Właściwy syntezator
Witam,
Od kilku miesięcy obserwuję forum EiS i mogę stwierdzić, że sporo dowiedziałem się z zakresu syntezatorów oraz instrumentów wirtualnych. Całkiem nieźle gram na pianinie (posiadam Rolanda RD-300sx) lecz co raz bardziej interesują mnie brzmienia syntezatorowe. Zajmuję się szeroko pojętą dobrą muzyką; nie wkradając się w szczegóły chciałbym wspomnieć, że zależy mi na dobrych emulacjach gitar (czystych i przesterowanych), urządzeniu, które sprzyjało by technikom typowym dla gitarzostów. Powoli zbliżając się do pytania chciałbym nadmienić, że jestem mocno zapatrzony w Korga M3. Wiem, że sporo kosztuje, ale miałbym (za kilka miesięcy) na to niezbędne fundusze. Nie interesuje mnie rejestracja z pokładu syntezatora\\stacji roboczej (posiadam Sonara). Chcę konkretnych brzmień (poza gitarami, porządne smyki, potężne leady, możliwość kreacji ...), w miarę prostej obsługi... więc może wybór Korga nie byłby zbyt trafny. Przyglądałem się naprawdę wielu ofertom (Roland V-synth, Virus Ti, Roland Phantom, Korg Tr, Korg M3, Nord Lead, Nord Stage) i póki co stawiam na M3. Ale... może dobrym rozwiązaniem byłby np. Roland Juno-G? Bo po co ładować mnóstwo pieniędzy w brzmienia, których i tak nie będę mieć czasu kreować? Po co ładować pieniądze w workstację, skoro nie interesuje mnie zapis nań poszczególnych partii instr. Ale, ważne jest też dla mnie, by móc czasem zapisać jakieś krótkie motywy, których możnaby było użyć np. na występie ( z tego min. względu odsuwam myśl o V-synth)...
Poza tym kwestia klawiatury. Nie koniecznie musi być ważona. Chciałbym, by była stosunkowo przyjemna w dotyku, niezbyt śliska i co najmniej 5 oktaw). Słyszałem, że jakość pianin na Korgu uległa zdecydowanej poprawie; a jak to się przedstawia na Juno-G? Jak widzicie mam sporo wątpliwości. Proszę o poradę. Może jest więcej takich, jak ja potrzebujących pomocy z tego zakresu, ale jednak nie do końca orientujących się w możliwościach oferowanych przez instumenty, o których wspomniałem...
Pozdrawiam
Masteroff
Od kilku miesięcy obserwuję forum EiS i mogę stwierdzić, że sporo dowiedziałem się z zakresu syntezatorów oraz instrumentów wirtualnych. Całkiem nieźle gram na pianinie (posiadam Rolanda RD-300sx) lecz co raz bardziej interesują mnie brzmienia syntezatorowe. Zajmuję się szeroko pojętą dobrą muzyką; nie wkradając się w szczegóły chciałbym wspomnieć, że zależy mi na dobrych emulacjach gitar (czystych i przesterowanych), urządzeniu, które sprzyjało by technikom typowym dla gitarzostów. Powoli zbliżając się do pytania chciałbym nadmienić, że jestem mocno zapatrzony w Korga M3. Wiem, że sporo kosztuje, ale miałbym (za kilka miesięcy) na to niezbędne fundusze. Nie interesuje mnie rejestracja z pokładu syntezatora\\stacji roboczej (posiadam Sonara). Chcę konkretnych brzmień (poza gitarami, porządne smyki, potężne leady, możliwość kreacji ...), w miarę prostej obsługi... więc może wybór Korga nie byłby zbyt trafny. Przyglądałem się naprawdę wielu ofertom (Roland V-synth, Virus Ti, Roland Phantom, Korg Tr, Korg M3, Nord Lead, Nord Stage) i póki co stawiam na M3. Ale... może dobrym rozwiązaniem byłby np. Roland Juno-G? Bo po co ładować mnóstwo pieniędzy w brzmienia, których i tak nie będę mieć czasu kreować? Po co ładować pieniądze w workstację, skoro nie interesuje mnie zapis nań poszczególnych partii instr. Ale, ważne jest też dla mnie, by móc czasem zapisać jakieś krótkie motywy, których możnaby było użyć np. na występie ( z tego min. względu odsuwam myśl o V-synth)...
