Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Mam pytanie odnośnie mixerów cyfrowych. Mam zamiar kupić taki na mniejsze imprezy.
Dobrze by było jakby miał 16 kanałów wejściowych z możliwością rozszerzenia w razie potrzeby do 24 (np. za pomocą dodatkowego modułu).
Co sądzicie o
1) Soundcraft 324 life - z tego co wyczytałem to dysyć ubogie jak na cyfrę mozliwości ale można rozszerzyć do 24 kanałów albo mieć tylko 16cie. Dodatkowo gainy, odcięcia 100hz i parę innych sterowane analogowo
2) Yamaha 01v - ona ma 8 wejść cyfrowych. czy można do kupić coś aby te
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
A może jakiś inny stół cyfrowy polecacie ?
Chciałbym przeznaczyć do około 4000zł (oczywiście z drugiego obiegu nie nowy)
Poproszę o uwagi praktyczne jakie są mankamenty cyfrówek bo zalety powiedzmy, że widać gołym okiem :)
Dobrze by było jakby miał 16 kanałów wejściowych z możliwością rozszerzenia w razie potrzeby do 24 (np. za pomocą dodatkowego modułu).
Co sądzicie o
1) Soundcraft 324 life - z tego co wyczytałem to dysyć ubogie jak na cyfrę mozliwości ale można rozszerzyć do 24 kanałów albo mieć tylko 16cie. Dodatkowo gainy, odcięcia 100hz i parę innych sterowane analogowo
2) Yamaha 01v - ona ma 8 wejść cyfrowych. czy można do kupić coś aby te
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
A może jakiś inny stół cyfrowy polecacie ?
Chciałbym przeznaczyć do około 4000zł (oczywiście z drugiego obiegu nie nowy)
Poproszę o uwagi praktyczne jakie są mankamenty cyfrówek bo zalety powiedzmy, że widać gołym okiem :)
muzyka
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Podstawowy mankament to taki, że nie masz wszystkich parametrów i regulatorów w zasięgu wzroku, więc czas reakcji na konkretne zdarzenie na scenie może być troszke dłuższy niż na konsoli analogowej - choć myśle, że to kwestia przyzwyczajenia.
Ja osobiscie nie przepadam za bardzo ograniczoną ilością regulatorów (szczególenie w tych tanszych modelach), ciągłym zerkaniem na sygnalizatory i wyswietlacz - w jakim trybie aktualnie znajduje sie tlumik i korekcją z pomocą jog diala.
Duży komfort pracy daje tutaj sporych rozmiarów wyświetlacz..
np 01v ma bardzo mały wyswietlacz z małą rozdzielczością a co za tym idzie oglądanie np krzywej korekcji niewiele mówi o dokładnych wartościach gaina w dB czy częstotliwości pracy filtra. Poza tym nie ma możliwości oglądnięcia parametrów dla kilku kanalow na raz
Automatyki Filtra dolnozaporowego i gaina raczej nie ma w tanszych konsolach - wynika to glownie z tego ze pracują one w czysto analogowy sposób jeszcze przed przetwornikami A/D.
[Post edytowany przez Admina w dniu 27/09/2007]
Ja osobiscie nie przepadam za bardzo ograniczoną ilością regulatorów (szczególenie w tych tanszych modelach), ciągłym zerkaniem na sygnalizatory i wyswietlacz - w jakim trybie aktualnie znajduje sie tlumik i korekcją z pomocą jog diala.
Duży komfort pracy daje tutaj sporych rozmiarów wyświetlacz..
np 01v ma bardzo mały wyswietlacz z małą rozdzielczością a co za tym idzie oglądanie np krzywej korekcji niewiele mówi o dokładnych wartościach gaina w dB czy częstotliwości pracy filtra. Poza tym nie ma możliwości oglądnięcia parametrów dla kilku kanalow na raz
Automatyki Filtra dolnozaporowego i gaina raczej nie ma w tanszych konsolach - wynika to glownie z tego ze pracują one w czysto analogowy sposób jeszcze przed przetwornikami A/D.
[Post edytowany przez Admina w dniu 27/09/2007]
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
mialem behringera ddx3216 - swietnie sie spisywal a dzieki 16 kanalom adat wte i nazad(osobna klarta) mozna podpiac 2x ada8000 i rozszerzyc stol o 16 analogowych - badz nagrywac wielokanalowo koncert
posiada tez 4 wyjscia aux do przyporzadkowania(np.odsluch)
reakcja jest rownie szybka jak na analogowym a do tego masz wszystko co potrzeba w jednej skrzynce a nie w wielkim racku......
01v nie polecam ze wgledu na krociutkie niewygodne faderki ......
posiada tez 4 wyjscia aux do przyporzadkowania(np.odsluch)
reakcja jest rownie szybka jak na analogowym a do tego masz wszystko co potrzeba w jednej skrzynce a nie w wielkim racku......
01v nie polecam ze wgledu na krociutkie niewygodne faderki ......
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Nie wiem czy ryzykowalbym behringera, gadalem kiedys ze znajomym, który używał behringera na codzien dosc intensywnie na koncertach i potwornie psioczyl na cyfrowa konsole tej firmy - ponoć potrafiła mu się nawet powiesić podczas koncertu - podejrzewam ze behringer mogl poprawic tego typu bugi juz dawno ale na samą marke takie - nawet zasłyszane opinie/półprawdy nie wpływają najlepiej.
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny.
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny.
- Miłaszewski
- Posty:997
- Rejestracja:wtorek 23 gru 2003, 00:00
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
2) Yamaha 01v - ona ma 8 wejść cyfrowych. czy można do kupić coś aby te
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
**********************
Jesli chodzi ci o mikser Yamaha 01V96, to od uzyskania odpowiedzi na te pytania dzieli cie tylko wizyta na stronie producenta.
Ale pomoge:
- 01V96 nie ma automatyki
- bramka i kompresor sa niezaleznymi modulami na kazdym kanale
- wejscie/wyjscie ADAT pozwala na podlaczenie dowolnych 8 kanalow w tym standardzie. W praktyce dzialaja jak bramka oraz kompresor - nie ma niespodzianek.
[addsig]
wejścia cyfrowe zamienić na analogowe w razie potrzeby. czy w tym mikserze jest pełna automatyka - tzn również gainy na kanałach.
Czy tutaj są gate/compressor niezależne na każdy kanał i jak się sprawują te ceyforwe bajery w praktyce.
**********************
Jesli chodzi ci o mikser Yamaha 01V96, to od uzyskania odpowiedzi na te pytania dzieli cie tylko wizyta na stronie producenta.
Ale pomoge:
- 01V96 nie ma automatyki
- bramka i kompresor sa niezaleznymi modulami na kazdym kanale
- wejscie/wyjscie ADAT pozwala na podlaczenie dowolnych 8 kanalow w tym standardzie. W praktyce dzialaja jak bramka oraz kompresor - nie ma niespodzianek.
[addsig]
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Zakup tych modułów graniczy z cudem, w zasadzie to nie ma ich na rynku, chyba ze wtórnym, ale ot i tak w komplecie z mikserem sprzedają
...
**********************
U Thomanna można jeszcze kupić moduły TDIF. Konweter TDIF/ADAT to w zasadzie dwa scalaki (Wavefront AL1401 oraz AL1402 + transmitery światełkowe)
[addsig]

