Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Tu zajmujemy się sprawami tyczącymi się urządzeń stosowanych przy nagłośnieniach imprez.
aleph
Posty:27
Rejestracja:środa 10 kwie 2002, 00:00
Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: aleph » niedziela 05 mar 2006, 20:41

Witajcie.



Mam zamiar porejestrowac chorek koscielny nieliczny, bo 3, 4 osoby. Do tego czasem organy koscielne. Kosciol jest sredniej wielkosci, akustyka w porzadku.



Chcialbym to zgrac bezposrednio na DATa, w ktory wpialbym mikrofonowymi wejsciami dwa majki. Tylko jakie?



Podejrzewam ze najlepiej dwa jakies pojemniki, jeden leci na kanal prawy drugi na lewy, potem jakis mixdown.



Czy ktos moglby mi polecic jakies tanie dobre mikrofony? Najlepiej takie, ktore rownie dobrze spisywalyby sie w field-recordingu. Wiecie jakies odglosy fal, ptaki w lesie, ludzie na skwerku itd...



Wielkie dzieki za pomoc.

Pozdrawiam
[addsig]

Awatar użytkownika
JoachimK
Posty:3148
Rejestracja:środa 12 paź 2005, 00:00
Kontakt:

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: JoachimK » niedziela 05 mar 2006, 21:57

Podejrzewam ze najlepiej dwa jakies pojemniki, jeden leci na kanal prawy drugi na lewy, potem jakis mixdown.



Mixdown?. Co masz na mysli?



Nie wiem, jakie sa preampy mikrofonowe w reporterskich magnetofonach DAT, nigdy nie mialem okazji uzywac, zawsze korzystalem z zewnetrznego wzmocnienia a na DATa wchodizlem albo liniowo albo po cyfrze. Za to wiem, ze w tych reporterskich limiter, owszem moze byc skuteczny, ale za to mocno psujacy brzmienie. Musisz wiec uwazac i grac bezpiecznym poziomem najlepiej bez limitera.

Zasilanie do pojemnosciowek bedziesz mial z DATa prawidlowe? Bo z tym moze byc roznie.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!

aleph
Posty:27
Rejestracja:środa 10 kwie 2002, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: aleph » środa 08 mar 2006, 22:35



Mixdown?. Co masz na mysli?



generalnie chodzi mi o to , ze jeden mikrofon zgrywam na lewy kanal oddzielnie, prawy rowniez. pozniej majac dwie sciezki bede je chcial jakos zmiksowac rozmieszczajac w przestrzenie, nakladajac na siebie rozne fragmenty, taka eksperymentalka troche.





Zasilanie do pojemnosciowek bedziesz mial z DATa prawidlowe? Bo z tym moze byc roznie....



zasilanie jest phantom power 48v, to chyba w porzadku nie?

**********************

ja z kolei nigdy nie korzystalem z preampow. na planach zgrywalem dzwiek glownie z kierunkowych pojemnikow shure´a. tych z takimi owiewkami zeppelinkami. i to szlo w data bezposrednio, badz poprzez mikser przenosny.



czy istnieje w ogole cos takiego jak przenosny, preamp?



...



mam prosbe zatem o kilka sugesti, w jaki sposob, najlepiej rejestrowac dzwiek w systemie przenosnym?



dzieki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
mnich123
Posty:98
Rejestracja:wtorek 27 gru 2005, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: mnich123 » piątek 06 paź 2006, 15:22

istnieje preamp przenośny
www.studiodapson.freehost.pl

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: DJOZD » piątek 06 paź 2006, 16:15

Mam zamiar porejestrowac chorek koscielny nieliczny, bo 3, 4 osoby. Do tego czasem organy koscielne. Kosciol jest sredniej wielkosci, akustyka w porzadku.
*****************************
Z chorami to i dwoma mikrofonami trzeba uwazac, gdyz bylejakie ustawienie spowoduje niezgodnosci fazowe. Pozatym nie bez znaczenia jest ich charakterystyka. Najciekawsze rozwiazanie bylo AB+M czyli trzy mikrofony jenen po srodku panoramy.




Awatar użytkownika
VanChesco
Posty:159
Rejestracja:czwartek 07 kwie 2005, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: VanChesco » piątek 06 paź 2006, 17:09

Najciekawsze rozwiazanie bylo AB+M czyli trzy mikrofony jenen po srodku panoramy.
**********************

Popieram. Też tak nagrywałem ostatnio. Zła strona jest taka, że stosunek kanału centralnego i bocznych trzeba ustawić dobrze na planie, ponieważ docelowo będzie się to rejestrowało tylko na dwóch kanałach. Jeśli byłby do dyspozycji rejestrator 3-kanałowy, wtedy możnaby wszystki sygnały grać indywidualnie i potem przy miksie ustawić sobie przestrzeń.

Dysponując tylko dwoma kanałami możnaby grać w systemie MS (M na jeden kanał, S na drugi), ale para mikrofonów (lub jeden zintegrowany) do MS niestety kosztuje.

Mikrofony oczywiście najlepiej pojemnościowe i oba takie same.
Nie wiem na ile dobre, ale na pewno tanie mikrofony poj. kierunkowe robi firma RODE. Ostatnio chyba na Allegro jakiś był.

Awatar użytkownika
oduck
Posty:997
Rejestracja:wtorek 15 lip 2003, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: oduck » piątek 06 paź 2006, 17:12

pytam z ciekawosci: po co ten kanal centralny?
fan dobrego brzmienia ;)

Awatar użytkownika
grembo
Posty:2289
Rejestracja:czwartek 16 mar 2006, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: grembo » piątek 06 paź 2006, 17:58

moza to ta metoda Decca - ze miki w X lub Y dwa + jeden metr przed nimi - wielkomebranowy

Awatar użytkownika
VanChesco
Posty:159
Rejestracja:czwartek 07 kwie 2005, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: VanChesco » piątek 06 paź 2006, 18:16

...pytam z ciekawosci: po co ten kanal centralny?...
**********************

No u mnie akurat spełniał bardzo ważną rolę bo główne źródło dźwięku było nader ruchome (człowiek :) ) i żeby go dobrze zebrać, trzeba było za nim podążać.
Dwa mikrofony na bokach grały otoczenie.

Awatar użytkownika
DJOZD
Posty:2591
Rejestracja:niedziela 22 gru 2002, 00:00

Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony

Post autor: DJOZD » piątek 06 paź 2006, 18:29

...pytam z ciekawosci: po co ten kanal centralny?...
**********************
Kanał centarlny jest po to zeby m.in ustabilizować obraz dzwieku zarówno w odsluchu mono jak i stereo, zachowując jednoczesnie szeroką bazę stereo i przestrzeń. Jest niemozliwe w przypadku zwyklego AB.

ODPOWIEDZ