Naloz osc na jednym tracku i ustaw go powiedzmy na 40Hz lub po prostu dostroj go do stopy. Na tracku z osc ustaw bramke tak zeby stopa trigerowala ci ten osc. Znany sposob ale moze jeszcze nie znasz. Przyznam sie ze nie jestem pewien jak bedzie ze zrobieniem tego na FLu.
Mozesz sprubowac jeszcze tego samego patentu ale zamiast oscylatora uzyc samej stopy. Musisz ustawic grid czyli powiedzmy "siatke" zeby byla jak najgestrza. Optymalnie 1/64. Skopiuj stope na caly utwor.W przypadku bardziej zaawansowanych sprzetow funkcja "note repeat" zalatwi sprawe . Bedzie to brzmialo jak szybkie strzaly z karabinu ale jak nalozysz na to Low Pass filter to stworzysz "bas ze stopy" ktory pozniej mozesz uzyc jak w sposobie pierwszym uzywajac bramki.
Milej zabawy.
Pozdrawiam
[addsig]
Stopa - mój wielki problem
Trzeba rąbac!!!
Re: Stopa - mój wielki problem
pusc utwor bez stopy i jesli probki masz w wav to w browserze wybierz taka ktora zabrzmi jak najlepiej z tym utworem......szybko latwo i przyjemnie pozniej ewentualna zabawa z eq i kompresorem....
Re: Stopa - mój wielki problem
...jedno jest pewne - bez pelnopasmowego monitoringu tego elementu raczej sie dobrze nie dopracuje..
poza tym uwazam, ze bardzo trudno tutaj o jakiekolwiek rady czy tipsy
ktos pisal, ze bardzo dobry jest sampel "jakistam ze zbioru tego i tego nr 003".. przeciez to absurd, zeby polecac jakas konkretna probke kicka - raz bedzie pasowala swietnie, a pinnym razem, przy innym aranzu i doboru brzmien wogole!!
kazdy przypadek, kazdy utwor rzadzi sie wlasnymi prawami i rowniez dobor srodkow powinien byc adekwatny, a to juz trzeba opracowac samemu..
no.. chyba, ze ktos lubi muzyke, gdzie kazdy kawalek brzmi tak samo, co akurat w tej stylistyce nie jest niczym dziwnym!!
...
**********************
nie mam problemu z doborem sampli i nie korzystam na okrągło z tych samych brzmień :) zapytałem, jak stworzyć dobrą stope w tym gatunku, a dokładniej jakich narzedzi użyć, aby tę stope zrobić bardzo dobrą - jasne? ;)
kazda rada jest warta uwagi i każda warto rozpatrzyć pod kazdym wzgledem.
Akurat muzyka, którą ja tworze nie jest muzyką, w której wszystko brzmi, jak inne tego typu produkcje i za każdym razem staram sie unikać jakichkolwiek komercyjncy brzmień i rozwiazań :)
Pozostałym bardzo dziekuje za wszystkie rady :) dzisiaj troche posiedziałem analizujac Wasze wskazówki i udało mi sie poczynić pierwsze postępy. Jeszcze raz wielkie dzieki :)
Pozdrawiam ciepło!
poza tym uwazam, ze bardzo trudno tutaj o jakiekolwiek rady czy tipsy
ktos pisal, ze bardzo dobry jest sampel "jakistam ze zbioru tego i tego nr 003".. przeciez to absurd, zeby polecac jakas konkretna probke kicka - raz bedzie pasowala swietnie, a pinnym razem, przy innym aranzu i doboru brzmien wogole!!
kazdy przypadek, kazdy utwor rzadzi sie wlasnymi prawami i rowniez dobor srodkow powinien byc adekwatny, a to juz trzeba opracowac samemu..
no.. chyba, ze ktos lubi muzyke, gdzie kazdy kawalek brzmi tak samo, co akurat w tej stylistyce nie jest niczym dziwnym!!
...
**********************
nie mam problemu z doborem sampli i nie korzystam na okrągło z tych samych brzmień :) zapytałem, jak stworzyć dobrą stope w tym gatunku, a dokładniej jakich narzedzi użyć, aby tę stope zrobić bardzo dobrą - jasne? ;)
kazda rada jest warta uwagi i każda warto rozpatrzyć pod kazdym wzgledem.
Akurat muzyka, którą ja tworze nie jest muzyką, w której wszystko brzmi, jak inne tego typu produkcje i za każdym razem staram sie unikać jakichkolwiek komercyjncy brzmień i rozwiazań :)
Pozostałym bardzo dziekuje za wszystkie rady :) dzisiaj troche posiedziałem analizujac Wasze wskazówki i udało mi sie poczynić pierwsze postępy. Jeszcze raz wielkie dzieki :)
Pozdrawiam ciepło!
Re: Stopa - mój wielki problem
**********************
I jescze wspominany przeze mnie wzór na długość stopy (rozmiar boota hieh) ;)
60 / liczba bpm * 1000 = odpowiednia długość stopy dla danej prędkości (w ms)
i tak np. dla 140 bpm będzie to długość 428 ms. -:) hieh sam obadam ten patent.
pozdro
Re: Stopa - mój wielki problem
...
**********************
I jescze wspominany przeze mnie wzór na długość stopy (rozmiar boota hieh) ;)
60 / liczba bpm * 1000 = odpowiednia długość stopy dla danej prędkości (w ms)
i tak np. dla 140 bpm będzie to długość 428 ms. -:) hieh sam obadam ten patent.
pozdro
...
**********************
jak widać stopa stopie nierówna
... dobrze tylko że nikt nie zapytał jak uzyskac dobre kopyto :> ... bo trza by się wtedy do stajennego zwrócic ;)
**********************
I jescze wspominany przeze mnie wzór na długość stopy (rozmiar boota hieh) ;)
60 / liczba bpm * 1000 = odpowiednia długość stopy dla danej prędkości (w ms)
i tak np. dla 140 bpm będzie to długość 428 ms. -:) hieh sam obadam ten patent.
pozdro
...
**********************
jak widać stopa stopie nierówna