Poza tym kwestia klawiatury. Nie koniecznie musi być ważona. Chciałbym, by była stosunkowo przyjemna w dotyku, niezbyt śliska i co najmniej 5 oktaw). Słyszałem, że jakość pianin na Korgu uległa zdecydowanej poprawie; a jak to się przedstawia na Juno-G? Jak widzicie mam sporo wątpliwości. Proszę o poradę. Może jest więcej takich, jak ja potrzebujących pomocy z tego zakresu, ale jednak nie do końca orientujących się w możliwościach oferowanych przez instumenty, o których wspomniałem...
Pozdrawiam
Masteroff
zapraszam do odwiedzin mojej strony:
www.michalgomulka.com
www.michalgomulka.com
Re: Właściwy syntezator
Od siebie dodam że jak stacja robocza i instrumenty akustyczne to Motif ES, a jeszcze lepiej XS, pod tym względem M3 wypada cienko.
Re: Właściwy syntezator
Gdybym dysponował taką kasą, bez wahania brałbym M3. Badałem go ostatnio przy okazji nieudanych poszukiwań X50. Ale ponieważ dysponuję znacznie mniejszą - to rozważam właśnie X50 i Juno-G. Piszę o tym dziś w jednym z wcześniejszych wątków. Na podstawie lektury tego forum wyrobiłem sobie opinię, że jeżeli nie jest potrzebny rejestrator/sekwencer, to lepszym wyborem jest X50. Ale X50 nie miałem w rękach - testowałem tylko TR61, który ZTCW ma takie same brzmienia jak X50... Więc może do listy rozważanych opcji dopisz X50 - na tym forum piszą o nim koledzy bardzo dużo i chyba wyłącznie bardzo dobrze.
Re: Właściwy syntezator
Wg mnie nie ma co porównywać Juno G z M3. To nie ta klasa zarówno jeżeli chodzi o brzmienia jak i możliwości kreacji jakichś sekwencji. Za pomocą KARMY w M3 możesz generować cuda, których "z ręki" nigdy nie zagrasz. I, jak pewnie wiesz, nie jest to zwykły arpegiator (jak np. w Yamaszce XS).

Re: Właściwy syntezator
...Wg mnie nie ma co porównywać Juno G z M3. To nie ta klasa zarówno jeżeli chodzi o brzmienia jak i możliwości kreacji jakichś sekwencji. Za pomocą KARMY w M3 możesz generować cuda, których "z ręki" nigdy nie zagrasz. I, jak pewnie wiesz, nie jest to zwykły arpegiator (jak np. w Yamaszce XS).
...
**********************
Ceny pokazują, że to zupełnie inna półka.

**********************
Ceny pokazują, że to zupełnie inna półka.
Re: Właściwy syntezator
...Wg mnie nie ma co porównywać Juno G z M3. To nie ta klasa zarówno jeżeli chodzi o brzmienia jak i możliwości kreacji jakichś sekwencji. Za pomocą KARMY w M3 możesz generować cuda, których "z ręki" nigdy nie zagrasz. I, jak pewnie wiesz, nie jest to zwykły arpegiator (jak np. w Yamaszce XS).
...
