Strona 1 z 1

Odsłuch publiki w występach solowych

: czwartek 19 kwie 2012, 15:05
autor: albertas

Witam!

Występuję solowo, z gitarą, looperem, wokalem i klawiszem. Małe sceny, klubowe, czasem domy kultury itp. Stosuję odsłuch douszny Audio Technica. Wszystko jest jak należy oprócz "sprzężenia" z publiką. Jako iż system odsłuchowy jest zamknięty, niewiele dźwięku wokół dociera do moich uszu. Chciałbym to zmienić, aby zachować kontakt z publiką.



Czytałem już o mikrofonach dookólnych, zwanych ambientowymi (np. dedykowany mikrofon http://www.audio-technica.com/cms/accessories/20e420971d0de408/index.html). To co mnie martwi to jego charakterystyka. Istotne jest dla mnie NIE zbieranie dźwięku całego pomieszczenia, gdyż wtedy to co mam w słuchawkach (a mam tam dokładnie ten sam sygnał, który wypuszczam na przody, plus click z metronomu) zostanie zdublowane. Dźwięk z przodów jest zawsze minimalnie opóźniony, więc w uszach będę miał bałagan.


Myślałem nad umieszczeniem mikrofonu kierunkowego typu shotgun gdzies w okolicach klawiszy, który będzie skierowany w stronę publiki. Nie wiem tylko czy w praktyce faktycznie zminimalizuje wpływ dźwięku z PA, a uwypuklę reakcję widowni...



Jakieś doświadczenia z waszej strony?



Pozdrawiam!


Re: Odsłuch publiki w występach solowych

: czwartek 19 kwie 2012, 15:11
autor: tigergold

Jak bardzo ten dźwięk z przodów jest opóźniony?


Re: Odsłuch publiki w występach solowych

: czwartek 19 kwie 2012, 15:21
autor: albertas

...
Jak bardzo ten dźwięk z przodów jest opóźniony?...
 




Ciężko jest mi podać dokładne dane. Używam karty Presonus Firestudio Project, z buforem 240, więc w słuchawkach jest ok, natomiast na przodach, ze sceny słychać minimalne opóźnienie. Być może to tylko złudzenie wynikające z pogłosu sali, cięzko mi ocenić. W każdym razie jakieś opóźnienie jest, gdy słucham tylko dźwięku z przodów.


Re: Odsłuch publiki w występach solowych

: czwartek 19 kwie 2012, 17:38
autor: silver_sound


Ciężko jest mi podać dokładne dane. Używam karty Presonus Firestudio Project, z buforem 240, więc w słuchawkach jest ok, natomiast na przodach, ze sceny słychać minimalne opóźnienie. Być może to tylko złudzenie wynikające z pogłosu sali, cięzko mi ocenić. W każdym razie jakieś opóźnienie jest, gdy słucham tylko dźwięku z przodów.


...


Witam


Z tego co napisałes nie rozumie za duzo.... Może jestem starej daty, ale dla mnie to instrument, ma byc podłaczony do mikserka, najlepiej analoga, i dalej do poczek. W takim rozwiazaniu nie ma mowy o jakichkolwiek opuźnieniach w tym co w PA paczkach, a instrumentem. Zaś pomysł z mikrofonem kierunkowym, powinien zmniejszyc powrotne opuźnienie. Jakiś z charakteryastyka superkardioida, np C 1000 AKG, ustawiony w poblizu kolun, ale tak, aby kolumna znajdowała sie w polu "martwym" i powinienes miec praktycznie tylko dźwiek z sali, + pogłos sali


Re: Odsłuch publiki w występach solowych

: czwartek 19 kwie 2012, 21:28
autor: albertas

...

Ciężko jest mi podać dokładne dane. Używam karty Presonus Firestudio Project, z buforem 240, więc w słuchawkach jest ok, natomiast na przodach, ze sceny słychać minimalne opóźnienie. Być może to tylko złudzenie wynikające z pogłosu sali, cięzko mi ocenić. W każdym razie jakieś opóźnienie jest, gdy słucham tylko dźwięku z przodów.


...

Witam

Z tego co napisałes nie rozumie za duzo.... Może jestem starej daty, ale dla mnie to instrument, ma byc podłaczony do mikserka, najlepiej analoga, i dalej do poczek. W takim rozwiazaniu nie ma mowy o jakichkolwiek opuźnieniach w tym co w PA paczkach, a instrumentem. Zaś pomysł z mikrofonem kierunkowym, powinien zmniejszyc powrotne opuźnienie. Jakiś z charakteryastyka superkardioida, np C 1000 AKG, ustawiony w poblizu kolun, ale tak, aby kolumna znajdowała sie w polu "martwym" i powinienes miec praktycznie tylko dźwiek z sali, + pogłos sali
...
 




Mój setup nie jest tutaj tak naprawdę istotny. Opisując dokładnie jak wygląda musiałbym rozwijać zupełnie poboczny temat. O opóźnieniu napisałem przy okazji, ale tak naprawdę bez opóźnień sytuacja była by taka sama - w słuchawkach miałbym wzmocniony dźwięk z PA, co nie jest pożądane. Chcę mieć w miarę możliwości tylko to co wysyłam na sygnał odsłuchowy + reakcję publiki. Dlatego też zastanawiało mnie jaki jest sens używania mikrofonów ambientowych, które zbierają wszystko.



Przetestuję rozwiązanię z mikrofonem kierunkowym i zobaczę efekt. Nie rozumiem tylko sensu ustawienia mikrofonu blisko kolumn - czy nie lepiej ustawić go po środku?


Re: Odsłuch publiki w występach solowych

: czwartek 19 kwie 2012, 22:46
autor: silver_sound

Przetestuję rozwiązanię z mikrofonem kierunkowym i zobaczę efekt. Nie rozumiem tylko sensu ustawienia mikrofonu blisko kolumn - czy nie lepiej ustawić go po środku?... 


Superkardioida przypomina czułoscia taka wydłuzona "osemkę', zatem z boku mikrofonu, jest praktycznie zerowa czułośc. Zatem ustawinie go ok 1 metra od paczki, jak pisąłem, nie zbiera dźwieku z nich. Ale ma kolega racje, to tylko moje teoretyczne rozważanie, a najlepiej jest poćwiczyc, Wspomniałem C 1000 bo to pospolity mikrofon, i ma takie mozliwości, a rówmoczesnie maja go praktycznie wszyscy co sie zajmuja nagłasnianiem, zatem mozna porzyczyc, i pokombinowac, przed dexcyzja zakupu...


jk