Re: Stopa - mój wielki problem
...Stope trzeba odpowiednio przygotować poniżej 40 Hz obcinać bo bedzie mulic oczywiscie zawsze pamietaj że słuch jest najważniejszy , w okolicy 60 Hz i 122 też możesz obciąć ponieważ przeważnie tam są buczące częstotliwości chociaż zależy od stopy w okolicy 200 Hz rownież trzeba obciąć delikatnie bedziesz miał wrażenie jak stopa bedzie miększa ponieważ bardziej wyrażne będa czastotliwosci od 40 do 200 hz i po takim cięciu przepuszczasz przez dobry kompresor nalepiej analogowy oczywiscie czasy attacku powrotu kompresora musza byc dokładnie wyliczone do tego obcinanie od dołu expanderem i na koniec limiter, wszystkie czasy atacku i powrotu expandera limitera i kompresora sa od siebie uzależnione. ciągle pamiętaj o tempie utworu 60 sekund dzielisz na tempo np 140 uderzen na minute wtedy daje ci około 428ms tyle czasu upływa od uderzenia jednego bitu do drugiego. postaraj sie jakos odnieść do tego czasu w ustawieniu kompresora limitera i expandera.
Aha moje próbki mam umieszczone na myspace.com/sosnowskimariusz
POZDRO
...
**********************
Tak... piszesz jak by to był przepis na SERNIK
na to niema przepisu , stopa musi grac z basem nie moze zamulac innych instrumentów itd . NIEMA GOTOWYCH PATENTÓW i za kazdym razem wszystko ustawia sie od nowa ,
np. filtrowanie stopy przy 40 hz spowoduje ze cos sie podniesie np przy 70 hz ... itd.itd
Aha moje próbki mam umieszczone na myspace.com/sosnowskimariusz
POZDRO
...
**********************
Tak... piszesz jak by to był przepis na SERNIK

na to niema przepisu , stopa musi grac z basem nie moze zamulac innych instrumentów itd . NIEMA GOTOWYCH PATENTÓW i za kazdym razem wszystko ustawia sie od nowa ,
np. filtrowanie stopy przy 40 hz spowoduje ze cos sie podniesie np przy 70 hz ... itd.itd
Re: Stopa - mój wielki problem
......Stope trzeba odpowiednio przygotować poniżej 40 Hz obcinać bo bedzie mulic oczywiscie zawsze pamietaj że słuch jest najważniejszy , w okolicy 60 Hz i 122 też możesz obciąć ponieważ przeważnie tam są buczące częstotliwości chociaż zależy od stopy w okolicy 200 Hz rownież trzeba obciąć delikatnie bedziesz miał wrażenie jak stopa bedzie miększa ponieważ bardziej wyrażne będa czastotliwosci od 40 do 200 hz i po takim cięciu przepuszczasz przez dobry kompresor nalepiej analogowy oczywiscie czasy attacku powrotu kompresora musza byc dokładnie wyliczone do tego obcinanie od dołu expanderem i na koniec limiter, wszystkie czasy atacku i powrotu expandera limitera i kompresora sa od siebie uzależnione. ciągle pamiętaj o tempie utworu 60 sekund dzielisz na tempo np 140 uderzen na minute wtedy daje ci około 428ms tyle czasu upływa od uderzenia jednego bitu do drugiego. postaraj sie jakos odnieść do tego czasu w ustawieniu kompresora limitera i expandera.
Aha moje próbki mam umieszczone na myspace.com/sosnowskimariusz
POZDRO
...
**********************
Tak... piszesz jak by to był przepis na SERNIK
na to niema przepisu , stopa musi grac z basem nie moze zamulac innych instrumentów itd . NIEMA GOTOWYCH PATENTÓW i za kazdym razem wszystko ustawia sie od nowa ,
np. filtrowanie stopy przy 40 hz spowoduje ze cos sie podniesie np przy 70 hz ... itd.itd...
**********************
Oczywiście że nie ma gotowych patentów i sprawą jasna jest iż trzeba stopę dobrze dobrać do bassu i mieć na uwadze niskie pasmo w którym graja instrumenty, ja wypowiadałem sie na temat samego kombinowania z bitem aby w sobie juz brzmiał milej i miękko.
Aha moje próbki mam umieszczone na myspace.com/sosnowskimariusz
POZDRO
...
**********************
Tak... piszesz jak by to był przepis na SERNIK

na to niema przepisu , stopa musi grac z basem nie moze zamulac innych instrumentów itd . NIEMA GOTOWYCH PATENTÓW i za kazdym razem wszystko ustawia sie od nowa ,
np. filtrowanie stopy przy 40 hz spowoduje ze cos sie podniesie np przy 70 hz ... itd.itd...
**********************
Oczywiście że nie ma gotowych patentów i sprawą jasna jest iż trzeba stopę dobrze dobrać do bassu i mieć na uwadze niskie pasmo w którym graja instrumenty, ja wypowiadałem sie na temat samego kombinowania z bitem aby w sobie juz brzmiał milej i miękko.
Logic express 8,RME FF400, Akai Mpc2000xl,Virus Ti,Roland JP8000,FM 8,Surge,Tc Electronic Finalizer,Tl Audio 5013 mk2, 2 x 1176 clone, 2 x pultec clone,SSL4000 bus compressor clone with external sidechain,
2176 Stereo Clone.
2176 Stereo Clone.