Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
Witajcie.
Mam zamiar porejestrowac chorek koscielny nieliczny, bo 3, 4 osoby. Do tego czasem organy koscielne. Kosciol jest sredniej wielkosci, akustyka w porzadku.
Chcialbym to zgrac bezposrednio na DATa, w ktory wpialbym mikrofonowymi wejsciami dwa majki. Tylko jakie?
Podejrzewam ze najlepiej dwa jakies pojemniki, jeden leci na kanal prawy drugi na lewy, potem jakis mixdown.
Czy ktos moglby mi polecic jakies tanie dobre mikrofony? Najlepiej takie, ktore rownie dobrze spisywalyby sie w field-recordingu. Wiecie jakies odglosy fal, ptaki w lesie, ludzie na skwerku itd...
Wielkie dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
[addsig]
Mam zamiar porejestrowac chorek koscielny nieliczny, bo 3, 4 osoby. Do tego czasem organy koscielne. Kosciol jest sredniej wielkosci, akustyka w porzadku.
Chcialbym to zgrac bezposrednio na DATa, w ktory wpialbym mikrofonowymi wejsciami dwa majki. Tylko jakie?
Podejrzewam ze najlepiej dwa jakies pojemniki, jeden leci na kanal prawy drugi na lewy, potem jakis mixdown.
Czy ktos moglby mi polecic jakies tanie dobre mikrofony? Najlepiej takie, ktore rownie dobrze spisywalyby sie w field-recordingu. Wiecie jakies odglosy fal, ptaki w lesie, ludzie na skwerku itd...
Wielkie dzieki za pomoc.
Pozdrawiam
[addsig]
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
Podejrzewam ze najlepiej dwa jakies pojemniki, jeden leci na kanal prawy drugi na lewy, potem jakis mixdown.
Mixdown?. Co masz na mysli?
Nie wiem, jakie sa preampy mikrofonowe w reporterskich magnetofonach DAT, nigdy nie mialem okazji uzywac, zawsze korzystalem z zewnetrznego wzmocnienia a na DATa wchodizlem albo liniowo albo po cyfrze. Za to wiem, ze w tych reporterskich limiter, owszem moze byc skuteczny, ale za to mocno psujacy brzmienie. Musisz wiec uwazac i grac bezpiecznym poziomem najlepiej bez limitera.
Zasilanie do pojemnosciowek bedziesz mial z DATa prawidlowe? Bo z tym moze byc roznie.
Mixdown?. Co masz na mysli?
Nie wiem, jakie sa preampy mikrofonowe w reporterskich magnetofonach DAT, nigdy nie mialem okazji uzywac, zawsze korzystalem z zewnetrznego wzmocnienia a na DATa wchodizlem albo liniowo albo po cyfrze. Za to wiem, ze w tych reporterskich limiter, owszem moze byc skuteczny, ale za to mocno psujacy brzmienie. Musisz wiec uwazac i grac bezpiecznym poziomem najlepiej bez limitera.
Zasilanie do pojemnosciowek bedziesz mial z DATa prawidlowe? Bo z tym moze byc roznie.
Nie odpowiadam na porady via prywatny mail. Od tego jest to forum!
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
Mixdown?. Co masz na mysli?
generalnie chodzi mi o to , ze jeden mikrofon zgrywam na lewy kanal oddzielnie, prawy rowniez. pozniej majac dwie sciezki bede je chcial jakos zmiksowac rozmieszczajac w przestrzenie, nakladajac na siebie rozne fragmenty, taka eksperymentalka troche.
Zasilanie do pojemnosciowek bedziesz mial z DATa prawidlowe? Bo z tym moze byc roznie....
zasilanie jest phantom power 48v, to chyba w porzadku nie?
**********************
ja z kolei nigdy nie korzystalem z preampow. na planach zgrywalem dzwiek glownie z kierunkowych pojemnikow shure´a. tych z takimi owiewkami zeppelinkami. i to szlo w data bezposrednio, badz poprzez mikser przenosny.
czy istnieje w ogole cos takiego jak przenosny, preamp?
