Nagranie dema

Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
Leff
Posty:545
Rejestracja:sobota 13 kwie 2002, 00:00
Re: Nagranie dema

Post autor: Leff » wtorek 19 gru 2006, 02:12

Chciałbym się więc "podłączyć" do pytania i zapytać jakie 2 tanie pojemnościówki kupić na overheady:
-Superlux SMK H8K
-Samson C02
-MXL 603
A może coś innego?
**********************
Niestety nie znam żadnych z w/w mikrofonów. Dobrze piszą o MXL 603 na amerykańskich forach, test Superluxów gdzieś był, może na www.e-muzyk.pl
Wypadły chyba dość przyzwoicie. Ja nagrywam bębny Studio Projectami B1 i B3, wychodzi bardzo dobrze. Z reguły do dźwięków o charakterze impulsowym stosuje się małe membrany (bo szybciej reagują), ale wiele mikrofonów wielkomembranowych spokojnie daje radę. Sprawię sobie niedługo Oktavy MK 012, bardzo fajne mikrofony.
Pozdrawiam - Leff
Leff - Szczecin

hesu
Posty:5
Rejestracja:poniedziałek 18 gru 2006, 00:00

Re: Nagranie dema

Post autor: hesu » wtorek 19 gru 2006, 23:18


3i4-cała reszta (overhead)
Pozdrówka - Leff...
**********************
Mam możliwość zastosowania kilku mic (dynamików) - czy nie lepiej już w tej sytuacji ustawić na każdy instrument osobny mikrofon? oprócz werbla i stopy. Problem jedynie w ustawieniu odpowiednio głośności.. no i co z tą kompresją bo to dla mnie bardzo ważne a od wtorku bierzemy się za robotę..

hesu
Posty:5
Rejestracja:poniedziałek 18 gru 2006, 00:00

Re: Nagranie dema

Post autor: hesu » wtorek 19 gru 2006, 23:18


3i4-cała reszta (overhead)
Pozdrówka - Leff...
**********************
Mam możliwość zastosowania kilku mic (dynamików) - czy nie lepiej już w tej sytuacji ustawić na każdy instrument osobny mikrofon? oprócz werbla i stopy. Problem jedynie w ustawieniu odpowiednio głośności.. no i co z tą kompresją bo to dla mnie bardzo ważne a od wtorku bierzemy się za robotę..

Awatar użytkownika
peak
Posty:417
Rejestracja:piątek 27 sie 2004, 00:00

Re: Nagranie dema

Post autor: peak » wtorek 19 gru 2006, 23:52

...
3i4-cała reszta (overhead)
Pozdrówka - Leff...
**********************
Mam możliwość zastosowania kilku mic (dynamików) - czy nie lepiej już w tej sytuacji ustawić na każdy instrument osobny mikrofon? oprócz werbla i stopy. Problem jedynie w ustawieniu odpowiednio głośności.. no i co z tą kompresją bo to dla mnie bardzo ważne a od wtorku bierzemy się za robotę.....
**********************
Stopa musi być (choćby do triggerowania). Werbel prawdopodobnie musi być. Jakieś overheady (albo przynajmniej mikrofony zbierające blachy) muszą być. Reszta według uznania - ja tam jestem zwolennikiem maksymalnego możliwego omikrofonowania, zawsze można wywalić z miksu a jak nie będzie to już się nie dołoży. Ale zdarzało się grać jazzowe bębny na parę i wychodziło.

Poza tym - jak piszesz - masz czterowejściową kartę i niewielkie doświadczenie. Nie ryzykowałbym miksowania "w locie", nie wiem jak macie rozwiązany odsłuch nagrania, ale co zepsujesz teraz, to już nie naprawisz.
Postarajcie się o jakieś pojemnościówki na OH, ustawcie nie za wysoko (chociaż to już zależy od pomieszczenia), pamiętajcie o w miarę równej odległości od werbla (bo się będzie werbel przesuwał w panoramie) i spróbujcie jakoś te tomy złapać. Niekoniecznie XY, chociaż to fajna metoda - w tym wypadku będzie was ograniczać. Raczej AB albo nawet jakiś szeroki rozstaw. Rewelacji przestrzennych nie będzie ale może być łatwiej z barwą. Najgorzej prawdopodobnie będzie z floor-tomem - ale przy dobrym ustawieniu (I NASTROJENIU) powinno być w miarę ok. I dajcie sobie troszkę czasu na próbowanie i ustawianie - to jednak trwa.

Pozdrawiam
[URL=http://dziecineo.prv.pl/Nie dzieciom neo!][/URL]

ODPOWIEDZ