Bramki/kompresory i perkusja
Witam, próbuję metodą "na kręcenie gałami" okiełznać bramkowanie perkusji oraz stosowanie kompresorów na livie Czy możecie mi zasugerować jakies zakresy dla poszczególnych elemenów perkusji. tzn, jakie ustawienia polecacie do stopy a jakie do werbla i tomów. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie
Re: Bramki/kompresory i perkusja
...Witam, próbuję metodą "na kręcenie gałami" okiełznać bramkowanie perkusji oraz stosowanie kompresorów na livie Czy możecie mi zasugerować jakies zakresy dla poszczególnych elemenów perkusji. tzn, jakie ustawienia polecacie do stopy a jakie do werbla i tomów. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie...
**********************
Zaraz dostaniesz dwie odpowiedzi. Jedna że nie ma czegoś takiego jak ustawienia bramki.lompresora do stopy, a druga, że szukaj w wyszukiwarce bo było już wiele razy
**********************
Zaraz dostaniesz dwie odpowiedzi. Jedna że nie ma czegoś takiego jak ustawienia bramki.lompresora do stopy, a druga, że szukaj w wyszukiwarce bo było już wiele razy

Re: Bramki/kompresory i perkusja
**********************
Zaraz dostaniesz dwie odpowiedzi. Jedna że nie ma czegoś takiego jak ustawienia bramki.lompresora do stopy, a druga, że szukaj w wyszukiwarce bo było już wiele razy

*********************
Witam, tylko ja nie pytam o gotowe patenty, ale pewnego rodzaju zakres. Szukam by ktoś mnie tylko trochę nakierował. Archiwum przeglądałem, ale niczego odpowiedniego tam nie znalazłem.
Głównie chodzi mi o to, jak pobramkowac instrumenty,
Pozdrawiam
Re: Bramki/kompresory i perkusja
A ja żeby odróżnić sie od większości, zaproponuje cos takiego. Spróbuj w bramce ustawić krótkie czasy ataku bliskie zero, czasy powrotu dla tomów w okolicach 200/300ms, żeby nie obcinac im wybmrzmiewania, na werblu troche krócej np 150 i dodać pogłosu, próg zadziałania, zalezy od tego jak mocno wchodza Ci przesłuchy z innych sladów. Staraj się ustawiać jak najniżej aż do momentu aż reszta przstanie na nie włazić. Kompresor raczej ostrożnie. Złap za gałkę threshold i jedź w dół przy ratio mniej więcej 4:1 i dojedź do momentu aż tłumienie zacznie być w granicach 5 dB. To jest ustawienie wyjściowe. Teraz w zalezności od dynamiki bebniarza szukasz ustawień ratio, i jesli to muza rockowa, a gośc bije raz cicho raz mocno, zjedź jeszcze w dół z threshold.czasy ataku i powrotu ustawiaj na ucho, bo one często wpływają na brzmienie poszczególnych instrumentów.
Re: Bramki/kompresory i perkusja
Witam, tylko ja nie pytam o gotowe patenty, ale pewnego rodzaju zakres.
**********************
No to ja tylko powiem w ramach przykladu, ze dwie dobre bramki: DBX 172 SuperGate i Drawmer DS201 dla tych samych sygnalow ustawia sie inaczej.
Wiec odpusc sobie pytanie o zakresy tylko zrob to na ucho.
Jedyne, co Ci porazdze, bys wbrew temu, co niektorzy sadza, nie uzywal bardzo szybkiego czasu ataku (rzedu mikrosekund) bo bedzie znieksztalcac.
Zreszta to, jaki ma byc atak jest uzaleznione od progu zadzialania (a wiec i poziomu sygnalu) i poziomu tlumienia. Reszta, jak czas podtrzymania, powrotu i ew. okno histerezy (jesli jest regulowane) moze zalezec nie tylko od rodzaju sygnalu ale i sposobu gry w danym utworze.
**********************
No to ja tylko powiem w ramach przykladu, ze dwie dobre bramki: DBX 172 SuperGate i Drawmer DS201 dla tych samych sygnalow ustawia sie inaczej.
Wiec odpusc sobie pytanie o zakresy tylko zrob to na ucho.
Jedyne, co Ci porazdze, bys wbrew temu, co niektorzy sadza, nie uzywal bardzo szybkiego czasu ataku (rzedu mikrosekund) bo bedzie znieksztalcac.
