają innym nawet -50. Tak wiec problem na pewno tkwi w tym, że wyrobiłem sobie myślenie, że do RMS podchodzi się zupełnie inaczej (niższy treshold, mniejsze ratio) - przyciszanie już od połowy głośności sygnału.

Radomir: a jakie jest typowe treshold w więkrzości przypadków (tak mniej więcej) i czy można przed właściwą kompresją przyciąć krótkie peaki za pomocą miękkiego kompresora, żeby potem nie spłaszczać za nadto reszty sygnału?. a może lepiej wcześniej przyciszyć lekko głośniejsze miejsca za pomocą rms, a dopiero potem miękkie łagodzenie krótkich peaków?



Limiter wyrównuje sygnał dobrze, kiedy materiał jest mało dynamiczny, w przypadku kiedy są cichsze i głośniejsze części, w tych głośniejszych zaczyna lekko zniekształcać perkusję, a w tych cichszych prawie nie działa i w efekcie ogólny poziom RMS jest poniżej -12 dB.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Prawidłowe dostosowanie kompresora (RMS)

Post autor: DJOZD » wtorek 20 lip 2010, 08:48

Miks musi być tak zrobiony zeby prog działania limitera nie przekraczal -3  -4 db. Sam miks musi posiadać taki poziom średni (załóżmy ze to typowy kawałek z kopem i wokalami) żeby na surowo jego poziom średni w najgęstszych momentach mial kolo -15/-14db RMS. Miks musi posiadać dobre proporcje i pasmo całosci ktore po lekkim zlimitowaniu zabrzmi głośno i w pełnym paśmie. Dolecowo osiągając w szycie okolo -10/-9 RMS.  Sam wskaźnik poziomu średniego nie gwarantuje dobrej głośnej emisji fonicznej. TO jest kwestia dobrego miksu ktory jest zrównowarzony w paśmie (co w większej mierze da sie załatwić nie equalizerem a proporcjami intrumentów).


ODPOWIEDZ