...
**********************
U Thomanna można jeszcze kupić moduły TDIF. Konweter TDIF/ADAT to w zasadzie dwa scalaki (Wavefront AL1401 oraz AL1402 + transmitery światełkowe)
[addsig]
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
...Nie wiem czy ryzykowalbym behringera, gadalem kiedys ze znajomym, który używał behringera na codzien dosc intensywnie na koncertach i potwornie psioczyl na cyfrowa konsole tej firmy - ponoć potrafiła mu się nawet powiesić podczas koncertu - podejrzewam ze behringer mogl poprawic tego typu bugi juz dawno ale na samą marke takie - nawet zasłyszane opinie/półprawdy nie wpływają najlepiej.
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny....
**********************
po co przytaczasz jakies opinie nie majace potwierdzenia...chyba ze kumpel kupil zlom
tez uzywalem i na koncertach i w studio i nigdy przenigdy sie nie zawiesil przez 2 i pol roku
ja kupilem bo nic nie ma lepszego w tej cenie a i w dwukrotnie wyzszej smialo konkuruje
porzadna jakosc za grosze
co do karty - fakt strasznie ciezko ja dostac ale ja bralem odrazu z mikserem bo nie lubie dokupywac potem....zawsze jest jakis klopot
Z resztą każdy zna jakość Behringera - w niektóre graty tej firmy warto inwestować ale osobiście za nic nie kupiłbym ich miksera cyfrowego do tak odpowiedzialnej funkcji jak główny mikser sceniczny....
**********************
po co przytaczasz jakies opinie nie majace potwierdzenia...chyba ze kumpel kupil zlom
tez uzywalem i na koncertach i w studio i nigdy przenigdy sie nie zawiesil przez 2 i pol roku
ja kupilem bo nic nie ma lepszego w tej cenie a i w dwukrotnie wyzszej smialo konkuruje
porzadna jakosc za grosze
co do karty - fakt strasznie ciezko ja dostac ale ja bralem odrazu z mikserem bo nie lubie dokupywac potem....zawsze jest jakis klopot
Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
Wątek o cyfrowych konsoletach był spory. Raczej nie będę się powtarzał i ja. Miałem krótką przyjemność z mikserem 01v96 i jak dla mnie rewelka zwłaszcza detale jakie przenosi ta konsoletka. Analogowy mikserki wysiadają tutaj ale te tańsze aby jakością dorównały cyfrówce muszą kosztować już bardzo sporo.
01v96 w połączeniu z ADA8000 to jest niezły tandem.
Czy fadery za krótkie w 01v96 ?
Ja nie odczułem tego wręcz przeciwnie wydały mi się wręcz bardzo długie.
Tam chyba są tłumiki ~100mm
moim zdaniem wystarczająco !
01v96 w połączeniu z ADA8000 to jest niezły tandem.
Czy fadery za krótkie w 01v96 ?
Ja nie odczułem tego wręcz przeciwnie wydały mi się wręcz bardzo długie.
Tam chyba są tłumiki ~100mm

Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
A widziałeś gdzieś dłuższe?
**********************

**********************

Re: Miksery cyfrowe do pracy na scenie
A sam mikser już nie sprzedawany oficjalnie w Europie (ROHS?), jeszcze niedawno można było kupić na Allegro (nowy) za 2200...2700zł

**********************
tak, pytalem sie Behringera i dostałem od nich odpowiedź że ROHS jest winowajcą.
Ilu realizatorów potrzeba żeby wkręcić żarówkę?
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej
Czterech, jeden wkręca a trzech mówi że by to zrobiło lepiej