Dział dla początkujących adeptów sztuki realizacji. Nie krępuj się zwrócić ze swoją sprawą, nic nie jest proste a ta dziedzina już szczególnie.
-
Respectus
- Posty:363
- Rejestracja:czwartek 26 sty 2006, 00:00
Re: Poziomy głośności w DAW
Post
autor: Respectus » środa 27 wrz 2006, 22:04
resztę bierz na ucho aby każda ścieszka była słyszalna i czysto brzmiąca .
**********************
Radze kupic slownik ortograficzny albo wpisywać wątpliwe słówka w wordzie. Jak ktos zajmujący sie realizacją moze pisać "ścieszka" ?
-
Groch
- Posty:437
- Rejestracja:piątek 10 gru 2004, 00:00
Post
autor: Groch » środa 27 wrz 2006, 22:12
Ustawienia w mikserze karty mają znaczenie tylko dla odsłuchu, program nie bierze ich pod uwagę przy mixdownie. Zostaw tłumiki na "0", dalej reguluj wzmacniaczem. Te brudy, o których piszesz, to przester.
W sekwenserze, jak pisze devil, ustawienie tłumików nie ma żadnego bezpośredniego wpływu na brzmienie - możesz kręcić na trakach i na sumie - jak Ci pasuje, aby sygnał nie przesterował (patrz na piki).
-
Artysta
- Posty:79
- Rejestracja:sobota 09 wrz 2006, 00:00
Post
autor: Artysta » środa 27 wrz 2006, 22:13
...resztę bierz na ucho aby każda ścieszka była słyszalna i czysto brzmiąca .
**********************
Radze kupic slownik ortograficzny albo wpisywać wątpliwe słówka w wordzie. Jak ktos zajmujący sie realizacją moze pisać "ścieszka" ?

...
**********************
Błagam tylko nie tu... Na wielu forach ludzie kłócą się o byle co, oby nie tu. Fajne rzeczy piszecie, wszystko to przyda się w dalszej pracy i skupmy się na temacie. Powiedzmy, że mam to ustawione jak piszecie i ten kompresor powinien wejść teraz kiedy...? Przed funkcją mixdown audio do jednego tracka założony na sumie, czy dopiero po zgraniu utworu i wysłaniu go np do SForga. Jakie są Wasze sugestie i doświadczenia na tym polu?
Gdyby muzyka nie istniała to bym ją sobie wymyślił...
-
fabian
- Posty:323
- Rejestracja:środa 25 maja 2005, 00:00
-
Kontakt:
Post
autor: fabian » środa 27 wrz 2006, 22:21
Jak ktos zajmujący sie realizacją moze pisać "ścieszka" ?

...
**********************
tak samo jak kazdy inny ktos!! pytanie bez sensu..
co do ustawien w mikserze to chyba kwestia przyzwyczajenia i systemu pracy.. jesli pracujesz w 24 bitach to wcale nie ma koniecznosci zylowania maksymalnych ustawien faderow.. (oczywiscie jesli zakladamy pozniejsza postedycje wyrenderowanego materialu)
the Sun Personality
-
DJOZD
- Posty:2591
- Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00
Post
autor: DJOZD » czwartek 28 wrz 2006, 10:55
Chodzi mi oto jak należy ustawić potencjometry przed miksowaniem - już nie Sonara ale samej karty, wzmacniacza. Czy to wszystko ma być na maksa, puszczam sobie jakiś wzorcowy utwór i potencjometrem głośności na wzmacniaczu szukam tego docelowego punktu kiedy zaczyna już brzmieć brzydko czy głośność wartości wave i volume na karcie nie ma żadnego znaczenia.
**************************************
Po pierwsze: Nigdy nie uzyskasz takiej głosnosci nagrania na suchym miksie jak profesjonalne nagrania do ktorych porównujesz sowoje dzieła. Element ktory w wiekszej częsci decyduje o głosnosci wykonuje sie podczas procesu masteringu. Wiec na próżno szukasz ustawień suwaka sumy czy w miserze karty zeby poustawiac i dopasowac glosnosci do z masteringowanych produkcji. To bez sensu i jedyne co przez to osiągniesz to zniekształcenia i przestery.
Miks powinien byc surowy i lekki jak piórko, odpowienia glosnosc nadaje mu proces maksymalizacji - co nie powinno byc twoją działka tylko masteringowca. Jesli porównujesz twoje nagrania i wydają ci sie ciche w stosunku do nagran do ktorych porównujesz, poprostu zcisz to nagrania do poziomu twojego. W tedy jestes wstanie jakos ocenic czego brakuje twojemu.
Pamietaj, nigdy nie osiągniesz takiej glosnosci bez uzycia kompresora i limitera. Jesli nie umiesz sie nimi poslugwac lepiej daj to komos kto sie zna, a ten wycisnie z niego to co trzeba.
Po drugie: Ustawienia suwaków. Nie ma zadnego nakazu ktory mowi ze suwak sumy powinien byc na zero. Istotnym jest fakt, zeby nie dopuscic do przestwrowania zadnej ze sciezek i sumy. A ponadto nalezy tak ustawiac poziomy zeby maksymalnie wykorzystac dynamike toru audio karty i calego naglosnienia.