...
mam prosbe zatem o kilka sugesti, w jaki sposob, najlepiej rejestrowac dzwiek w systemie przenosnym?
dzieki i pozdrawiam
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
istnieje preamp przenośny
www.studiodapson.freehost.pl
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
Mam zamiar porejestrowac chorek koscielny nieliczny, bo 3, 4 osoby. Do tego czasem organy koscielne. Kosciol jest sredniej wielkosci, akustyka w porzadku.
*****************************
Z chorami to i dwoma mikrofonami trzeba uwazac, gdyz bylejakie ustawienie spowoduje niezgodnosci fazowe. Pozatym nie bez znaczenia jest ich charakterystyka. Najciekawsze rozwiazanie bylo AB+M czyli trzy mikrofony jenen po srodku panoramy.
*****************************
Z chorami to i dwoma mikrofonami trzeba uwazac, gdyz bylejakie ustawienie spowoduje niezgodnosci fazowe. Pozatym nie bez znaczenia jest ich charakterystyka. Najciekawsze rozwiazanie bylo AB+M czyli trzy mikrofony jenen po srodku panoramy.
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
Najciekawsze rozwiazanie bylo AB+M czyli trzy mikrofony jenen po srodku panoramy.
**********************
Popieram. Też tak nagrywałem ostatnio. Zła strona jest taka, że stosunek kanału centralnego i bocznych trzeba ustawić dobrze na planie, ponieważ docelowo będzie się to rejestrowało tylko na dwóch kanałach. Jeśli byłby do dyspozycji rejestrator 3-kanałowy, wtedy możnaby wszystki sygnały grać indywidualnie i potem przy miksie ustawić sobie przestrzeń.
Dysponując tylko dwoma kanałami możnaby grać w systemie MS (M na jeden kanał, S na drugi), ale para mikrofonów (lub jeden zintegrowany) do MS niestety kosztuje.
Mikrofony oczywiście najlepiej pojemnościowe i oba takie same.
Nie wiem na ile dobre, ale na pewno tanie mikrofony poj. kierunkowe robi firma RODE. Ostatnio chyba na Allegro jakiś był.
**********************
Popieram. Też tak nagrywałem ostatnio. Zła strona jest taka, że stosunek kanału centralnego i bocznych trzeba ustawić dobrze na planie, ponieważ docelowo będzie się to rejestrowało tylko na dwóch kanałach. Jeśli byłby do dyspozycji rejestrator 3-kanałowy, wtedy możnaby wszystki sygnały grać indywidualnie i potem przy miksie ustawić sobie przestrzeń.
Dysponując tylko dwoma kanałami możnaby grać w systemie MS (M na jeden kanał, S na drugi), ale para mikrofonów (lub jeden zintegrowany) do MS niestety kosztuje.
Mikrofony oczywiście najlepiej pojemnościowe i oba takie same.
Nie wiem na ile dobre, ale na pewno tanie mikrofony poj. kierunkowe robi firma RODE. Ostatnio chyba na Allegro jakiś był.
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
pytam z ciekawosci: po co ten kanal centralny?
fan dobrego brzmienia ;)
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
moza to ta metoda Decca - ze miki w X lub Y dwa + jeden metr przed nimi - wielkomebranowy
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
...pytam z ciekawosci: po co ten kanal centralny?...
**********************
No u mnie akurat spełniał bardzo ważną rolę bo główne źródło dźwięku było nader ruchome (człowiek :) ) i żeby go dobrze zebrać, trzeba było za nim podążać.
Dwa mikrofony na bokach grały otoczenie.
**********************
No u mnie akurat spełniał bardzo ważną rolę bo główne źródło dźwięku było nader ruchome (człowiek :) ) i żeby go dobrze zebrać, trzeba było za nim podążać.
Dwa mikrofony na bokach grały otoczenie.
Re: Rejestracja chóru kościelnego - DAT + 2 mikrofony
...pytam z ciekawosci: po co ten kanal centralny?...
**********************
Kanał centarlny jest po to zeby m.in ustabilizować obraz dzwieku zarówno w odsluchu mono jak i stereo, zachowując jednoczesnie szeroką bazę stereo i przestrzeń. Jest niemozliwe w przypadku zwyklego AB.
**********************
Kanał centarlny jest po to zeby m.in ustabilizować obraz dzwieku zarówno w odsluchu mono jak i stereo, zachowując jednoczesnie szeroką bazę stereo i przestrzeń. Jest niemozliwe w przypadku zwyklego AB.