Odwrotka?

Tu zajmujemy się sprawami tyczącymi się urządzeń stosowanych przy nagłośnieniach imprez.
agressor
Odwrotka?

Post autor: agressor » poniedziałek 13 lut 2006, 13:36

Witam

Mam nietypowy problem skompletowalem sprzet b.dobrej jakosci i chcialbym teraz cos bardzo glosnego mam juz 2x12"+15" bassreflex niestety 15" ma mala obudowe i niejestem zadowolony do konca teraz umaptrzylem sobie odwrotke 2x18" i chcialem ja kupic wszystko mialoby grac w pomieszczeniu 16m2 jestem laikiem ale mialem juz okazje obcowac z odwrotkami i bylem bardzo zadowolony aczkolwiek byl to klub (maly) oraz salka okolo 20m2 z jedna tego typu skrzynia bass nie byl najwyzszych lotow ale byl glosny. Dol nie musi byc niski, ma byc odczuwalna wibracja i udezenie wiec wydaje mi sie ze powinno byc wiecej srodka...to sa tylko moje wlasne dywagacje prosze o Wasze opinnie Pozdrawiam

silver_sound

Re: Odwrotka?

Post autor: silver_sound » wtorek 14 lut 2006, 07:16

Witam

Sam sobie zaprzeczasz, pisząc raz że byłeś zadowolony, a potem, że bas z tych odwrotek co je słyszałeś nie był najwyższych lotów...

Inna kwestia, to wpływ wielkości obudowy B-R, z tym głosnikiem 15 cali na jego głosność, ma sie jak ilość modlitw, na przyrost drzew w lesie...

Jeśli te paczki z głosnikami w których, jak zrozumiałem są po dwie sztuki głosników 12 cali, i sa to głosniki dobrej jakośći, to ich sprawnośc w zakresie środka, biorąc tez pod uwagę impedancję, prawdopodobnie 4 omy, będzie dużo wyższa, niż może z siebie "wydać" w klasycznym B-R, głosnik 15 cali. Jesli zestaw jest zasilany z podziałem posywnym, to prawdopodobnie głosnik basowy (15 cali),emityje o ok 6 dB (4 razy), za slabo w porównaniu z tymi głosnikami 12 calowymi.

Zatem pomysł z obudowa basową o wyższej skuteczności jest rozwiązaniem tego problemu, choć nie jedynym.