**********************
Dziękuję wam za te kilka słów. W żadnym razie nie porównywałem Korga M3 do Rolanda Juno-G.. Zdaję sobie sprawę z (większości) różnic dotyczących tych instrumentów. Do listy syntezatorów, które wymieniałem, nie dodałem Norda Leada 2X (Choć z tego, co wysłuchałem Nord Lead 3 zdecydowanie brzmieniowo jest bardziej soczysty...), a sprzęt jest warty zainteresowania. Choć mam jeszcze do was prośbę. Pomimo stron internetowych, forum, itd. jeśli możecie napiszcie czy warto wpakować ok. 8000zł na norda leada 3, kiedy możemy mieć n l 2 za ok. 5000zł... czy różnica jest aż taka spora? (dla mnie chyba, tak.. ale może moja ocena jest podyktowana próbkami jakimi miałem okazję wysłuchać...)

**********************
Dziękuję wam za te kilka słów. W żadnym razie nie porównywałem Korga M3 do Rolanda Juno-G.. Zdaję sobie sprawę z (większości) różnic dotyczących tych instrumentów. Do listy syntezatorów, które wymieniałem, nie dodałem Norda Leada 2X (Choć z tego, co wysłuchałem Nord Lead 3 zdecydowanie brzmieniowo jest bardziej soczysty...), a sprzęt jest warty zainteresowania. Choć mam jeszcze do was prośbę. Pomimo stron internetowych, forum, itd. jeśli możecie napiszcie czy warto wpakować ok. 8000zł na norda leada 3, kiedy możemy mieć n l 2 za ok. 5000zł... czy różnica jest aż taka spora? (dla mnie chyba, tak.. ale może moja ocena jest podyktowana próbkami jakimi miałem okazję wysłuchać...)
zapraszam do odwiedzin mojej strony:
www.michalgomulka.com
www.michalgomulka.com
Re: Właściwy syntezator
......Wg mnie nie ma co porównywać Juno G z M3. To nie ta klasa zarówno jeżeli chodzi o brzmienia jak i możliwości kreacji jakichś sekwencji. Za pomocą KARMY w M3 możesz generować cuda, których "z ręki" nigdy nie zagrasz. I, jak pewnie wiesz, nie jest to zwykły arpegiator (jak np. w Yamaszce XS).
...
**********************
Nie wiem czy nówkę NL3 jeszce dostaniesz, jeśli tak to myślę że ponizej 8000 pln. A tak na marginesie poczekaj na Nord Wave, jego cena wyjściowa to 7900, a mozliwości większe jak w Trójce. Nie wiem jak brzmieniowo bo nie słuchałem. Choć mnie brzmienie Clavi nie odpowiada, to znając tę firmę to napewno się nie zawiedziesz.

**********************
Nie wiem czy nówkę NL3 jeszce dostaniesz, jeśli tak to myślę że ponizej 8000 pln. A tak na marginesie poczekaj na Nord Wave, jego cena wyjściowa to 7900, a mozliwości większe jak w Trójce. Nie wiem jak brzmieniowo bo nie słuchałem. Choć mnie brzmienie Clavi nie odpowiada, to znając tę firmę to napewno się nie zawiedziesz.
Re: Właściwy syntezator
.........Wg mnie nie ma co porównywać Juno G z M3. To nie ta klasa zarówno jeżeli chodzi o brzmienia jak i możliwości kreacji jakichś sekwencji. Za pomocą KARMY w M3 możesz generować cuda, których "z ręki" nigdy nie zagrasz. I, jak pewnie wiesz, nie jest to zwykły arpegiator (jak np. w Yamaszce XS).
...
**********************
Nie wiem czy nówkę NL3 jeszce dostaniesz, jeśli tak to myślę że ponizej 8000 pln. A tak na marginesie poczekaj na Nord Wave, jego cena wyjściowa to 7900, a mozliwości większe jak w Trójce. Nie wiem jak brzmieniowo bo nie słuchałem. Choć mnie brzmienie Clavi nie odpowiada, to znając tę firmę to napewno się nie zawiedziesz. ...