Zreszta to, jaki ma byc atak jest uzaleznione od progu zadzialania (a wiec i poziomu sygnalu) i poziomu tlumienia. Reszta, jak czas podtrzymania, powrotu i ew. okno histerezy (jesli jest regulowane) moze zalezec nie tylko od rodzaju sygnalu ale i sposobu gry w danym utworze.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Bramki/kompresory i perkusja
...A ja żeby odróżnić sie od większości, zaproponuje cos takiego. Spróbuj w bramce ustawić krótkie czasy ataku bliskie zero, czasy powrotu dla tomów w okolicach 200/300ms, żeby nie obcinac im wybmrzmiewania, na werblu troche krócej np 150 i dodać pogłosu, próg zadziałania, zalezy od tego jak mocno wchodza Ci przesłuchy z innych sladów. Staraj się ustawiać jak najniżej aż do momentu aż reszta przstanie na nie włazić. Kompresor raczej ostrożnie. Złap za gałkę threshold i jedź w dół przy ratio mniej więcej 4:1 i dojedź do momentu aż tłumienie zacznie być w granicach 5 dB. To jest ustawienie wyjściowe. Teraz w zalezności od dynamiki bebniarza szukasz ustawień ratio, i jesli to muza rockowa, a gośc bije raz cicho raz mocno, zjedź jeszcze w dół z threshold.czasy ataku i powrotu ustawiaj na ucho, bo one często wpływają na brzmienie poszczególnych instrumentów....
**********************
Ok, wielkie dzięki. A co zrobić z overhedmi. wiadomo, podcinam im dół, ale czy powinienem też bramkować. Jeśli tak, to jakie proporcje usatwić dla prawego, który zbiera crasha i hihet oraz lewego z ridem i chinką. Wiadomo , że w większości przypadków hihet gra prawie cały czas. Nie wiem jak to ugryść
**********************
Ok, wielkie dzięki. A co zrobić z overhedmi. wiadomo, podcinam im dół, ale czy powinienem też bramkować. Jeśli tak, to jakie proporcje usatwić dla prawego, który zbiera crasha i hihet oraz lewego z ridem i chinką. Wiadomo , że w większości przypadków hihet gra prawie cały czas. Nie wiem jak to ugryść
Re: Bramki/kompresory i perkusja
Ok, wielkie dzięki. A co zrobić z overhedmi. wiadomo, podcinam im dół, ale czy powinienem też bramkować. Jeśli tak, to jakie proporcje usatwić dla prawego, który zbiera crasha i hihet oraz lewego z ridem i chinką. Wiadomo , że w większości przypadków hihet gra prawie cały czas. Nie wiem jak to ugryść...
**********************
Na hi-hat musi być jeszcze jeden mikrofon, bez tego ciężko, może być beta 57, moze być pojemność, ważne żeby było. Jeśli chodzi o proporcje no to już kwestia gustu, china jest z natury bardzo głośna i daje po uszach wiec mikrofon jak najdalej. A gotowych patentów na perkusje nie ma, każda stopka czy werbel brzmią inaczej, inna jest stopka rockowa i inna jazzowa. Słuchać słuchać i jeszcze raz słuchać...
Re: Bramki/kompresory i perkusja
A co zrobić z overhedmi. wiadomo, podcinam im dół, ale czy powinienem też bramkować.
**********************
Nie
**********************
Nie
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Bramki/kompresory i perkusja
...A co zrobić z overhedmi. wiadomo, podcinam im dół, ale czy powinienem też bramkować.
**********************
Nie...
**********************
Dzięki bardzo za pomoc. Wczoraj z zespołem nagrywaliśmy sobie próbę przy pomocy tego sprzętu. wszystko szło na setkę i to był nsz debiucik na tym sprzęcie. Zamieszam linka do nagrania. Jesli macie jakieś sugestie to proszę się nie krępować
Nagrania z próby
**********************
Nie...
**********************
Dzięki bardzo za pomoc. Wczoraj z zespołem nagrywaliśmy sobie próbę przy pomocy tego sprzętu. wszystko szło na setkę i to był nsz debiucik na tym sprzęcie. Zamieszam linka do nagrania. Jesli macie jakieś sugestie to proszę się nie krępować
Nagrania z próby
Re: Bramki/kompresory i perkusja
A jak z ambiensami?
Troszkę, żeby ledwo było słychać (jeśli korekcja to jaka?) i dodajemy pogłos na grupie czy nie? Co z bramkowaniem? Czy w ogóle brak ambiensów, a dodajemy poglos wspólny z resztą instrumentów?(rock,metal)
Troszkę, żeby ledwo było słychać (jeśli korekcja to jaka?) i dodajemy pogłos na grupie czy nie? Co z bramkowaniem? Czy w ogóle brak ambiensów, a dodajemy poglos wspólny z resztą instrumentów?(rock,metal)