**********************
Dzięki, z pewnością zorientuję się w sprawie nord wave. Póki co zależałoby mi na porównaniu Norda Lead 2x z Nordem Lead 3. Jeśli więc ktoś z was miał możliwość testowania obu instrumentów, bardzo bym prosił o swoje refleksje.

**********************
Nie wiem czy nówkę NL3 jeszce dostaniesz, jeśli tak to myślę że ponizej 8000 pln. A tak na marginesie poczekaj na Nord Wave, jego cena wyjściowa to 7900, a mozliwości większe jak w Trójce. Nie wiem jak brzmieniowo bo nie słuchałem. Choć mnie brzmienie Clavi nie odpowiada, to znając tę firmę to napewno się nie zawiedziesz. ...
**********************
Dzięki, z pewnością zorientuję się w sprawie nord wave. Póki co zależałoby mi na porównaniu Norda Lead 2x z Nordem Lead 3. Jeśli więc ktoś z was miał możliwość testowania obu instrumentów, bardzo bym prosił o swoje refleksje.
zapraszam do odwiedzin mojej strony:
www.michalgomulka.com
www.michalgomulka.com
Re: Właściwy syntezator
............Wg mnie nie ma co porównywać Juno G z M3. To nie ta klasa zarówno jeżeli chodzi o brzmienia jak i możliwości kreacji jakichś sekwencji. Za pomocą KARMY w M3 możesz generować cuda, których "z ręki" nigdy nie zagrasz. I, jak pewnie wiesz, nie jest to zwykły arpegiator (jak np. w Yamaszce XS).
...
**********************
Nie wiem czy nówkę NL3 jeszce dostaniesz, jeśli tak to myślę że ponizej 8000 pln. A tak na marginesie poczekaj na Nord Wave, jego cena wyjściowa to 7900, a mozliwości większe jak w Trójce. Nie wiem jak brzmieniowo bo nie słuchałem. Choć mnie brzmienie Clavi nie odpowiada, to znając tę firmę to napewno się nie zawiedziesz. ...
**********************
Dzięki, z pewnością zorientuję się w sprawie nord wave. Póki co zależałoby mi na porównaniu Norda Lead 2x z Nordem Lead 3. Jeśli więc ktoś z was miał możliwość testowania obu instrumentów, bardzo bym prosił o swoje refleksje. ...
**********************
Jeśli nie masz uprzedzeń do sprzętu używanego, to bierz Trójkę, za około 5000 pln kupisz wersję z klawiszami.

**********************
Nie wiem czy nówkę NL3 jeszce dostaniesz, jeśli tak to myślę że ponizej 8000 pln. A tak na marginesie poczekaj na Nord Wave, jego cena wyjściowa to 7900, a mozliwości większe jak w Trójce. Nie wiem jak brzmieniowo bo nie słuchałem. Choć mnie brzmienie Clavi nie odpowiada, to znając tę firmę to napewno się nie zawiedziesz. ...
**********************
Dzięki, z pewnością zorientuję się w sprawie nord wave. Póki co zależałoby mi na porównaniu Norda Lead 2x z Nordem Lead 3. Jeśli więc ktoś z was miał możliwość testowania obu instrumentów, bardzo bym prosił o swoje refleksje. ...
**********************
Jeśli nie masz uprzedzeń do sprzętu używanego, to bierz Trójkę, za około 5000 pln kupisz wersję z klawiszami.
Re: Właściwy syntezator
I jeszcze wrócę do stacji roboczych. Polecam Ci naprawdę Yamahę Motyif XS. Brzmienia gitar, wogóle instrumentów akustycznych są pierwsza liga, M3 tego Ci nie da. Ewentualnie zainteresuj się Yamahą S90ES, świetna klawiatura (88) brak w niej samplera i sekwencera, co do brzmień j/w. Co do M3 zbyt długo nie bawiłem się nim, ale jego brzmienia wg mnie "zalatują" zabardzo cyfrą, o ile nie przeszkadza to zbytnio w syntetykach, to w akustycznych tak.